עכשיו זה סופי: קרן נוי היא הזוכה במכרז כביש 6
הקרן תקבל תעודות למכירת חלקה של המדינה בכביש בסכום של 1.4 מיליארד שקל; הקרן תרכוש 49% מכביש 6
בתגובה להודעת הבוררות אמר יו"ר קרן נוי, פיני כהן, כי "מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר בתחום התשתיות במדינת ישראל ואבן דרך חשובה בתיק ההשקעות של הקרן. אנו בטוחים כי נוכל לשתף פעולה עם השותפים הקיימים באופן מלא לטובת המשך הצלחת ושדרוג הפרויקט".
קרן נוי להשקעות בתשתיות ואנרגיה, הוקמה לפני מספר חודשים ביוזמת פועלים שוקי הון מקבוצת בנק הפועלים וקבוצת כלל ביטוח, והושקה רשמית רק בתחילת מאי השנה. הקרן מייעדת את השקעותיה בעיקר לפרויקטים בתחומי התשתיות, התחבורה, ההתפלה והאנרגיה המתחדשת.
בקרן השקיעו עד כה משקיעים מוסדיים בהם
מנורה מבטחים חברה לביטוח, דש אייפקס, אקסלנס, אלטשולר-שחם וכן חברת הביטוח אליהו, IBI וקרן השתלמות לעובדים בדירוג המנהלי, ילין לפידות אינפיניטי. מלבד שותפי הקרן, הצטרפו לנוי חוצה ישראל גם הפניקס ופסגות.
הצעתה של הקרן לרכישת כל התעודות של מקטעי הכביש עמדה כאמור על סכום של 1.4 מיליארד, אך קרן תש"י (תשתיות ישראל), המחזיקה ב-51 אחוזים ממניות הכביש ערערה על ההחלטה, ובהמשך הוחלט להעביר את תוצאות המכרז להליך בוררות בראשותו של השופט בדימוס שלום ברנר.
כביש חוצה ישראל הוא כביש האגרה הראשון שהוקם בישראל בשיטת BOT, במסגרתה זכיין מקבל לידיו אפשרות להקים ולתחזק את הפרויקט - וליהנות מהרווחים; לאחר תקופה מסוימת הוא מחזיר את הנכס לידי המדינה.
חוצה ישראל משתרע ממחלף עין תות שסמוך ליקנעם שבצפון, ועד מחלף מאחז בדרום (13 מחלפים) -לאורך 140 קילומטר. החלק הדרומי פטור מתשלום.