מי כאן הדינוזאור?

שיחות הווידיאו החדשות בפייסבוק הן תשובה קלושה ולא מספקת לגוגל פלוס

דורון פישלר | 10/7/2011 17:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ברגעים הראשונים ששמענו על גוגל פלוס היו התגובות קרירות כצפוי. אחרי הכל, זו לא הפעם הראשונה שגוגל מנסה להיכנס למשחק החברתי, ועד היום ניסיונותיה היו די פתטיים.

אבל אחרי כשבוע וחצי עם גוגל פלוס כמה דברים כבר ברורים: ראשית, גוגל לא משחקת הפעם, אלא נכנסת למרוץ בשיא הרצינות ושמה הרבה צ'יפים על ההימור הזה; שנית, השקת גוגל פלוס והגלים שכבר היכה ועוד יכה בחברות המתחרות - היא כנראה האירוע החשוב ביותר בעולם האינטרנט השנה.

אי שם בערפילי ההיסטוריה הרחוקה, כלומר לפני 10 שנים בערך, היתה גוגל החברה הצעירה, החדשנית והדינמית ביותר. אבל אז הגיעה פייסבוק ולקחה לה את התואר: "האתר הצעיר והחצוף שמגייס מאות מיליוני מצטרפים כמו כלום". פתאום היתה גוגל הדינוזאור, הענק העתיק שתקוע בעבר, מגיב לאט וגורם נזק רב יותר לעצמו ולסביבה מאשר תועלת.

ואז הגיע גוגל פלוס. ובבת אחת המצב התהפך שוב. פייסבוק המגושמת, שנבנתה טלאי על טלאי ושינתה אופי ומטרה בדרך, נראית כמו הדינוזאור. לגוגל היה זמן ללמוד את קודמיה ברשתות החברתיות וליישם לקחים מפייסבוק, ממייספייס ומ טוויטר.

אחרי ימים בודדים בגוגל פלוס הצעירה והחכמה אי אפשר לברוח מהמסקנה: הרשת הזאת פשוט בנויה טוב יותר. משתמשים מסוימים כבר הודיעו על נטישת פייסבוק לטובת הרשת החדשה - מהלך בעייתי, שכן גוגל פלוס עוד לא הושקה רשמית ומספר המצטרפים אליה מוגבל. גוגל גם ידעה להכות בפייסבוק בנקודת התורפה שלה: הסלולר.

אפליקציית אנדרואיד של גוגל פלוס טובה ונוחה לשימוש יותר מזו של פייסבוק ומכילה בתוכה גם מקבילה לאינסטגרם (כל תמונה שאתם מצלמים בסלולרי
מועלית אוטומטית ומיידית ל"גוגל תמונות", שמה החדש של פיקאסה) ול-Whats App (דרך לשלוח הודעות קצרות דמויות הודעות טקסט ללא תשלום ולנהל צ'טים רבי משתמשים). וכשהמסך הקטן של הסלולר הולך והופך במהירות למסך העיקרי של משתמשים רבים, מצליחה גוגל להשיג כאן יתרון משמעותי על פייסבוק.

פתאום זו פייסבוק המגיבה חלושות: שבוע לאחר השקת גוגל פלוס הכריז מארק צוקרברג על תכונה חדשה ומהפכנית בפייסבוק - שיחות וידיאו מובנות, התשובה לתכונות "הזולות" שמובנות בגוגל פלוס.

 נו באמת, שיחות וידיאו רחוקות מלהיות המצאה חדשה, ובכל הנוגע להטמעה ברשתות חברתיות - מייספייס עשו את זה ב-2007. כמו כן, פייסבוק מציעה צ'אט אחד על אחד, ואילו גוגל הציגה מרגע ההשקה צ'ט קבוצתי של 10 משתתפים לכל היותר. בכל מקרה, זה לא העיקר. אפשרויות לשיחות וידיאו לא חסרות ברשת; לא לשם כך משתמשים ברשת חברתית.

את היתרונות החשובים של גוגל פלוס - הארגון החברתי הנוח וחוסר ההדדיות של העוקב והנעקב - יהיה לפייסבוק קשה יותר לחקות: יהיה צורך לפרק את האתר ולבנות אותו מחדש, דבר שכנראה לעולם לא יקרה.

ובכל זאת, ההכרזה של פייסבוק כללה התפתחות מעניינת: נדמה שנוצרה כאן קואליציה אנטי-גוגלית חזקה. את תוכנת הווידיאו צ'אט מפעילה סקייפ, שקנתה לאחרונה מיקרוסופט, שמחזיקה בחלק קטן ממניות פייסבוק. שיתוף-פעולה הדוק יותר של מיקרוסופט ופייסבוק עשוי לשנות לחלוטין את מפת הרשת, אבל גוגל בעסק הזה כדי לנצח. עדיין לא ידוע אם זה יקרה: להביס את פייסבוק במגרש שלה זו משימה מאוד לא פשוטה. אבל עכשיו נראה שהקרב צפוי להיות ארוך ומעניין.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->