משרד הביטחון המליץ לקנות מטוסי אימון במיליארד דולר - מקור המימון לא ידוע

אלביט והתעשיה האווירית, אשר אמורות לרכוש מאיירמאקי האיטלקית את המטוסים שיוחכרו לצה"ל, בוחנות מימון באמצעות גיוסים בשוק ההון

מיכל תוסייה-כהן | 19/2/2012 8:46 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
משרד הביטחון המליץ לשר הביטחון אהוד ברק לקנות 30 מטוסי אימון מסוג M346 לחיל האוויר במיליארד דולר מאיירמאקי האיטלקית - אך עדיין לא ידוע מהיכן יגיע המימון לעיסקה.

מקור בכיר אמר לעסקים כי האפשרות הראשונה היא שאת המימון תגייס חברת תור המשותפת לאלביט (50%) ולתעשייה האווירית (50%), והאפשרות השנייה היא שאת גיוס הכספים יבצע יצרן המטוסים האיטלקי שמעוניין לממש את עיסקת המכירה.

אם יושג המימון לעיסקה ינסו משרד הביטחון וחברת המטוסים האיטלקית לחתום על הסכם הרכישה כבר בקיץ הקרוב כדי שהמטוסים יגיעו לישראל בקיץ 2014. לדברי המקור זה "מרוץ נגד הזמן", כיוון שההסכם מחייב הסכמים נוספים עם גורמים הנדרשים לספק שירותים ומוצרים למימושו.

ראשית, על משרד הביטחון לחתום על הסכם עם חברת מנועים אמריקאית לאספקת מנועים למטוסים לאיטלקיים,
עיסקה שתמומן דרך כספי הסיוע מארה"ב. כמו כן יידרש משרד הביטחון לחתום על הסכמים עם חברות ישראליות, כמו אלביט והתעשייה האווירית, לקניית סימולטורים של המטוס לאימון פרחי הטיס ולקניית תשומות טכנולוגיות למטוסים.

נוסף על כך, עוד לפני חתימת ההסכם עם חברת המטוסים האיטלקית צריכים משרד הביטחון וחברת תור לחתום על הסכם המעגן את הסדרי התשלום לתור - שלראשונה תהיה הבעלים של המטוסים ולא צה"ל-עבור שעות השימוש במטוסים.
 
המטוס M-346
המטוס M-346 צילום: מתוך אתר החברה alenia aermacchi

המטוסים החדשים, מסוג M346, צפויים להחליף את מטוסי הסקייהוק שמתאמנים בהם טייסי חיל האוויר כיום. לטענת משרד הביטחון, אף שמדובר בתקופה של קיצוצים תקציביים, החלפת המטוסים היא הכרחית, שכן הסקייהוקים בני יותר מ-40 שנה והשימוש בהם יקר מאוד בשל תקלות חוזרות ונשנות, שעלולות להציב סיכונים בטיחותיים.
צילום: מתוך אתר החברה alenia aermacchi
M-346. מי ישלם? צילום: מתוך אתר החברה alenia aermacchi
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים