מנכ"ל הרכבת: עד סוף השנה נפעיל 500 רכבות ביום
בעז צפריר הציג היום את תכניות החברה ויעדיה לשנים הקרובות. בקיץ הקרוב יושק לו"ז חדש שיעלה את תדירות הקווים המרכזיים; 49 אלף מקומות ישיבה התווספו עד השנה הבאה; יושק כרטיס חכם לנסיעה ברכבת ובאוטובוס ותוקם תשתית אינטרנט אלחוטית בכל התחנות

הרכבת ברציף בארלוזורוב. שדרוגים למען הציבור צילום: אלי דסה
במסיבת עיתונאים שכינסה הנהלת הרכבת, הציג צפריר את תוכנית החברה ויעדיה -5-10 השנים הקרובות והתייחס גם למשא ומתן שמתקדם עם העובדים. "יהיו קשיים בדרך, אחד מהם הוא המשא ומתן עם העובדים וההסתדרות. אנחנו בשלב של התדיינות ודיבור, ואני רק יכול לומר שכולנו רוצים שהרכבת תיסע".
צפריר ציין כי בשנה האחרונה נקלטו 287 עובדים ברכבת, בעיקר במוסכים ובתחום הנהיגה והוסיף כי בימים אלה נקלטים עוד 50 עובדים בתחום התחזוקה, לצד עשרות עובדים שעוד צפויים להיקלט בשנה הבאה.
הוא הוסיף כי במסגרת המהלך לשיפור השירות ותפקוד הרכבת בקיץ הקרוב יושק לו"ז קיץ חדש, שבמסגרתו תעלה תדירות הרכבות בקווים המרכזיים – בהם ירושלים-ת"א ובאר-שבע-ת"א וכן יקוצרו לוחות הזמנים בקווים אלו. "לו"ז הקיץ החדש יהיה רלבנטי בעיקר לדרום – זמן הנסיעה לבאר שבע יתקצר מ-75 ל-55 דקות (28% פחות), עם עצירה אחת בלבד בקריית גת. יהיו שתי רכבות בשעה במקום רכבת אחת בשעה בקו הזה", אמר צפריר.
צפריר, שכינה את התוכנית "התוכנית של רכבת ישראל החדשה", הוסיף כי יהיה אינטרנט אלחוטי בכל תחנות הרכבת עד סוף השנה – פרויקט שעלותו עומד על כ-23 מיליון שקלים – וכן תוקדם פעילות הרכבות במוצאי שבת ותוארך פעילותן בימי שישי. מדובר בתוספת של כ-50 רכבות ביום. "רק בהיבט הזה, יהיה גידול דרמטי".
ברכבת מבטיחים גם תוספת משמעותית של מקומות ישיבה: "יהיו 49 אלף מושבים בשנה הבאה לעומת 37 אלף בשנה הזו ו-57 אלף ב-2014". עוד הם מציינים כי מהלכים אלו, המבוצעים בחלקם במסגרת הרפורמה המבנית שעליה הוחלט לאחרונה, כוללים גם שדרוג של תשתיות הרכבת. "עד סוף העשור ניסע על 1,700 ק"מ מסילה לעומת 1,000 ק"מ היום".
מהלך נוסף שעליו הכריזו ברכבת הוא השקת הכרטיס החכם עד סוף השנה. "אחרי הרבה מאוד שנים, בהשקעה עצומה של 150 מיליון שקלים נשיק בחודשים הקרובים את הכרטיס החכם שישלב נסיעה ברכבת ונסיעה באוטובוסים בכל הארץ".
תכניות פיתוח גדולות
לדברי מנכ"ל הרכבת, רכבת ישראל מצויה "בעיצומיו של שינוי תרבותי וארגוני" והצהיר כי השינוי המבני שעליו הוחלט במסגרת הרפורמה יורגשו בעיקר בתחום המטענים והנדל"ן.

תחנת סבידור (ארלוזורוב). פיתוח אזור התחנה .
במסגרת תחום הנדל"ן ציין צפריר כי אחד מפרויקטי הדגל של הרכבת יהיה במתחם רכבת ארלוזורוב. מהלך כולל זה שמצריך שינוי של ההסכם מול מינהל מקרקעי ישראל, אמור לפתח כ-5
מיליון מ"ר סביב ומעל מתחמי הרכבת באזור. "אנו זוכים לשיתוף פעולה מהאוצר והמינהל ומגבשים מחדש את ההסכם מול המינהל. בשנים הקרובות נשלים בין 4-8 פרויקטים מבחינת הליכי המכרזים. וכאמור מתחם סבידור (מתחם רכבת ארלוזורוב) הוא פרויקט הדגל", אמר.
הבטחה נוספת לציבור הנוסעים הוא מדד הדיוק. ברכבת ציינו כי מדד הדיוק ישונה, במטרה לשפר את דיוק הרכבות, בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים וגם במטרה להפוך אותו לשקוף יותר לציבור.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
