מאבדים תקווה: מדד אמון הצרכנים צנח למינוס 16%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: בעקבות ההאטה הכלכלית והירידות בבורסה הציבור צופה עלייה במספר המובטלים (מינוס 25%) וחש במגמה שלילית במצב המשק כולו בשנה שחלפה (מינוס 42%)

יוסי גרינשטיין | 14/11/2011 8:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מדד אמון הצרכנים ממשיך לצנוח, כך עולה מסקר אמון הצרכנים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המדד, שמספק אינדיקציה עדכנית להערכות ולציפיות של הציבור, הגיע למינוס 16% באוקטובר, זאת לאחר מינוס 20% בספטמבר ומינוס 24% בחודש אוגוסט.

מדד הצרכנים נע בין מינוס 100% ל-100%, וככל שהוא קרוב יותר ל-100% הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר. כשהוא קרוב לאפס, המשמעות היא שאין ציפיות לשינוי במצב הקיים, וערכים שליליים מבטאים הערכות פסימיות של הציבור.

בעקבות ההאטה הכלכלית
והירידות החדות בבורסה הציבור צופה עלייה במספר המובטלים (מינוס 25%) וחש במגמה שלילית במצב המשק כולו בשנה שחלפה (מינוס 42%). גם מצבו הכלכלי של משק הבית מדאיג את הציבור, שצופה כי חסכונותיו יקטנו (מינוס 28%).

סקר אמון הצרכנים של הלמ"ס מבוצע במסגרת הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD ומאפשר להשוות בין המדינות השונות בארגון. הסקר נועד לאסוף מידע על הערכות הפרטים לגבי השינויים הצפויים במצב הכלכלי ולסייע בזיהוי תפניות במשק ושינויים בצריכה ובחיסכון הפרט י.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים