ארבעה חודשים אחרי הפתיחה המתוקשרת: קיקה לא בועטת

מבדיקת מעריב עסקים עולה כי הרשת האוסטרית מתקשה להתברג לרשימת הרשתות הזרות המצליחות בענף; הסיבה המרכזית: תמחור המוצרים נתפס כגבוה ולא אטרקטיבי

נורית קדוש | 9/1/2012 7:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: קיקה,איקאה
4 חודשים בלבד אחרי הפתיחה, שלוותה ברעש תקשורתי רב, מתקשה קיקה להתברג לרשימת הרשתות הזרות המצליחות בישראל בענף הריהוט והציוד לבית. מבדיקה שערכה עבור מעריב עסקים חברת הייעוץ השיווקי צ'מנסקי בן-שחר בשיתוף מכון פאנלס עולה כי בעוד שיעור החשיפה לקיקה גבוה ורק
5% מהנסקרים לא שמעו על החנות, לא ממהרים רוכשי הרהיטים לבצע בחנות את קניותיהם.

על-פי ממצאי הסקר, 70% מבין מי שרכשו ריהוט בשנה האחרונה ביקרו בחנות איקאה, ואילו רק 35%מהם ביקרו בחנות קיקה. אם לא די בכך, כ-80% מבין המבקרים בחנות איקאה ביצעו רכישה, ואילו רק כ-40% מבין הנסקרים שביקרו בקיקה קנו מוצרים.

לדברי תמיר בן-שחר מצ?מנסקי בן-שחר, באיקאה יחס מבקר-קונה גבוה מאוד, אך בקיקה קונים פחות ממחצית מהמבקרים, נתון המאפיין על-פי רוב את שוק היוקרה.
צילום: אריק סולטן
פתיחת הסניף הראשון של קיקה בישראל. שליש מכמות המבקרים היומיים באיקאה צילום: אריק סולטן
המסר ללקוח אינו ברור

שוק הריהוט והאביזרים לבית הישראלי נאמד ב-1.5 מיליארד שקל בחודש, כולל מוצרי חשמל ואלקטרוניקה המהווים כ-18 מיליארד שקל בשנה. עוד עולה מהממצאים כי כיום מבקרים בחנות קיקה 2,500-2,000 איש בממוצע בימי חול וכ-1,500 ביום שישי, שמהווים רק שליש מהכמות שהגיעה לחנות איקאה בפולג.

מתוצאות הסקר האינטרנטי שביצע מכון פאנלס בקרב משקי בית באזור השרון עולה כי כ-80% מהנסקרים רכשו ריהוט ואביזרים לבית במהלך השנה האחרונה, וכ-70% מעריכים כי ירכשו ריהוט ואביזרים לבית בשנה הקרובה. כ-70% מהנסקרים שהשיבו בשלילה לשאלה אם יבקרו בקיקה ציינו כי הסיבה לכך הינה תמחור המוצרים שנתפס כגבוה ולא אטרקטיבי.

עוד נמצא כי מבין המבקרים בקיקה הגיעו להתרשם מהחנות החדשה כ-60%, ואילו רק כ-30% ביקרו בחנות לצורך קניית ריהוט. לדברי בן-שחר, הסקרנות הביאה מבקרים לחנות, אך המבחן של קיקה מהיום יהיה אם אלה יחזרו אליה מחר.

עוד עולה כי הנסקרים שביקרו בקיקה הביעו שביעות רצון מהחנות עצמה וממגוון המוצרים, ברם בתחומי שביעות הרצון ומחירי הריהוט וממחירי מוצרי כלי הבית התקבל ציון נמוך. היועץ יוסי קוניין והאנליסט יהונתן שוחט מצ'מנסקי בן-שחר מציינים כי הצהרות הנסקרים שלא יבואו שוב או שהם נרתעים בגלל אמירות חברים מהווה תמרור אזהרה להנהלת קיקה. "את קיקה משווים הישראלים לאיקאה ועקב כך היא נתפסת כיקרה".

לטענת השניים, מהסקר ומשיחות שקיימו עם מנהלים בתחום עולה כי האסטרטגיה השיווקית והמסר של קיקה

ללקוח אינו ברור. טענה נוספת בהקשר זה, שקיקה תידרש להתמודד עמה, נוגעת לקושי של הלקוח לשנות את ההרגל שהנחילה לו איקאה של "קנה וסע" למדיניות"קנה וחכה לאספקה" המופעלת בקניית חלק ניכר ממוצרי קיקה.

לדברי בן-שחר, כדי לערוך את השינוי הנדרש תידרש קיקה להתמודד על השירות המהיר ועל המוצר הזול או להאדיר את העלות-תועלת לצד שיפור רמת השירות והתנתקות מתדמית "האחות החורגת? של איקאה. "בקמעונאות היום המסר חייב להיות ברור ללקוח ובוודאי לאחר השינוי שחוללה המחאה החברתית. קיקה נכנסה לארץ בפורמט שאינו זול ובוודאי לא כדיסקאונט בתקופה שהלקוח מחפש עלות-תועלת ושבה על משבצת היקר והמעוצב יש תחרות אינסופית".

תגובת קיקה: "קיקה נפתחה לפני כ-4 חודשים, ועד כה ביקרו בה יותר מ-200 אלף איש שנחשפו לקונספט חדש, שונה וייחודי. חלק מהלקוחות הגיעו לקיקה וציפו למצוא דמיון לאיקאה. דמיון זה איננו קיים, והאכזבה נובעת מהפער בציפיות. קיקה מביאה בשורה לצרכן הישראלי במגוון של אפשרויות ומותגים, בסגנונות עיצוב שונים ובטווח רחב של מחירים. קיקה אינה עוד סופרמרקט של רהיטים, המוצרים שלנו מותאמים אישית ללקוח לפי צורך עיצובי, סגנוני ותקציבי. אנו מודעים שחלק מהקהל הישראלי עדיין לא הפנים את הקונספט החדש, אך לא ציפינו לעשות את המהפכה ב-4 חודשים בלבד. עצם הרכישה בחנות ראשונה של רשת בינלאומית שנכנסת לארץ - של כלים, ריהוט, מטבחים וחבילות לידה - מעידה על הביטחון שנותן בנו הצרכן הישראלי".

בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים