חוק הדלק החדש: מעבר לרישיונות והגבלה על אחזקות צולבות
לפי הצעת חוק שתעלה היום לדיון: בעל רישיון זיקוק המספק יותר מ-25% מהבנזין או מהסולר בישראל לא יוכל להחזיק ביותר מ-33% מתחנות התדלוק הציבוריות

בינו צדיק. הגבלות על פז רובי קסטרו
אם יאושר החוק לא תוכל חברה אחת להחזיק בשני בתי זיקוק. כמו כן בעל רישיון זיקוק המספק יותרמ-25% מהבנזין או מהסולר בישראל (כמו חברת פז, המחזיקה בבתי הזיקוק באשדוד), לא יוכל להחזיק ביותר מ-33% מתחנות התדלוק הציבוריות. סעיף זה מעגן בחוק לראשונה את ההגבלה שהממונה על ההגבלים העסקיים קבע באשר לחברת פז.
לשר האנרגיה יהיו סמכויות להגביל את פעילותה של חברה המחזיקה ביותר מ-25% משוק תחנות הדלק. במשרד האנרגיה ציינו בעבר כי מטרתו של החוק היא בין היתר להגביר את התחרותיות בשוק הדלק, שבו נתח של כ-86% נמצא בידי 4 חברות בלבד - פז מחזיקה בכ-26.7% מהשוק , דלק מחזיקה בכ-21.4%, ל סונול 21.4% מהשוק וחברת דור אלון אוחזת ב-16.7% משוק הדלק.
בכל הנוגע לנוהל מלאי חירום החוק החדש קובע כי משום ששירותי זיקוק ותשתית הם שירותים חיוניים למשק, גם חברות דלק שרישיונן פג צריכות להמשיך להחזיק מלאי חירום לתקופה של כחצי שנה.