תנו לי מם: "הממים" כובשים את הרשת

ה"ממים", אותן בדיחות חוזרות שמופצות ברשת, כבר מזמן תפסו מקום של כבוד בארץ. מישהו מעוניין לקנות את פתח תקווה?

סיני גז | 27/5/2011 9:08 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחד הדברים שהאינטרנט לימד אותנו הוא היכולת להתחבר בקלות לעולם. אבל מלבד זאת הוא גם לימד אותנו להתחבר בקלות אל השכונה, אל העיר ואל הסיפור המקומי. במקביל לתופעות אינטרנט עולמיות ניתן למנות לא מעט תופעות רשת כחול-לבן. השם המקובל לתופעת אינטרנט הוא "מם" (Meme).

המם הוא סרטון, באזז, קטע מלל, בדיחה, תמונה או תוכן אחר שמופץ במהירות אדירה מפה לפה, ממייל למייל, דרך סטטוסים בפייסבוק, ציוצים בטוויטר, פוסטים בבלוגוספירה או כל אמצעי אחר להעברת מידע. בביצה המקומית שלנו ניתן להצביע על כמה ממים.

נתחיל מאחד הממים המקומיים, תרתי משמע: מם המושבות, פתח תקווה. לא ברור אם מדובר בבאזז שהפיצו תושבים מתוסכלים, תושבי ערים שכנות או אפילו סתם אנשים שנתקעו בפקק לבילינסון או לקריית אריה; מה שבטוח: פתח תקווה הפכה לאחת מתופעות הרשת המקומיות המשעשעות שצברו עניין בקרב תושבי העיר ובעיקר בקרב מי שאינם חובביה. העיר כולה הוצעה למכירה באי.ביי ב-8.57 דולר .

לאחר מכן חשף בלוגר שמגדיר את עצמו "נביא זעם מינורי" את אי-קיומה של פתח תקווה וסיקר ידיעות בעיתונות שחושפות את הקונספירציה. בסדרת פוסטים, שנקראים "פתח תקווה לא קיימת", הוא כתב על התעלומה. "בפתח תקווה משחקות שתי קבוצות הכדורגל הגרועות בליגת העל: מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה", כתב באחד הפוסטים.

"אך בניגוד לערים הקיימות - שבהן נהוגה יריבות אמיתית בין שתי קבוצות שכוללת אידיאולוגיה, חלוקה של העיר למחנות וניגוד בולט ביניהן
- בפתח תקווה יש זהות מוחלטת בין היריבות. מפתיע? לא למי שכבר יודע שפתח תקווה לא באמת קיימת. מה הצבע של הפועל בדרך כלל? אדום, נכון? מה הצבע של הפועל פתח תקווה? כחול", הוא כתב.

בהמשך הוציא נביא הזעם חולצות עם הכיתוב "פתח תקווה לא קיימת", הקים קבוצה בפייסבוק המסבירה את אי-קיומה של העיר ויצר באזז גדול וזעם רב בקרב תושבים שמתעקשים שהעיר שבה חיים אכן קיימת.

מם מקומי נוסף הוא הגיספנומטור. האם יש שירים ים תיכוניים שנכתבים על-פי נוסחה? אם תשאלו את גידי ויגו ואת אלי קורפיצקי סביר להניח שהם יגידו שכן ושמצאו את הנוסחה הזו. השניים הקימו את הגיספנומטור, מחבר להיטים מזרחיים אוטומטי שמרכיב מאוסף משפטים שהוכנסו לתוכו להיטי אינסטנט, תרתי משמע, בגוון מזרחי. לדוגמה: "השתיקה שלך שווה מיליון סיבות / ואת תופסת חזק כמו אזיקון תפוס לטייר / אז אני שב אלייך כמו מכתב בדואר".

האתר נקרא על שמו של המחבר הפורה בז'אנר יוסי גיספן, ואין ספק שמדובר באחד הממים המקומיים המצחיקים שרכבו על גל העימותים הלא כל כך מוזיקליים סביב המוזיקה הים תיכונית.

בדומה לגיספנומטור נראה שיש גולשים שחושבים שהפרשן לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2, אהוד יערי, מפרשן על-פי תבנית. אמיתי טוויטו אסף משפטים של הפרשן הבכיר וכך ניתן ליהנות ממספר עצום של פרשנויות: "אכן יונית, אוסיף את דבריו של סמיח מדהון: 'טמנע אצ קישקוש, וואלפיש מראגותי', או בתרגום חופשי - לייק בפייסבוק זה להיט, תמיד יהיו ינשופים".
צילום מסך + יוסי אלוני
גיספנומטור. נוסחה ים תיכונית צילום מסך + יוסי אלוני
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->