משלם המסים מממן את תשדירי החיסכון בחשמל
משרד האנרגיה והמים מממן את תשדירי השירות לחיסכון בחשמל, מכיוון שתקציב הפרסום של חברת החשמל אזל. עלות הקמפיין היא 10 מיליון שקל

אלי גליקמן. חוסך בעלויות על חשבון הציבור סיון פרג'
משרד האנרגיה מממן את התשדירים כחלק מהחלטת ממשלה שהתקבלה במאי, אשר קבעה דרכי היערכות ל"בצורת במשק החשמל". עלות הקמפיין כולו היא 10 מיליון שקל. מחצית מהתקציב תהיה על חשבון משרד האנרגיה והמחצית השניה על חשבון האוצר, שיעביר את הכסף בקרוב.
מדובר בתשדירים טלוויזיוניים שמעודדים את הציבור להימנע מהפעלת מכשירים זוללי חשמל בשעות הצהריים. חברת החשמל היא שמימנה בעבר תשדירים כאלה, אולם מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן החליט שלא לשכור חברת פרסום לאחר שהחוזה עם מקאן אריקסון פג בסוף 2011. על-פי הערכות, תקציב הפרסום ותשדירי השירות של חברת החשמל הסתכם ב-7 מיליון שקל. בשלב זה, מטעמי התייעלות, הוחלט לחסוך את ההוצאה הזאת.
בחברת החשמל מאשרים שתקציב הפרסום אכן אזל ואין כרגע משרד פרסום. עם זאת, בחברה אומרים כי "ההסברה הנרחבת לציבור מוכיחה את עצמה והוא נענה ומפחית את היקף צריכת החשמל".
דוברת משרד האנרגיה מסרה בתגובה: "את מדיניות הביקושים מנהל המשרד ומדובר בחלק מקמפיין התייעלות אנרגטית וחיסכון. בהחלטת הממשלה נקבע שעלינו לבצע פעולות הסברה לציבור בנושא הפחתת הביקושים".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
