חברות האשראי מרעות את התנאים: משנות את שיטת חישוב הנקודות
החל ממרץ הקרוב ישלמו לקוחות ישראכרט 250 שקל בעבור כוכב במקום 200 שקל כיום. גם באמריקן אקספרס ובלאומי קארד צפויים הלקוחות לשלם יותר בעבור הנקודות
החל מהחודש הבא ייאלצו לקוחות ישראכרט לבזבז 250 שקל בעבור כוכב אחד במקום 200 שקל כפי שנהוג כיום. לעומת זאת, מצבם של לקוחות מועדפים, המחזיקים בכרטיסי פלטינה וסיגניה, צפוי להשתפר: אלו ייהנו מיחס המרה מועדף במועדון הנוסע המתמיד ויוכלו לצבור 3 כוכבים בלבד במקום 4 לשם מימוש ההטבה.
בחברת אמריקן אקספרס ייאלצו את הלקוחות להוציא 240 שקל לפני שבכלל יזכו לצבירה כלשהי, ורק לאחר מכן יקבלו נקודה אחת בעבור כל 60 השקלים במקום 50 השקלים כיום. מחזיקי כרטיסי הפלטינה וסנטוריון של החברה
ייהנו מצבירת נקודות כבר מהשקל הראשון לשימוש בכרטיס.
בישראכרט מסבירים כי השינוי בצבירת הנקודות הוא כורח המציאות. "הצרכנים ומשקי הבית התמודדו בשנה האחרונה עם השינויים העולמיים והתאימו את אופן הצריכה ומימוש ההטבות למציאות המשתנה", אמר דב קוטלר, מנכ"ל הקבוצה.
לדבריו, בחודשים הקרובים ייחתמו הסכמי שיתוף פעולה עם בתי עסק שונים כמו סטימצקי, שילב, מלונות דן, קראון פלאזה, אל על, גאפ וחברות אחרות כדי לקלוע לטעמם של הלקוחות. לאומי קארד צפויה לצאת בקרוב אף היא עם תוכנית מבצעים דומה, ורק חברת ויזה כאל אינה מתכוונת בשלב זה לשנות את מערך ההטבות של לקוחותיה.
שינוי שיטת הצבירה נועד, לטענת החברות, לעודד את לקוחותיהן להשתמש בכוכבים ובנקודות שאותם צברו, ובכך להגדיל את שביעות רצונם מהכרטיס.