תביעה: הקבלן אכלס בניין בלי חיבור לחשמל ובלי מעלית

דיירי בניין בבת ים תובעים את הקבלן לאחר שלטענתם מסר את הדירות באיחור של שנה וחצי, בלי טופס אכלוס ולפני שהסתיימה הבנייה

שלומית צור | 17/5/2012 9:36 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
8 דיירי בניין ברחוב אנה פרנק 29 בבת ים הגישו באחרונה תביעה נגד גאון חברה לבניין בסך 700 אלף שקל. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אביב טסה, טוענים הדיירים כי רכשו דירות בבניין שבנתה החברה, אך היא מסרה להם את הדירות בניגוד לדין לפני שהיה טופס אכלוס לבניין - ובלי שהותקנו בו מעלית וחיבורים לחשמל ולמים. עוד טוענים הדיירים כי הדירות נמסרו באיחור של כשנה וחצי, בלי שהחברה נתנה בגינו פיצוי כספי, אף שהתחייבה לכך.
בלי חשמל
בלי חשמל צילום: אי-אף-פי


עוד עולה מהתביעה כי עיריית בת ים הגישה נגד הקבלן כתב אישום בגין האכלוס, שנעשה ללא אישור כיבוי אש - וכי נגד החברה הוצא צו הפסקת פעולות שיפוטי המונע ממנה את אכלוס הדיירים לפני שניתן לבניין אישור כיבוי אש וטופס אכלוס. "כל אלה לא מנעו מהחברה להמשיך את אכלוס הבניין תוך סיכון חיי הדיירים וחיי אחרים", צוין בתביעה.
עוד מוסיף עו"ד טסה בתביעה כי התובעים שלא יכלו לשאת בעול התשלומים שנבעו מהאיחור במסירה נאלצו להתגורר בדירות, לכאורה עוד לפני שהיו מוכנות למגורים.

לאור אי-שיתוף פעולה לכאורה מצד החברה פנו הדיירים למומחה, והוא ערך בנובמבר 2010 בדיקת ליקויים והעריכם ב-445 אלף שקל. "חוות הדעת מצביעות בבירור על ליקויי בנייה חמורים ביותר", צוין בתביעה. "כך, נתגלו ליקויים
בעבודות הפיתוח, השלד והאיטום".

לטענת הדיירים, בגין ליקויים אלו לא ניתן היה להתגורר בדירות. בתביעה טוענים הדיירים כי מעקה הבטיחות במרפסת לא הותקן כראוי וסיכן את חייהם, ומדגישים שנעשו חיבורים פרוביזוריים למערכת החשמל והמים שגרמו לניתוקים חוזרים ולסכנת התחשמלות.

עוד עולה מהתביעה כי רק שנה מעת מסירת רוב הדירות הותקנה מעלית בבניין, מה שלפי התביעה הצריך את התובעים לטפס עשרות מדרגות ברגל.

לטענת התביעה, הואיל ובעת המסירה לא היה חיבור קבוע של חשמל בבניין סבלו התובעים מהפסקות חשמל בתדירות גבוהה. התביעה מתארת כי בכל פעם שהיתה הפסקת חשמל היו צריכים התובעים לרדת במדרגות בחושך כדי להעלות את המפסק שנמצא מחוץ לבניין.

עו"ד אלי גאון המייצג את החברה מסר בתגובה: "החברה התייחסה בכובד ראש לטענות הדיירים והתובענה דנן הוגשה בעיצומו של מו"מ בין הצדדים ובמהלכו ביקר מהנדס מטעם החברה בדירותיהם כדי לבחון את הליקויים, ובימים אלה הוא שוקד על הכנת חו"ד נגדיות מתוך כוונה, עליה סיכמו הצדדים, לתאם מועדים לתיקון הליקויים. נוכח התנהלותה החיובית של החברה, השכילו דיירים אחרים בבניין, להתנהל אחרת מול החברה אשר מצידה שעתה לטענותיהם ותיקנה ליקויים עליהם התריעו לשביעות רצונם המלאה".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים