גורם בענף המזון: "הכוח של סטארקיסט מאפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר"
החברה מעלה מחירים, מתנגדת להורדת המכסים וטוענת שהיא מתקשה לגמור את החודש - אך מציעה מוצר יקר ב-37.5% מהמתחרה
במחירונים המעודכנים שקיבלו רשתות השיווק היה מחירו של מוצר הטונה של סטארקיסט (קופסת שימורים של טונה בשמן או במים, 160 גרם) 6.12 שקלים לפני מע"מ - כ-37.5% מעל מחירו של מוצר זהה של ויליגר, השחקן השני בגודלו, עם מחיר של 4.45 שקלים לפני מע"מ.
בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת לפני שבועיים טענו קברניטי תעשיית הטונה כי הם נהנים מרווחים נמוכים וכי מחירי הטונה לצרכן הישראלי זולים. בשעת הדיון כבר יודעו רשתות השיווק על העלאה של 10% במחירי טונה סטארקיסט, שתיכנס לתוקף ב-1 בפברואר . מנכ"ל סטארקיסט, מיכאל מיטלמן, מסר כי העלאת המחירים באה בעקבות עליית מחירי חומרי הגלם.
גורמים בענף טוענים כי מאחר שהטונה מיובאת בבלוקים קפואים שכבר עברו עיבוד, ההבדלים בעלויות בין החברות אינם משמעותיים. "פערי המחיר בין המתחרות בשוק הם תוצאה של גורמים רבים", טוענים בסטארקיסט. "טונה סטארקיסט היא איכותית, טעימה ובריאה ולפיכך מחירה גבוה לעתים מזה של המתחרות.
"אם יבוטל המכס המחירים עשויים לרדת ב-30%-20%", אומר רמי לוי, בעל השליטה ברשת שיווק השק מה. "טונה שנמכרת ב-5 שקלים תוכל להימכר ב-4-3.5 שקלים".
בטענתו של לוי תומכת הצעת מחיר שקיבל לאחרונה יבואן ישראלי: רכישה, הכשרה וייבוא קופסת טונה מתאילנד ב-2.75 שקלים - פחות ממחצית ממחיר המחירון המעודכן של סטארקיסט. "כל סופרמרקט בארץ, נידח ככל שיהיה, מחזיק בטונה של סטארקיסט. הכוח של החברה בשוק מאפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר", אומר גורם בשוק המזון.
בתוך כך הציבו אתמול עובדי תעשיית הטונה 9 מכלים של דגי טונה בפתח משרד התמ"ת בתל-אביב ולידם שלט "הפרנסה שלנו - הסירחון שלכם". זאת כמחאה על הכוונה לאפשר את פתיחת השוק לייבוא.

סטארקיסט. פערי מחיר
יח''צ
