הראל ויזל: "הרשתות כורעות תחת נטל לא הגיוני"

בעלי קבוצת פוקס קורא לראש הממשלה ולשר התמ"ת לטפל בדחיפות בבעיות בענף, ובהן עלויות ההעסקה, אגרות העירייה ותקנות צרכניות: "אם אף אחד לא ירים את הכפפה ניזום מהלך בחודש הבא"

נורית קדוש | 27/8/2012 17:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קריסת רשתות אופנה רבות בחודשים האחרונים, כמו גם הרעה מתמשכת בתוצאות רשתות קמעונאיות מתחומים שונים בשנה החולפת, הביאו את הראל ויזל, מבעלי קבוצת פוקס, לקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר התמ"ת שלום שמחון לזמן בדחיפות את בעלי הרשתות הגדולות במטרה למצוא פתרון לבעיות קריטיות המשפיעות לרעה על יכולת שרידותם של עסקים רבים בישראל. "חשוב שראש הממשלה יזמן את העוסקים בתחום כדי
הראל ויזל.
הראל ויזל. "הרשתות כורעות תחת הנטל". רובי קסטרו
לשים על השולחן את כל הבעיות שניצבות בפנינו, ויש הרבה מאוד כאלה", אומר ויזל ל עסקים. "זה חיוני כי פעם אחת ולתמיד צריך להקים צוותים שיסתכלו 5 שנים קדימה ולא לפעול רק בשיטה של כיבוי שריפות".

ויזל חושף כי הרשתות הקמעונאיות, שכבר התאגדו לפני כחודש תחת לשכת המסחר ומעסיקות יחד יותר מ-100 אלף עובדים, נערכות לפעול יחד לתיקון הכשלים בענף מיד לאחר החגים. "אף אחד לא מטפל בתחום הזה, אבל אם יש מפעל שלא מסוגל להתמודד עם עובדים בודדים ומאיים בסגירה, כולם רצים לקיים ישיבות חירום. זה פופוליסטי. אם אף אחד לא ירים את הכפפה ניזום מהלך בחודש הבא".
ויזל טוען כי גורמים שונים שותפים להערמת הקשיים על הקמעונאים, והמשותף לכולם הוא יכולתה של המדינה להתערב בהחלטותיהם ולשנות אותן: "העיריות מעלות את הארנונה מבלי להתחשב בעומס המוטל על רשתות. גם אגרות השילוט שמטילות העיריות מחושבות בצורה
לא הוגנת: שלט על מבצע סוף עונה שנתלה למשך שבועיים על חלון ראווה של חנות מחויב כאילו הוצב לאורך שנה שלמה. יש עיריות שמאפשרות לתושב מקומי שפותח חנות לשלם ארנונה מופחתת מהארנונה הנגבית מרשת ארצית, אף שרשת מעסיקה עובדים מקומיים בכל עיר".

ויזל מעלה טענות שונות גם נגד משרד התמ"ת. לטענתו, בחוק הגנת הצרכן קיימים סעיפים שנועדו להיטיב עם הצרכן, אבל יישומם כרוך בעלויות שמועמסות על מחירו הסופי של המוצר. כך לדוגמה, "בכל העולם יש תווית מחיר אחת על מוצר, ובה מצוין מחירו בכל מני מדינות. רק בישראל מחייבים אותנו לצרף למוצר תווית מחיר שונה שמציינת מחיר בשקלים. זה עולה כסף, ובענף תחרותי כמו האופנה הרשתות נאלצות לספוג את העלות הנוספת".

ויזל , המחזיק בקבוצת אופנה המונה 6 רשתות שונות שמציגות צמיחה ורווחיות, מתגייס לסייע לרשתות המתקשות להתמודד עם ההאטה בצריכה, וטוען כי הרשתות הקמעונאיות נפגעות גם בתחום העסקת עובדים: "הרשתות כורעות תחת נטל לא הגיוני. שכר עבודה הוא ההוצאה הגבוהה ביותר שיש לרשת קמעונאית, וכל העלאה שלו מביאה רשתות שמצויות בקשיים לכדי קריסה. אפשר לראות בדוחות הכספיים של הרשתות הקמעונאיות את העלייה בהוצאות שכר העובדים, ולהבין שלא ניתן להטיל על המעסיקים גזירות כאלו בצורה חד-צדדית, ללא תיאום ומציאת נתיב שיאפשר את המשך קיומן".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים