האמזון קינדל החדש מכה גלים

רזה יותר, קל יותר, עם מסך מגע צבעוני, והכי חשוב, הקינדל החדש הוא זול. האם לאפל יש ממה לחשוש?

רותם סלע | 30/9/2011 12:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רזה יותר, קל יותר, עם מסך מגע או מסך צבעוני אם תרצו, ובכל מקרה זול. מאוד זול. "זאת נקודה שאני רוצה לשוב ולהדגיש: אנחנו מספקים מוצרי פרימיום במחירים זולים", חזר ואמר ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד חברת האינטרנט אמזון במסיבת העיתונאים בה חשף את הדור הרביעי של קורא הספרים האלקטרוני הקינדל – המכשיר שהספיק בארבע שנות קיומו לחולל מהפכה בעולם ההוצאה לאור. עם השקת מכשירי הדור החדש והקינדל פייר נראה כי אמזון מבקשת להשתלט גם על תחום המדיה הדיגיטלית. האם לאפל יש ממה לחשוש? בנובמבר הקרוב נתחיל לגלות.

מחיר, מחיר, מחיר

"שאתה מבקש לעשות מהפכה במוצר שקיים כבר חמש מאות שנה, אתה נתקל בהרבה מאוד סקפטיות", פתח בזוס את מסיבת העיתונאים בה סקר את ההיסטוריה הקצרה והמאפיינים של המכשיר, ויש לו במה לנפנף. בדורות הקודמים פרץ הקינדל ויצר למעשה את קטגוריית הספרים האלקטרוניים. בין יתרונותיו ניתן למנות את מחירו הזול יחסית למוצר צריכה אלקטרוני ולמתחרים, והעובדה כי הוא מאפשר למשתמשים בו לרכוש ולאחסן כותרים אלקטרוניים במחירים זולים יותר מאלו של מהדורת ספר מודפסת. בנוסף לכך ובניגוד למחשבי הטאבלט השונים המוצעים בשוק, השתמש הקינדל בתצוגת מסך המתבססת על טכנולוגיית דיו-אלקטרונית היוצרת תצוגה מכנית, אשר איננה מכבידה על העין או מבריקה בדומה לתצוגה רגילה של מסך מחשב.

תכונות אלו, בצירוף ההיצע לאמזון שסיפקה למשתמשים כבר עם השקת המכשיר גישה ל-90,000 כותרים, שהתרחבה למיליון כותרים היום, הפכה את הקינדל ואת קטגוריית הספרים האלקטרונים ככלל ללהיט. קטגוריית הכותרים האלקטרוניים (e-books) באמזון הינה כיום גדולה יותר מכל קטגוריה אחרת כולל ספרים

בכריכה רכה או קשה, תופעה שמשנה מהייסוד את עולם ההוצאה לאור.

בכדי להמשיך ולהוביל את המהפכה הזאת, מקפיד בזוס לשמור את עצמו לא רק בחזית הטכנולוגיה אלא בנוסף לכך בחזית הצרכנית. הדור הרביעי של הקינדלים שיהיו מוכנים החל מנובמבר הקרוב ימכרו במחירים של מ-79 דולר לקורא הספרים הפשוט ביותר, דרך 99 דולר לקינדל עם מסך מגע, ועד 199 דולר לקינדל-פייר: קורא הספרים החדשים והצבעוני של אמזון המעניק למשתמש בו גישה גם לסרטים, סדרות טלוויזיה, מוזיקה ומשחקים, ופותח למעשה במלחמה עם חנות ה-iTunes והאייפד של אפל על ההגמוניה בתחום המדיה. ישנם אנליסטים שמציינים כי במחיר הנוכחי אמזון מפסידה כ-50 דולר על כל מכשיר, אך כי היא מוכנה לשאת בהפסד זה על כך יחידה, מתוך תקווה כי רכישת המדיה הדיגיטלית על ידי לקוחות הקצה תשתלם הרבה יותר. לשם השוואה מציין לאנס ויטניי מ-Cnet, כי אפל מוציאה כ-350 דולר על כל iPad אותו היא מוכרת ב-499 דולר. בין כך ובין כך יתכן מאוד כי המלחמה לא תהיה על הרווח השולי על כל מכשיר אלא על נתח שוק.

אמזון סילק

לאור התפתחות זו נראה כי הקינדל פייר המהווה ללא ספק את החידוש המשמעותי ביותר בדור הקינדל הנוכחי, אלא שמלבד החזית הקמעונאית נרשם חידוש משמעותי נוסף, טכנולוגי, ביכולותיו של המכשיר. דפדפן ייחודי הקרוי "אמזון סילק", ומשתמש בשרתים העוצמתיים והרחבים של קמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם בכדי לספק גלישה מהירה הרבה יותר למשתמשים בו.

כך, בעוד הדפדפן הרגיל נוקש על דלתותיהם של שרתים שונים בכדי לתור אחר הקבצים המצויים מאחורי כתובת רשת מסוימת, משתמש אמזון-סילק בגישה שלו לשרתי אמזון המשמשים כתחנה ממסר יחידה, יעילה ומהירה במיוחד אשר מאחסנת, מארגנת ומנתחת את המידע אותו צריך המשתמש ובנוסף לכך – זה אותו הוא עתיד יהיה לבקש. בדרך זו מבטיח בזוס להפוך את חוויית הגלישה במכשיר למהירה הרבה יותר.


כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים