אסם מוחקת את המותג גרבר

למעריב עסקים נודע כי מחיות הפירות והירקות לתינוקות ישווקו תחת המותג מטרנה; המהלך, שצפוי לצאת לדרך בעוד כחודשיים, מרחיב את היצע מוצרי המזון לתינוקות של מטרנה ומחזק את מעמדה בענף

נורית קדוש | 27/12/2011 7:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: אסם,גרבר,מטרנה
אסם מתכוונת למחוק בישראל את המותג הבינלאומי גרבר שבבעלות הקונצרן הבינלאומי נסטלה. החברה מעוניינת למתג מחדש את מחיות הפרי והירק לתינוקות כמטרנה. למעריב עסקים נודע כי מטרנה של אסם, ששולטת בשוק המזון לתינוקות בישראל, ביקשה להרחיב את תחומי פעילותה באמצעות כניסה לתחום המחיות.

במסגרת זאת בחודשים הקרובים מוצרי גרבר, ענקית המזון לתינוקות בעולם, שמובילים את שוק המחיות גם בישראל, יעברו מיתוג מחודש וישווקו תחת המותג מטרנה. אסם תמשיך לייבא את המחיות מנסטלה, והאחרונה תמתג אותן עבורה בשם מטרנה.

המהלך של מטרנה צפוי להתבצע בהדרגה. כבר בימים הקרובים תצורף למחיות על המדף מדבקה המבשרת על המיתוג המחודש ועל שינוי האריזות הקרב. אריזות המחיות החדשות תחת המותג מטרנה צפויות להגיע למדפים בעוד כחודשיים, עם סיום המלאי הקיים.

גרבר נוסדה ב-1928 על-ידי דניאל גרבר, ומטה החברה ממוקם בניו ג'רזי; החברה מוכרת כ-190 מוצרים ב-80 מדינות. באפריל 2007 רכשה נסטלה את מותג המחיות מיצרנית התרופות השוויצרית נוברטיס ב-5.5 מיליארד דולר. המכירות השנתיות של גרבר הוערכו אז ב-1.6 מיליארד דולר. חודשים ספורים לאחר שנחתמה עיסקה זאת רכשה אסם שבשליטת נסטלה את חברת מטרנה בישראל.

מטרנה קיבלה את אישורה של נסטלה, בעלת השליטה בחברת אסם, למהלך המיתוג המחודש, אך התחייבה
להותיר על האריזה את תמונת התינוקת המזוהה עם גרבר כדי להבטיח להורים כי האיכות והמוניטין של המותג יישמרו גם אחרי המהלך.

המהלך תואם את האסטרטגיה של נסטלה העולמית, שחטיבה אחת שלה משווקת הן את תחליפי החלב ואת את המחיות. הוא גם מחזק את מיתוג מטרנה כחוצת קטגוריות בעולם תזונת התינוקות, שכן הצטרפות המחיות למשפחת מוצרי מטרנה מרחיבה את היצע המוצרים והקטגוריות של החברה, המשווקת לצד תחליפי החלב, הדייסות, הפסטה לתינוקות, הביסקוויטים הייעודיים ועוד.

מנהל תוכנית ה-MBA בפסיכולוגיה עסקית וניהולית במכללה למינהל, פרופ' אורן קפלן, אמר כי המהלך תואם את אסטרטגיית המיתוג המשפחתי של אסם: "כמו שיש פסטה אסם, מרק אסם ועוגת הבית אסם, החברה פועלת כדי שמוצרי המזון לתינוקות יהיו כולם תחת משפחת מוצרי מטרנה. באסטרטגיית שיווק גלובלי יש דרכים שונות להפצה וכאן מדובר בשילוב בין מותג גלובלי לבין התאמות מקומיות. בישראל הושקע הרבה מאוד במותג מטרנה ובהחלט ייתכן שהוא חזק יותר מגרבר".

קפלן משווה את המהלך לפעילות מותגים פרטיים, השואבים כוח מהמותג המוביל המייצר אותם עבור הרשת: "כשקונים כדור לשיכוך כאבים של המותג הפרטי לייף של סופר-פארם יודעים שיצרן תרופות גדול עומד מאחורי המוצר והידיעה הזאת מחזקת את המותג. גם כאן המותג גרבר יחזק את עוצמתה של מטרנה בישראל".
יחסי ציבור
מזון לתינוקות גרבר. תמונת התינוקת תישאר יחסי ציבור
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים