משבר דלק חדש בנתב"ג: בבדיקות התגלה מים בדלק
אמש הודיעה רשות שדות התעופה כי פז המספקת דלק לנמל התעופה מצאה יחס גבוה מדי של מים בדלק, המסכנים את פעילות המנוע
לפי ההודעה של רש"ת, שפורסמה בשעה 3 וחצי לפנות בוקר, קיימת הערכות לאספקת דלק מופחתת החל משעה 8 בערב. "בעקבות הודעת חברת פז נכסי תעופה המספקת ואחראית על תקינות הדלק לנתב"ג, על כך שבבדיקות מעבדה שנערכו בפתח חוות המיכלים התגלה כי מקדם הפרדת המים בדלק נמוך - בוצעו בדיקות נוספות שערך מנהל הדלק בשיתוף מומחים והוחלט על נקיטת צעדים ובכלל זה היערכות של רש"ת ושל חברת הדלק לאפשרות שהזרמת הדלק מחוות המיכלים לנתב"ג תופחת חלקית מהשעה 20:00 הערב, ועד לקבלת ממצאי מעבדה נוספים. ההיערכות, במידה ויתעורר הצורך, תכלול הצבת מיכליות רזרביות בשטח נתב"ג לצורך אבטחת אספקת דלק נוספת במידה ותידרש".
רש"ת פרסמה הודעה בה היא מעדכנת את חברות התעופה הזרות כי קיים קושי לספק דלק לטיסות ארוכות. עד כה לא נודע על מחסור בדלק או בעיה דומה בשאר שדות התעופה בישראל.
המצאות מים בתוך הדלק מהווה סכנה חמורה להפעלה התקינה של המטוס, ובעבר נגרמו לא מעט תאונות אוויריות בעקבות גורמים שונים
הקשורים בדלק. אחת הסכנות החמורות למטוסי סילון בהמצאות מים בדלק היא שהמים קופאים וסותמים מעברים ופילטרים, מה משקשה על הדלק להגיע למנועי המטוס. במטוסים קטנים הסכנה גדולה אף יותר ולפני טיסה יש צורך לנקז את הדלק כדי לוודא שאין בו מים, מאחר והמנוע יכול "להחנק".

מטוסים בנתב''ג צילום: רענן כהן
אחת התאונות החמורות והמפורסמות בעולם הן של חברת התעופה בריטיש אירווייס מה-17 בינואר 2008. מטוס בואינג 777 של החברה שהמריא לבייג'ין ללונדון, נחת לפני המסלול לאחר שמנועי המטוס כבו לפני הנחיתה באופן בלתי מוסבר. ועדת החקירה העלתה את האפשרות הסבירה ביותר שכן בדלק הייתה כמות מים גדולה מהמותר שקפאה וחסמה את המעבר למנועים.
כזכור בתחילת חודש מאי התגלה בדלק בנתב"ג זיהום, שהביא להשבתת פעילות הנמל למספר שעות, מה שגרר ביטולי טיסות, ושורה ארוכה של עיכובים במראות ובנחיתות במשך מספר ימים. במשבר הקודם נאלצו לתדלק את המטוסים על ידי מיכליות שהגיעו עם דלק ממאגרי החרום כמו גם עצירות לתדלוק במדינות שכנות דוגמת יוון וקפריסין. בדו"ח של משרד התשתיות לא נמצא מקור אפשרי ואילו משרד התחבורה מצידו הסתפק בכתיבת דו"ח על היערכות המשרד במשבר דומה בעתיד.