מוקדם להספיד את ענף הסלולר
המתחרות החדשות בענף אטרקטיביות במחיר, אך כמו שלימד בעבר תחום הביטוח, יש שיעדיפו את היתרונות של החברות המסורתיות

מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום צילום: יהונתן שאול
נראה שהחברות המסורתיות בונות על נוחות מרכזי השירות שלהן, על שירות תיקונים יעיל, על אמינות ועל יציבות. במידה מסוימת ניתן להוסיף גם את נאמנות הלקוחות הוותיקים. ויש הסבר נוסף לפערי המחיר.
חלק הארי של לקוחות פלאפון, סלקום ופרטנר הצטרפו בעבר "לתוכניות נאמנות"
המבטיחות "מכשיר חינם" באמצעות הפחתת דמי השימוש. תוכניות אלה מגבילות כיום את יכולת המיקוח שלהם.
מוקדם אם כן להספיד את חברות הסלולר הוותיקות ולשלוח את מניותיהן לעזאזל, כפי שחלק מהאנליסטים בשוק ההון מיהרו לעשות. רווחיות החברות המסורתיות תיפגע בעיקר בטווח הקצר.
בעתיד הן יוכלו להגדיל את עוגת ההכנסות באמצעות שירותים נוספים כמו אינטרנט וטלוויזיה. זו המהפכה הבאה שמתכנן משרד התקשורת, שתבוא הפעם על חשבון הוט ויס.
המצב הנוכחי מזכיר לי את ענף חברות הביטוח עד לפני 15 שנים. לענף חדרו חברות ביטוח ישיר כמו AIG וביטוח ישיר, שנגסו נתח של כ-15% משוק ביטוחי הרכב והדירות. התחרות שחקה את המחירים ב-20%-15% והצרכן יצא נשכר. חברות הביטוח התארגנו והמציאו את עצמן מחדש בתחומי פעילות חדשים (שוק ההון) ובמסלולי ביטוח ישיר חלופיים (באמצעות הסוכנויות). אין סיבה שתהליך דומה לא יעבור גם על ענף הסלולר ובעצם על כל ענף אחר במשק.