הממשלה אישרה: תקציב דו-שנתי במתכונת קבועה מ-2014
עם זאת ב-2013 התקציב יהיה חד-שנתי בשל מצב כלכלי חריג. לתפיסתו של שטייניץ התקציב הדו-שנתי יאפשר לממשלה לפעול טוב יותר בתכנון ויישום מדיניותה. המתנגדים גורסים כי החלתו מתעלמת מחוסר-הוודאות במשק, וכי יוביל לגידול בהוצאות

יובל שטייניץ. תמיכה בינלאוימית בתקציב דו-שנתי פלאש 90
הממשלה אישרה הבוקר (א') ברוב גדול את הצעתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, להנהגת תקציב דו-שנתי במתכונת קבועה, על פי נוסחים לתיקון חוקי יסוד הכנסת ויסודות התקציב, אותם יגישו שר האוצר והמשפטים בתוך 45 יום.
על-פי הצעות החוק בישראל יונהג תקציב דו-שנתי, אלא אם כן נקבעו בחירות שמועדן לפני תום שנת התקציב הראשונה. עם זאת על פי ההצעה לא יונהג תקציב דו-שנתי כאשר הממשלה, לפי הצעת שר האוצר ובאישור הכנסת, קבעה כי התקציב יהיה חד-שנתי בשל מצב כלכלי חריג (כפי שצפוי כאמור בתקציב השנה הקרובה).
לתפיסתו של שטייניץ התקציב הדו-שנתי יאפשר לממשלה לפעול בצורה טובה יותר, לתכנן וליישם את מדיניותה, וכן יעניק
לה את היכולת לטפל בצורה מעמיקה ויסודית בנושאים נוספים שעל סדר היום.
גם גורמים כלכליים עולמיים, כדוגמת ה-OECD וקרן המטבע הבינלאומית, טענו כי שמירה על מסגרת תקציב דו-שנתית חדשנית חיזקה את תכנון הוצאות הממשלה ואת יישומן בפועל, וסייעה לחוסנו של המשק הישראלי.
מנגד טוענים מבקרי התקציב הדו-שנתי בקרב המערכת הפוליטית והציבורית כי החלתו מתעלמת מחוסר-הוודאות המובנה בהתנהלותו של המשק הלאומי. לדבריהם הוא מוביל לגידול בלתי מבוקר בהוצאות הממשלה, זאת משום שחוקים רפורמות והחלטות המגדילות התקציב אינן מבוקרות על ידי תהליך בנייתו.
"ישראל הופכת למדינה הראשונה בעולם שעוברת באופן קבוע לתקציב דו-שנתי, זאת להוציא חריגים כגון שנת בחירות", אמר שטייניץ וציין, "מדובר ברפורמה מהפכנית בתהליך התקצוב שזוכה לתמיכה נלהבת מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומזכ"ל ה OECD אנחל גוריה ״.