הממונה על ההגבלים יאשר את עסקת דלק-קמור מוטורס
חוות הדעת המקצועית במשרדי הממונה תומכת באישור המיזוג בין יבואני הרכב, בין השאר מפני שאין כל אפשרות להגן על החלטה אחרת בבית הדין להגבלים עסקיים
אתמול (ד'), לקראת תום המועד החוקי שבו אמור היה הממונה לאשר או למנוע את העיסקה, התקיימה פגישה בין מנהלי דלק מוטורס לבין הממונה ובו הם נשאלו 10 שאלות בנוגע לעיסקה. ככל הידוע, חוות הדעת המקצועית במשרדי הממונה תומכת באישור העיסקה, בין השאר מפני שלא תהיה לממונה כל אפשרות להגן על החלטה אחרת בבית הדין להגבלים עסקיים.
ב.מ.וו. הוא אמנם יצרן היוקרה המוביל בעולם במונחי מכירות, אבל הנישה שהוא תופס בישראל ופוטנציאל השוק שלו אצלנו אינם גדולים, ודאי ביחס לשני המותגים העממיים שבידי קבוצת דלק - פורד ומאזדה.
בנוסף, שבעת מותגי היוקרה האחרים שמתחרים בב.מ.וו. בשוק הישראלי - מרצדס, אאודי, וולבו, לקסוס, פורשה, קאדילק ואינפיניטי, מיובאים ומשווקים על ידי קבוצות רכב
מתחרות גדולות (כלמוביל, צ'מפיון, מאיר, מכשירי תנועה,יוניברסל מוטורס וקרסו מוטורס), לכן דווקא המיזוג יגביר את כושר התחרות של ב.מ.וו. בנישה הרלבנטית ולא יקטין אותו.
לאחרונה אישר הממונה על ההגבלים את עסקת הרכישה של החברה המאוחדת לישראל, יבואנית משאיות ואוטובוסי מאן הגרמנים לישראל, בידי קבוצת מכשירי תנועה וזאת למרות קמפיין תקשורתי נרחב שנוהל כנגד ביצוע המיזוג.
מנהלי דלק מוטורס סרבו להגיב לידיעה אולם בהודעה שפרסמה היום החברה לבורסה נכתב: "אמש נערכה פגישה בין נציגי החברה ונציגי קמור לבין הממונה על ההגבלים העסקיים בה הציג הממונה חששות תחרותיים אפשריים העלולים להיווצר מהמיזוג בין החברה לקמור. החברה השיבה לטענות הממונה והוא צפוי לתת החלטתו בימים הקרובים".
דובר הממונה על ההגבלים העסקיים מסר בתגובה ש"העסקה עדיין נבחנת ואין החלטה בעניין זה", אולם לעסקים NRG נודע שהממונה צפוי לאשר את העיסקה ביום א' הקרוב.