לשכת המסחר מעריכה: המכירות לפסח יהיו נמוכות

במהלך החודש שבו חל פסח הקרוב צפוי גידול של 18% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה,וכלי בית. אולם מדובר בשיעור נמוך יותר מהממוצע ב-10 השנים האחרונות

נורית קדוש | 21/3/2012 9:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ההאטה בקניות ממשיכה לתת את אותותיה, גם בהיערכות לקראת חג הפסח. מסקירה שאגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר ערך עולה כי במהלך החודש שבו חל פסח הקרוב צפוי גידול של 18% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית. מדובר בשיעור הנמוך יותר מהממוצע ב-10 השנים האחרונות.
צרכנים בקניון.ההאטה במכירות גם לקראת הפסח
צרכנים בקניון.ההאטה במכירות גם לקראת הפסח ברק פכטר


עם זאת, ביחס לקניות בחודש שעבר, ההיערכות לחג תגביר את המכירות. מהסקירה עולה עוד כי הגידול במכירות השנה ישקף עליות של 17% ברכישת מזון ביחס לחודש שעבר, 26% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, 121% ברכישת כלי בית ו-35% ברכישות מוצרי חשמל לבית.

גם הצפי להתנהגות הצרכנית אחרי החג לא מעודד: כלכלני איגוד לשכות המסחר ציינו כי מסקירת נתוני העשור האחרון עולה כי לעומת גידול הרכישות בחודש החג, הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות ברכישות ברשתות השיווק. ההערכות הן כי אחרי החג תירשם ירידה של 8.5% במכירות המזון, ירידה של 18% במכירת מוצרי ההלבשה וההנעלה, ירידה של 23% במכירת מוצרי החשמל לבית וירידה של 58% ברכישת כלי בית ומטבח.

לדברי ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, ייהנו הצרכנים השנה ממחירים נמוכים יחסית לשנים קודמות: "התחרות העזה בין רשתות השיווק לבין הרשתות הפרטיות תלך ותגבר והיא תביא עמה מלחמת מחירים חריפה שאת הדיה אנו רואים כבר כעת".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים