קיה אופטימה - רכב אופטימלי
גרסת הטורבו-דיזל האוטומטית של קיה אופטימה מוצלחת מאוד. נקודת התורפה של המכונית היא במחיר הגבוה

קיה אופטימה. אופטימלית, אך לא במחיר. צילום: יחצ.
כשלעצמה אופטימה היא ניסיון די מוצלח של קיה להציע מכונית משפחתית גדולה איכותית, שיתרונה העיקרי הוא עיצוב חיצוני נאה מאוד.
עם זאת, כשנהגנו בעבר בגרסת הבנזין התאכזבנו למדי מהתנהגות הכביש, מההיגוי ומנוחות הנסיעה, ובמידה מסוימת גם מהמנוע. אך בעיקר התאכזבנו כשיבואני קיה התעקשו למצב את אופטימה ברמת מחיר גבוהה יחסית במקום להפוך אותה להזדמנות לשדרוג עבור מי שזקוקים למשפחתית גדולה.
נהיגה בגרסת הדיזל של אופטימה חשפה אותנו להצעה הטובה ביותר של היצרנית, אם כמובן שמים לרגע בצד את מחירה. כרגיל בדיזלים, תחושת המשקל הנוסף מלפנים משפרת את נוחות הנסיעה, ובה בעת מנמיכה את רף הציפיות לביצועים. היות שהמנוע עצמו רהוט, שילוב 6 ההילוכים האוטומטיים עובד טוב
והעברת הכוח לינארית, מתקבלת תחושת תאוצה טובה בכל מהירות.
שוק היעד העיקרי של גרסת הדיזל של אופטימה הוא מוניות, שם כבשה לעצמה קיה דריסת רגל מרשימה, אבל בהתחשב במרחב הראש המצומצם מעט מאחור אופטימה איננה המונית האידאלית.
לעומת זאת, מי שגומא מרחקים ורוכש סולר בהנחות המקובלות ימצא שאופטימה דיזל - בעלת מנוע שנפחו 1.7 ליטר שמספק 136 כ"ס ו33.1- קג"מ של מומנט - היא הגרסה המאוזנת והמעניינת ביותר של אופטימה המוצעת במקומותינו עבור מי שמרבים בנסיעות מציעה אופטימה רמת נוחות טובה שיכוך רעשים מכובד וביצועים סבירים פלוס.
171,500 שקל הם נקודת התורפה של ההצעה הזאת, אבל דווקא המחיר הזה - שנמוך ב8,400- שקל מגרסת הבנזין המאובזרת וגבוה ב7,600- שקל מגרסת הבנזין הבסיסית - מוכיח את הטענה לגבי המחיר הגבוה מדי של גרסאות הבנזין שנהנות מרמת מיסוי נמוכה יותר.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
