הרכבת הקלה בגוש דן: נת"ע מוציאה את המכרז לכריית מנהרת פ"ת-בני-ברק

נת"ע מפרסמת את הליכי המיון המוקדם למכרזי המנהרה בקו האדום של הרכבת הקלה. העבודות יתבצעו מתחת לצומת גהה ולכביש 4 וצפונית לתחנת "אם המושבות"

יעל דראל | 21/6/2012 15:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
צעד קדימה לפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן: נת"ע, החברה הממשלתית שמופקדת על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, צפויה לפרסם היום (ה') את מכרז המיון המוקדם לכריית מנהרה שתחבר את פתח תקווה ובני ברק, במסגרת הקו האדום. מכרז זה, שיבוצע בשיטת כרייה קונבנציונאלית בקרקע רכה מתחת למי התהום בעומק 15-20 מטרים.
הרכבת הקלה בירושלים. מתי בגוש דן?
הרכבת הקלה בירושלים. מתי בגוש דן? צילום: נעם שרון
 
בנת"ע ציינו כי "זהו הפרויקט הראשון מסוגו בישראל שנעשה בשיטה כזאת, בסוג קרקע שכזה ומתחת למי תהום. מדובר על כרייה באורך של 3.5 ק"מ של מנהרת רכבת קלה, כולל שלושה אולמות ומנהרות מקשרות לצרכי בטיחות באזור המזרחי של הקו האדום - בסמוך לצומת גהה, מתחת לצומת ולכביש 4, וצפונית לתחנת "אם המושבות". הזוכה במכרז הזה צפוי להיבחר ברבעון השלישי של 2013.

כמו כן, הבוקר צפויה נת"ע להוציא
לדרך גם את הליך המיון המוקדם (PQ) לקראת מכרז ניהול המערכת הכוללת, בין השאר, את התקשורת והבקרה של הרכבת, את מערכת האיתות, החשמל בקרת התנועה וגילוי ובקרת אש.

בנת"ע מגדירים את המכרז כמסובך והגדול ביותר שהוציאה החברה עד היום. בחברה סירבו לפרסם הערכות מדויקות בנוגע להיקפים הכספיים שלו, אך ההערכות הן שמדובר במכרז שהיקפו יגיע לכמה מיליארדי שקלים. "המכרז כולל את התקנת המערכת הרכבתית בכל הקו האדום, הן במקטעים הקרקעיים והן בתת הקרקע", ציינו שם.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון התייחס לצעדים אלו ואמר כי "פרסום המכרזים האלה הם צעד נוסף המקרב אותנו לעבר המטרה, שהיא הקמת רכבת קלה בגוש דן. זאת אנו עושים בעזרת הרוח הגבית שמעניקה לנו ממשלת ישראל, ובמיוחד, שר התחבורה, ישראל כץ".


כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים