חברת הביטוח לא הזהירה מפני התיישנות – ותשלם
מבוטח שהפך לנכה בתאונה הצליח להגיע לפשרה עם חברת מגדל לאחר שהחברה טענה כי הוא הגיש את תביעת הנכות מספר שנים לאחר התאונה
מיד לאחר התאונה הוא פנה לחברת הביטוח, וקיבל במשך מספר חודשים תשלומים בגין אבדן כושר עבודה. בתשלום אי הכשירות האחרון ששולם לו, ביקשה ממנו חברת הביטוח שיעביר לה "פרוטוקול מלא" של ביטוח לאומי. בינתיים חזר האיש לעבודה, במחשבה שיש זמן לפנות לחברת הביטוח בדרישה לקבל את כספי מענק הנכות.
כעבור 5 שנים, העביר התובע למגדל את ההחלטה המלאה של ביטוח לאומי, בבקשה לממש את כספי הנכות.
כאמור, דחתה חברת הביטוח את התביעה בטענת התיישנות. הנוהג הבעייתי נקבע בפסיקת בית המשפט העליון עוד ב-2008 , ומוכר כ"הלכת אמיתי". בפסיקה, קבע בית המשפט העליון כי ההתיישנות מחושבת מיום התאונה, זאת למרות שבמקרים רבים לנכות סופית לוקח מספר שנים להתגבש. משרד האוצר פועל בימים אלה לתיקון העיוות, והתקנות אמורות להכנס לתוקף בקרוב.
עו"ד זוהר, טענה מנגד כי כאשר חברת הביטוח דרשה ממנו לקבל את פרוטקול הביטוח הלאומי המלא, היא לא הזהירה אותו מפני התיישנות, ובכך בעצם היא נתנה לו "לקחת את הזמן", כדבריה. בנסיבות הללו הוגשה התביעה נגד מגדל, ועורכת הדין וביקשה לפסול סעיפים מכתב ההגנה של המבטחת, בטענה שמדובר בטענות שלא הועלו קודם לכן. השופט בתיק אכן פסל את רוב הסעיפים, והפנה את הצדדים לגישור.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
