כבר לא המסך הקטן
הסכמים עם אולפני ענק, הרחבת מאגר הסרטים להשכרה והפקת תוכן מקורי: יו-טיוב רוצה לשנות את תדמיתו כאתר של סרטוני תינוקות חמודים, חתולים משעשעים ופאדיחות של חברים; עכשיו הוא מסתער גם על צופי רשתות הטלוויזיה הגדולות
מטרתו העיקרית של קינקל היא להרחיב את היצע הבידור באתר מעבר להיצע שבזכותו הוא מוכר. כלומר, בנוסף לאינספור קליפים מוזיקליים, דיווחים בגוף ראשון על אסונות טבע והפקות של משתמשים כמו הצעת נישואין שעלתה לאחרונה כקדימון לסרט "מהיר ועצבני 5" - קינקל מנסה להכניס גם סרטים לאתר.
קינקל (40) מסייע לעשות סדר בכאוס האופף את יו-טיוב. הוא מדבר עם חברות הפקה על ארגון סרטוני וידיאו בסטים או באוספים של תוכן על פי נושא, בדומה לערוצי טלוויזיה. בינתיים המהנדסים של יו-טיוב עובדים על שיפור ההמלצות כדי לסייע לצופים להחליט במה לצפות. "ככל שהסרטונים יהיו רלוונטיים יותר עבורכם, כך תשקעו יותר בחוויה ותבלו איתנו זמן רב יותר. וזו בדיוק המטרה שלנו", אמר קינקל שהצטרף לחברה בספטמבר.
כיום אנשים מבלים 15 דקות ביום בממוצע בצפייה בסרטונים ביו-טיוב במחשב, בטלפונים הסלולריים ובמחשבי הלוח. אולם קינקל ובכירים אחרים ביוטיוב נערכים ליום שבו טלוויזיות המחוברות לאינטרנט יהיו דבר נפוץ, והשירות יוכל לנגוס בנתח מתוך 5 השעות שאנשים מבלים ביום בצפייה בתוכניות שמשדרות רשתות הטלוויזיה בביתם.
האתגר של יו-טיוב הוא להתגבר על התדמית של האתר כמדיום שנועד לבעלי טווח קשב קצר ולהפוך אותו למענה של מי שרוצים להתבדר קצרות עם קבוצת מערכונים, עם סדרות טלוויזיה ואפילו עם משחק בערוץ לחובבי המשחקים "משינימה".
אולם יש אנשים אשר מפקפקים בהצלחת האתר בכניסה לשוק הסרטים באינטרנט. "הם יודעים שיש להם קהל עצום", אומר פול ורנה, אנליסט בכיר בחברת המחקר ,EMarketer "אבל הם גם יודעים שכאשר אנשים רוצים לצפות בסרט ארוך או בתוכנית טלוויזיה, הם לא ייכנסו ליו-טיוב".

אתר יו-טיוב, שעדיין מפסיד כסף, צריך לשריין לעצמו את סוג התוכן הארוך שמתאים למסכי טלוויזיה גדולים כחלק מתוכנית רחבה להפוך לרווחי. האתר מרחיב את הטווח שלו מבחינה גאוגרפית ולמספר רב יותר של מכשירים ומנסה למצוא דרכים חדשות לתמוך ביוצרים הקיימים ובמקביל לאתר יוצרים חדשים, שיוכלו לזמן מיליוני צופים לפלטפורמה.
בעת שגוגל מנסה לתרגם לכסף את אתר הווידיאו, שעליו שילמה 1.65 מיליארד דולר בשנת 2006, היא משכללת את גישתה לפרסום ומחליטה לגבות כסף רק כאשר המשתמשים צופים בפרסומות. מאמצים אלה נושאים פרי. אף שגוגל לא מפרסמת בפירוט את ענייני הכספים של יו-טיוב, חברת המחקר סיטי מעריכה שההכנסות מהאתר הגיעו ל-825 מיליון דולר בשנת 2010, והן עתידות לחצות את קו מיליארד השקלים השנה. גוגל הודיעה כי היא צופה שהאתר יהיה רווחי בעתיד הלא רחוק.
אסטרטגיית התוכן של יו-טיוב נשענת על 3 רגליים: תוכן גולשים, תוכניות מקוריות ברשת ותוכניות טלוויזיה וסרטים. קינקל גויס כדי להפעיל את הקשרים שלו בתעשיית הבידור. על פי הרזומה שלו, קינקל, יליד צ'כיה, מסוגל לקיים מסעות דילוגים דיפלומטיים בין הוליווד לבין עמק הסיליקון - שתי תרבויות שלעתים נלחמות זו בזו.
בדומה לקריירה של רבים, זו של קינקל החלה בחדר הדואר של סוכנות כישרונות. הוא עבד זמן מה בקרן שמימנה סרטים ואחר כך ניהל משא ומתן על עיסקאות הפצה בינלאומיות מטעם ערוץ HBO. כשטירוף הדוט-קום אחז באזור סן פרנסיסקו, קיבל קינקל עבודה בסטארט-אפ שייצר עולם וירטואלי לילדים ברשת.
הוא הותיר את חותמו כשהצטרף לנטפליקס, החברה מעמק הסיליקון שחוללה מהפכה בתחום הפצת הסרטים. הוא פיקח על פיתוח מערכת העברת הווידיאו שלה ברשת והרגיע את מנהלי האולפנים שחששו שהעברה ברשת תעודד פיראטיות.
פריצת הדרך הגדולה ביותר הגיעה כשנטפליקס גיבשה הצעה עסקית אשר פיתתה את הוליווד לפתוח את דלתה ולאפשר גישה למאגר הסרטים שלה. מדובר בעיסקה של מיליארד דולר עם ערוץ הטלוויזיה בתשלום אפיקס על הזכויות המקוונות לסרטים של פרמאונט, ליונסגייט ואם.ג'י.אם, שקינקל סייע לגבש באוגוסט בשנה
ב-8 החודשים שלו ביו-טיוב עשו קינקל וצוותו את שקודמיו לא הצליחו: הם חתמו על עיסקאות עם האחים וורנר, עם יוניברסל ועם סוני, ואלה הוסיפו 3,000 סרטים לשירות ההשכרה של האתר. "היו לנו הרבה שיחות מעניינות עם יו-טיוב לגבי דברים שאנחנו יכולים לעשות, "אמר תומס גווקה, נשיא תחום ההפצה הדיגיטלית באחים וורנר. "קינקל הצליח להביא את הדיונים האלה לכדי סיכום, "הוא הוסיף.
לדברי בכירים בתעשיית הבידור, לא זו בלבד שקינקל מבין את השיקולים העסקיים של האולפנים, הוא גם היה פתוח להצעות כמו הקמת חנות שתפריד את התוכן בתשלום מסרטוני המשתמשים החינמיים.
"רוברט נכנס לתחום עם גישה מרעננת ואמר קודם כל: 'יצרני תוכן, איך אתם רוצים לעבוד עם יו-טיוב?"], סיפר זנדר לורי, סגן נשיא CBS לפיתוח אסטרטגי.
קינקל מדבר לא רק עם האולפנים הגדולים, הוא קיים גם שיחות עם חברות הפקה דיגיטליות, כולל קטליסט של אשטון קוצ'ר, כדי להקים ערוצים על פי נושאים המשלבים תוכן מקורי מקוון עם מבחר סרטי חובבים שנבחרו בקפידה.
"כל כך הרבה חומר מפורסם ביו-טיוב, ומבחינת פופולריות זו דרך ללא מוצא," אומר נשיא קטליסט אנתוני באט. "מה שגוגל או יו-טיוב יכולים להוסיף ומה שאנשים באמת צריכים הם עורכי לוח תוכניות חזקים ובעלי דעה מגובשת שיגידו: זה אוסף מאורגן של תוכן בעל משמעות אמיתית".
המטרה של קינקל היא למנף את היכולת חסרת התקדים של יו-טיוב להגיע לקהל ברחבי העולם, שאין ברשותם שירות מקביל בכבלים או בטלוויזיה בלוויין. "האתר יכול לבחור כמטרה נישות מוזנחות, כמו ערוץ Threadbanger לחובבי "עשה זאת בעצמך" בתחום האופנה, בזכות היכולת שלו לרכז קהל בז'אנרים מצומצמים מדי לטלוויזיה המסורתית," הוא אמר.
"יש ערוץ אוכל בטלוויזיה, אבל יש מספיק טבעונים בעולם שיתעניינו מאוד בתוכני וידיאו הקשורים לזה," אמר קינקל. "אז תחשבו עלינו כעל אתר משלים למדיום המסורתי".