ראש השנה ברשתות: הפדיונות זינקו
בסופר-פארם קפצו המכירות ב-30% לעומת השנה שעברה, ובסניפי רשת איקאה דיווחו על גידול בשיעור של 8%

הטבעת מחירים על מוצרים צילום: אלי דסה
באיקאה דווחו כי בשבועיים שלפני ראש השנה נרשם פידיון של 37 מיליון שקל. במחלקות הטקסטיל וכלי הבית חל הגידול המשמעותי ביותר והוא עמד על כ-40% בימים שלפני החג. היקף המכירות הכולל של הרשת גדל ב-8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, התקופה שלפני החג התאפיינה בהעדפה ברורה של מבקרי החנות לרכישת מתנות ומוצרים לשדרוג הבית, בעיקר מקטגוריות הטקסטיל שכוללת מצעים וכריות נוי שמחירם נמוך יחסית.
גם ברשת סופר-פארם סיימו את החג בצמיחה של 30% לעומת ראש השנה אשתקד. מכירות הרשת בשבועיים שלפני החג עמדו על 250 מיליון
שקל לעומת 200 מיליון שקל בשבועיים רגילים. דני לוזון, סמנכ"ל הסחר ברשת, ציין כי למרות המצב הכלכלי הצרכנים לא ויתרו על קניית מתנות לחג, ולצד הבשמים המסורתיים שהוצעו במבצעים נרשם ביקוש למארזי מתנה של מותגי טואלטיקה.
"פגשנו בסניפים צרכנים מודעים יותר, אשר משווים מחירים, מעודכנים בהטבות המוצעות ומגיעים מצוידים בקופונים. עד כה מומשו יותר מ-3 מיליון קופונים מחוברת הקופונים שהרשת חילקה, הפופולריים בהם הם לנייר טואלט ולדבש", אמר לוזון.
עם סיום החג נערכות יצרניות הסוכות לגל המכירות השנתי. לרגל חגיגות 25 שנה למותג מציעה סוכות נחלים 25% הנחה על מסגרת המתכת של הסוכה. כך, מחיר מסגרות הסוכה יהיה מ-398 שקל בלבד, לעומת סכום התחלתי של 530 שקל בשנת 2011.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
