תביעה ייצוגית נגד סונול: גובים מחיר כפול מלקוחות הדלקן

חברה מחיפה טוענת כי המחיר בעבור לקוחות הדלקן של ספקית הדלק "זוחל" כלפי מעלה. להערכתם הנזק הכולל ללקוחות הדלקן נאמד בכ-1-2 מיליארד שקל. סונול: "אנחנו צריכים ללמוד את כתב התביעה"

יעל דראל | 24/11/2011 10:48 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תביעה ייצוגית שהוגשה השבוע נגד חברת סונול טוענת כי החברה גבתה מלקוחות הדלקן שלה למעלה ממיליארד שקלים כגבייה עודפת, במהלך שבע השנים האחרונות.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורכי הדין נדב אפלבאום וזיו גלסברג, טוענת חברת הדר תעשיות דפוס מחיפה, כי מצי כלי הרכב של החברה, שצויד בהתקן דלקן של סונול, נגבו מחירים כפולים ממחיר השוק לאורך השנים.

בכתב התביעה נכתב עוד כי לאחר שהדר גילתה את עניין הגבייה העודפת פנתה החברה לסונול בבקשה לתקן את החיוב העודף, אך זו לא נעתרה לה, לטענתה. כתגובה, ביימה הדר את התקשרותה עם סונול וביקשה לקזז את הסכום העודף, אותו העריכה בכ-15 אלף שקל, מהתשלום האחרון. עם זאת, בחברה מציינים כי סונול לא השלימה עם הקיזוז והגישה
תביעה כנג הדר על סכום זה. "בשלב זה, הדר החליטה לשלם את הסכום בפשרה, מבלי להודות בדבר, ועתה היא עומדת על זכויותיה במסגרת התביעה הייצוגית שאישורה מתבקש מבית המשפט", נטען.

בתביעה נטען בנוסף כי מנגנון התמחור של סונול נשען על "מחיר מחירון מומלץ" שהינו מחיר הנקבע על ידה, אך מחיר זה "זוחל בעקביות כלפי מעלה".

התובעים טוענים כי ההנחה הניתנת ללקוח הינה הנחה נומינלית שנשארת קבועה וכך, לטענתם יוצא כי ההנחה נשחקת למעשה - והמחיר לו זוכה הלקוח מתחיל להיות יקר יותר ממחיר השוק. על פי הערכה ראשונית של המבקשת, הנזק הכולל שנגרם ללקוחות סונול נע בין מיליארד שקל לשני מיליארד שקל ורבע.

מסונול נמסר כי החברה לא הספיקה ללמוד את התביעה ואינה יכולה להעריך את סיכוייה.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים