דלתא רכשה את שיסר הגרמנית ב-68 מיליון יורו
שיסר הינו מותג הלבשה תחתונה מוביל בגרמניה; אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא: "קנינו את החברה בכלום כסף. בדרך כלל על חברה כזו משלמים כפול שמונה מה-EBITDA, אנחנו שילמנו כפול חמש בקושי"
דלתא מחזרת אחרי שיסר ומבקשת לרכוש אותה כבר משנת 2007. החברה סירבה לאורך השנים להצעות הרכישה, אך בשנה האחרונה חלה תפנית לאחר ששיסר נכנסה לחובות בהיקף של כ-50 מיליון יורו, בעקבות חברת בת שכשלה.
הנהלת שיסר נאלצה לסגור את חברת הבת ובמקביל החלה לחפש קונה שישלם את החובות לנושים. דלתא הייתה שם לנצל את הזדמנות הפז לה חיכתה וזכתה לרכוש את החברה בסכום שנחשב נמוך יחסית למותג מוביל, שגם נמצא כעת ברווחיות. ב-2011 מחזור המכירות של החברה עמד על 132 מיליון
יורו וה-EBITDA הסתכם ב-11.7 מיליון יורו.
בשל הצלחתה של ההנהלה הנוכחית של המותג להחזיר אותו לרווחיות, דבח אמר כי הוא אינו מתכוון להחליף את ההנהלה הגרמנית ולהכניס לשם הנהלה ישראלית, אלא רק לקיים עימם פגישות ניהוליות תקופתיות בהתאם לאסטרטגיות הצמיחה של החברה. "אני מרוצה מההנהלה הקיימת, הם עשו עבודה טובה בהבראתה ובמיתוגה מחדש", אמר דבח.
הרכישה של שיסר הינה חלק מהאסטרטגיה של דלתא להרחיב את נתח הפעילות הממותגת, אשר צפוי לקפוץ לאחר השלמת הרכישה מ-33% ל-47% מכלל המכירות של החברה. לדברי דבח, "מכירות מותגים הן רווחיות יותר ומושכות יותר משקיעים. אנו צופים כי הכללת המותג שיסר בדלתא יתרום בין 25-30 סנט למניה".
כמו כן צופה דבח כי דלתא תוכל לקדם את מכירות המותג שיסר בלמעלה מ-10%, כבר בשנת הפעילות הראשונה, "הודות לסינרגיה הגבוהה בפעילות שתי החברות". כמו כן להערכת החברה, הרכישה תגדיל את הפעילות של החברה באירופה לכ-40% מכלל המכירות ותתרום לאיזון טוב יותר של מכירותיה, בין צפון אמריקה לאירופה.