ציון ריסוק מאכזב לרנו החשמלית של בטר פלייס
חדשות מאכזבות לשי אגסי: הגרסה החשמלית של רנו לדגם הפלואנס השיגה תוצאות נמוכות יחסית במבחני הריסוק בהשוואה לציונים אותם רגילה היצרנית לקבל. המכוניות הסיניות משתפרות. מרצדס B קלאס ושברולט מאליבו במקומות הראשונים
פיאט פנדה, ג'יפ גרנד צ'רוקי, ורנו פלואנס החשמלית - אשר על פי התוכניות, תחל חברת בטר פלייס לשווק אותה בתחילת ינואר 2012 - הם שלושה דגמים מערביים חדשים אשר קיבלו ציון מאכזב של 4 כוכבים בלבד מתוך החמישה האפשריים. לאלו נוספת גם מתיחת הפנים של יגואר XF אשר קיבלה ציון דומה ומאכזב.

מכונית הקונספט החשמלית פלואנס של רנו בתערוכת הרכב בז'נבה AFP
לעומתם, מכונית המיני העירונית החדשה מתוצרת קבוצת פולקסוואגן, ה-UP, זכתה בציון המרבי של חמישה כוכבים וכך גם שני הדגמים הזהים לה לבית סקודה וסיאט (MII ו'סיטיגו').
לעומת האכזבה מיגואר, קבוצת פיאט ורנו, דווקא היצרנים הסינים רושמים שיפור חשוב יחסית לעטומת התוצאות העלובות שאפיינו אותם בעבר.
ג'ילי (שהיא כיום גם בעלת הבית של וולבו) קיבלה 4 כוכבים לדגם ה-EC7 שלה ואילו MG (מתוצרת SAIC, היצרן המקומי הגדול בסין, אשר כבר מיוצג בישראל) קיבלה 4 כוכבים לדגם '6' החדש.
אנשי הפרויקט הביעו תמיהה לנוכח ציון הריסוק המאכזב של הגרסה החשמלית של רנו פלואנס. זאת אולי מפני שפלואנס
הרגילה, כמו כל מכוניות רנו בעשור האחרון, זכתה לציון טוב.
פרויקט EURO-NCAP שדרג לאחרונה את שיטת הניקוד שלו ולכן אין להשוות אותה באופן ישיר לציונים של מבחנים קודמים. בין השאר מוענקת כעת תוספת ניקוד למכוניות אשר מציעות טכנולוגיות בטיחות מתקדמות למניעת תאונה.
המכוניות אשר זכו לציונים הטובים ביותר בסדרת המבחנים האחרונה, לפי סדר יורד של ציוני ההגנה על הנהג והנוסע, הן: מרצדס B קלאס (97%), שברולט מאליבו (94%), קיה ריו ופולקסוואגן חיפושית החדשה (92%), מרצדס C קופה (90%), פולקסוואגן אפ, סיאט מיי וסקודה סיטיגו (89%), ריינג'רובר אבוק (86%), ושברולט וולט (85%).

מבחן הריסוק של רנו פלואנס החשמלית
צילום: euroncap