מצאו ג'וב: סטארט אפ חדש בישראל - אקזקטמי

הסטארט-אפ אקזקטמי מתכוון להיות הגוגל של חיפושי העבודה; היזמים: "כשבעל מסעדה או רשת יחפש שף, אשף בישול, או מומחה במטעמי המטבח הספרד, המנוע יבין את משמעויות כל המילים ויציג את כל התשובות"

אלכס דורון | 8/7/2011 11:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: סטראט-אפ
במשרדיהם באזור התעשייה בהרצליה משלימים אנשי חברת ‭Technologies Jobookit‬ את ההכנות האחרונות להשקת המוצר החדש שלהם: ‭,Exactme.com‬ מנוע חיפוש למשרות. המטרה שסימנה החברה ברורה: להיות הגוגל, הבינג והיאהו בתחום חיפושי העבודה.

"אם מעסיק יכתוב בשדה החיפוש באקזאקטמי 'מזכירה, מנהלת לשכת מנכ"ל, אקסל, וורד, פאוור פוינט, ניהול קשרי לקוחות, שירותיות, שליטה בשפות‭,'‬ הוא יקבל תוך שניות דירוג של כל המועמדים והמועמדות המתאימים; בראש הדף יופיעו התוצאות המתאימות ביותר ובתחתיתו - המתאימות פחות‭,"‬ מספרים המייסד אריק פילסטיין (37),‬ לשעבר סגן נשיא חברת האינטגרציה הבינלאומית ג'טרוניקס (בעבר אוליבטי),‬ ורפי שקולניק (47),מנכ"ל משותף שכיהן בעבר כמנכ"ל נט-אפ.

 
חברי סטארט אפ אקזטאמי
חברי סטארט אפ אקזטאמי מאיר פרטוש

"כך יקרה גם כשבעל מסעדה או רשת יחפש שף, אשף בישול, מנהל מטבח או מומחה במטעמי המטבח הספרדי. המנוע יבין את משמעויות כל המילים ויציג את כל התשובות לשאילתה. לעומת זאת, התשובות המתקבלות בגוגל הן מתבססות על מילות מפתח כמנוע טקסטואלי חד-ערכי‭,"‬ הם מדגישים.

מאחורי המיזם עומדים גם עומרי לחמן (32); אלי לוי (56), לשעבר סגן נשיא ב‭HP-‬ העולמית; שמעון זקס (51),היו"ר המשותף ובעברו מנכ"ל מיקרוסופט אירופה; אורן אריאל (46), סגן נשיא לחדשנות ב‭;HP-‬ וטל אלישיב (49)‬, סגן נשיא טכנולוגיות בבנק אוף אמריקה. עם שמות כאלה אין ספק שמדובר בהבטחה. החברה שהקימו ב‭2009-‬ גייסה 2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ועתה היא משלימה סבב שני של עוד 2 מיליון.

האפליקציה מבוססת על אלגוריתם של מיון מידע ייחודי, אשר פותח במיוחד ומיועד למחשבים ולמכשירים הניידים: סמארטפונים וטאבלטים. פילסטיין, יליד ארגנטינה (שאגב, משתתף עתה בתוכנית הריאליטי "מאסטר שף"‭,(‬ ניהל בתפקידו הקודם חטיבת מיקור חוץ, והוא מספר כיצד התגלגל הרעיון: "אחד הכאבים שחוויתי היה בגיוס עובדים. לוחות הדרושים האינטראקטיביים לא סיפקו אותי. בטיסה לארה"ב עם עומרי לחמן התגבש הרעיון לחברת הסטראט-אפ שהקמנו‭."‬

איך זה עובד? מחפש העבודה יירשם באתר ללא תשלום, וייווצר עבורו מעין אתר אישי שיוצגו בו קורות החיים שלו, ההשכלה, ההכשרה וכדומה, ומנוע החיפוש ידרג אותו ביחס לשאילתה שתוצג על-ידי מעסיק. "הרעיון הוא להפוך מועמד למבוקש‭,"‬

מדגיש פילסטיין. "אלגוריתם מנוע החיפוש משקלל את כל הנתונים על כל מועמד ומועמד, משווה ביניהם ומכריע בדף התוצאות בדבר סדר הופעת המועמדים. כשמעסיק בבודפשט יחפש עובד למשרה בהונגריה, המנוע יזהה זאת עבורו, והתשובה תהיה בהתאם גם בהונגרית. כשבעל מסעדה בתל-אביב עם סניף במוסקבה יכתוב 'שף' בעברית, רשימת המועמדים שיקבל תהיה קודם כל מרוסיה‭."‬

המעסיקים הם שישלמו בעד השירות: ‭1.99‬ דולר לקבלת הפרטים המלאים לכל מועמד סופי. משתמשי פייסבוק יוכלו להיכנס למנוע דרך הרשת החברתית, משום שהיא תורמת חלק נכבד מהנתונים עליהם. מחפש העבודה, לראשונה בתחום ההשמה, גם יקבל אנליזה לגבי השאלות: כמה מקומות עבודה התעניינו בו ומהו דירוגו ביחס למועמדים אחרים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->