עבודות הרכבת: מכונת כריית המנהרות העצומה בדרך לישראל

בניית ה-TBM, מכונת ענק אשר תהווה כוח חשוב בתהליך כריית המנהרות לצורך סלילת הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים, מתקרבת לסיומה; היתרון הגדול - המכונה מניחה אלמנטים וקורות במנהרה תוך כדי הכרייה; צפו בתמונות

nrg מעריב | 1/6/2011 11:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רכבת ישראל ממשיכה לקדם את העבודות להקמת הקו המהיר בין ת"א וירושלים.

הפרויקט, אשר מתחיל בתחנת ההגנה בת"א ומסתיים בתחנת האומה בירושלים, יאפשר להגיע מעיר הבירה למרכז תוך 30 דקות, אמור לתרום רבות לכלכלת הערים ולהקטנת תנועת הרכבים על כביש 1 העמוס.

במסגרת חפירת מנהרות הרכבת, 3 מכונות כרייה מסוג TBM - Tunnel boring machine צפויות להגיע בקרוב לישראל.
שפיר הנדסה
TBM. תחפור לאורך 11 קילומטר. שפיר הנדסה

מדובר במכונות ענק לחפירת מנהרות רכבת, אשר ביכולתן לחצוב מרחק רב ולהגיע לקצב עבודה של 450 מטר בחודש. יתרונן של המכונות

היא העובדה שתוך כדי החפירה, מניחה כל מכונה חיפוי של קשתות מבטון על דפנות המנהרה. עלות כל מכונה כ-100 מיליון שקל.

שפיר הנדסה
מניחה אלמנטים וקורות תוך כדי כרייה. מכונת ה-TBM. שפיר הנדסה

המכונות יחפרו מנהרה כפולה מלטרון לשער הגיא באורך של 3.6 קילומטר, ומנהרה כפולה נוספת מנחל יתלה ועד לנחל לוז  באורך של 11.5 קילומטר. 75% מהכרייה תתבצע על ידי 2 מכונות TBM ו-25% הנוספים יבוצעו בשיטת כרייה רגילה.

בימים אלו הולכת ונשלמת בגרמניה עבודה הקמת ה-TBM הראשון שצפוי להגיע ארצה במהלך 2012. לטובת המכונות הוקם עורף לוגיסטי נרחב שצפוי לספק לכל מכונה כאלפיים סיגמנטים (קשתות בטון) במשקל של מעל 20 אלף טון בחודש, בטון בכמות של כ-10 אלף טון ופינוי עפר של כ-50 אלף טון.

שפיר הנדסה
TBM. יגיע ב-2012. שפיר הנדסה
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->