מאבדים תקווה: מדד אמון הצרכנים צנח למינוס 16%
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: בעקבות ההאטה הכלכלית והירידות בבורסה הציבור צופה עלייה במספר המובטלים (מינוס 25%) וחש במגמה שלילית במצב המשק כולו בשנה שחלפה (מינוס 42%)
מדד הצרכנים נע בין מינוס 100% ל-100%, וככל שהוא קרוב יותר ל-100% הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר. כשהוא קרוב לאפס, המשמעות היא שאין ציפיות לשינוי במצב הקיים, וערכים שליליים מבטאים הערכות פסימיות של הציבור.
בעקבות ההאטה הכלכלית
והירידות החדות בבורסה הציבור צופה עלייה במספר המובטלים (מינוס 25%) וחש במגמה שלילית במצב המשק כולו בשנה שחלפה (מינוס 42%). גם מצבו הכלכלי של משק הבית מדאיג את הציבור, שצופה כי חסכונותיו יקטנו (מינוס 28%).
סקר אמון הצרכנים של הלמ"ס מבוצע במסגרת הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD ומאפשר להשוות בין המדינות השונות בארגון. הסקר נועד לאסוף מידע על הערכות הפרטים לגבי השינויים הצפויים במצב הכלכלי ולסייע בזיהוי תפניות במשק ושינויים בצריכה ובחיסכון הפרט י.