התכניות החדשות שעלו במאי מפתיעות באחוזי הרייטינג
8 תוכניות חדשות שעלו במאי תרמו לגידול של 15% במספר דקות הפרסום בפריים טיים בהשוואה לאפריל, והציבו אותו על 1,805 - כ-30 דקות ביום בממוצע לזכיינית • אך בתעשייה אומרים: "כל עוד אין ממוצע יומי של לפחות 36 דקות בפריים טיים, השוק במצב לא טוב"

אבל השוק עדיין קשה. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי לערוץ 10 היו 27 דקות פרסום בממוצע בפריים טיים ב31- ימי שידור; לקשת היו בממוצע 30 דקות פרסום בפריים טיים ב13- ימי שידור; ולרשת היו 32 דקות פרסום בממוצע בפריים טיים ב18- ימי שידור. בסך הכל נמכרו במאי 1,805 דקות בפריים טיים (ממוצע של 30 דקות לזכיינית) 54% - בערוץ 2 ו-46% בערוץ 10.
מדובר בגידול של יותר מ-40% בהשוואה לינואר ושל 15% בהשוואה לאפריל, אך המצב עדיין לא מזהיר. "כל עוד אין ממוצע יומי של לפחות 36 דקות פרסום לזכיינית בפריים טיים, השוק במצב לא טוב," אומר גורם בתעשייה.
את ראש טבלת הרייטינג ממשיכה להוביל קשת, אך ההפתעה באה מכיוונו של ערוץ 10 שמצליח להשיב מלחמה ומחליש מאוד את רשת. רק לפני חודשים אחדים נראה היה שרשת מתנערת מתדמית הזכיינית החלשה. בפברואר היא שידרה את "המרוץ למיליון," את "דה וויס" ואת "מצב האומה," שהניבו נתוני רייטינג מרשימים, בוודאי לעומת ערוץ 10 שדשדש ולא הצליח להביא צופים בפריים טיים.
ערוץ 10 היה גם זה שהחליש את רשת ב-2007 אך אז בחרה זכיינית ערוץ 2 לעמוד מן הצד. הפעם רשת משיבה מלחמה, או לפחות מנסה. מול ערוץ 10 ששיבץ את ההפקות היקרות שהמתינו זמן רב על המדף - "הישרדות VIP" (רייטינג חודשי ממוצע של 24.5% לעומת 15.3% בעונה הקודמת) ו"היפה והחנון" (ששמרה
קשת, כאמור, ממשיכה לשמור על כוחה. "כוכב נולד 10" עומדת בראש טבלת הרייטינג של התוכניות החדשות שעלו במאי עם 29.9% בממוצע, לעומת 28.2% בעונה הקודמת. קשת הצליחה לשמור גם על ראש טבלת הצפייה הכללית עם "ארץ נהדרת" (32.2%) שאליה מצטרפות התוכניות עתירות הרייטינג "מאסטר שף ילדים" 50" (27.8%) דברים שחייבים לדעת" (25.8%) ו"נישואים פלוס," שהושקה בחודש שעבר ונקטלה על-ידי המבקרים, אך זכתה ברייטינג נאה של 24%.

בממוצע הפריים טיים של 3 הזכייניות מובילה קשת עם 26.3%, במקום השני ניצבת רשת עם 16.7% ואת המקום השלישי תופס ערוץ 10 עם 11.4%. עם זאת, בנישת תוכנית הבוקר קשת נחלשת. "יום חדש" שחוזקה בדליה מזור וביואב לימור, רשמה החודש 5.8% בממוצע לעומת 7.2% במאי 2011 .
"העולם הבוקר" של רשת ממשיכה להוביל עם 6.8% בממוצע במאי, חרף ירידה מינורית מ-7% בחודש המקביל אשתקד. "אורלי וגיא," תוכנית הבוקר של ערוץ 10 מתחזקת ומגיעה לממוצע של 3.9% במאי לעומת 2.6% שנמדדו במאי בשנה שעברה. רשת שומרת על כוחה מול ערוץ 10 בימי שישי בערב עם החדשות ועם "משאבת הכסף" שהושקה גם היא החודש, והממוצע של הזכיינית בימים אלה הוא 15.8% לעומת 4.6% של ערוץ 10.
בענף הטלוויזיה מעריכים כי ערוץ 10 השיג במאי רווח מרשים של כמעט 10 מיליון שקל, ובענף הפרסום סבורים כי מאזן הכוחות של מאי יימשך עד לסוף אוגוסט. "כל התוכניות המרכזיות של הזכייניות ממשיכות עד סוף הקיץ, כך שאין סיבה שתמונת הרייטינג תשתנה," אומר גורם בתעשיית הטלוויזיה, "השוק לא בשיאו, אבל הוא מתאושש ויש תחרות."
