אחרי שנה קשה: טויוטה בקרוז קונטרול
החברה היפנית קיבלה שוב את כתר יצרנית הרכב המובילה בעולם לאחר אסון הצונאמי, והמותג ההיברידי שלה, פריוס, הפך ללהיט מיינסטרים

טויוטה פריוס הדור השלישי. מלכה בלתי מעורערת יח''צ
בעקבות רעידת האדמה והצונמי שפגעו בשנה שעברה בקווי הייצור של התעשייה היפנית, הממשלה החלה לעודד רכישה של מכוניות חסכוניות בדלק על מנת להמריץ את
השוק המקומי. הנחות של עד 100 אלף ין (1,258 דולר) הוענקו דרך קרן בת 300 מיליארד ין שהוקמה עבור רכישת מכוניות העונות לקריטריונים - ביניהן 4 דגמי הפריוס של טויוטה: ויגן, פלאג-אין, אקווה ופריוס 5 דלתות הנמכרת ברחבי העולם.
בין השנים 2010-2008 היתה טויוטה יצרנית הרכב הגדולה בעולם מבחינת מכירות, עד שאסון הטבע פגע ביפן. כעת היא חוזרת לפסגה: מכירותיה גדלו ב-18% ל-2.49 מיליון ברבעון הראשון של 2012 -יותר מאלה של ג'נרל מוטורס, שמסרה 2.28 מיליון כלי רכב, ושל פולקסווגן, שמכרה 2.16 מיליון מכוניות.
לדברי המנכ"ל אקיו טויודה, נכדו של מייסד החברה, מאז יציאתה לשוק של הפריוס בשנת 1997 מכרה טויוטה יותר מ4- מיליון רכבים בעלי מנוע היברידי. עם זאת, לדברי אנליסט הרכב ג'ון וולקונוביץ,' לא סביר להניח שמכוניות היברידיות אחרות ידביקו את קצב המכירות של פריוס בזמן הקרוב. "זו אותה התופעה שראינו עם קרייזלר והמיניוואן: החברה הביאה לעולם את המיניוואן הראשון וגם אחרי כל השנים האלה היא עדיין המובילה העולמית בתחום", הוא אומר. "פריוס היתה המכונית ההיברידית הראשונה בשכונה."
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
