כפתור לייק: הונדה סיוויק החדשה - שקטה וחסכונית

מערכת ה-ECON של הונדה סיוויק החדשה מופעלת בלחיצת כפתור ופועלת בעיקר בבקרת האקלים ובלחיצה על דוושת הגז. היא מעלה או מורידה את הטמפרטורה בהתאם לתנאים ברכב ומחליטה מהי מהירות הנסיעה הנכונה. בימים אלה חיסכון בצריכת הדלק הוא פרמטר חשוב בכל קניית רכב

אייל לוי | 22/9/2012 13:09 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
יומיים לפני שלקחתי את ההונדה סיוויק החדשה לסיבוב היכרות והחלפת פרטים אישיים, נכנסתי לסיוויק האישית שלי שמשרתת אותי נאמנה כבר 3 שנים. נעלי בית, זיפים, שגרה של זוג נשוי. הכנסתי מפתח וסובבתי בנונשלאנטיות, כמו בכל יום של שמש, ומה שהיא השמיעה היה חרחורי גסיסה אחרונים. ניסיתי פעם, פעמיים, הרמתי מכסה מנוע כדי לאבחן תקלה מיידית - ושום דבר. לא זזה רוורס, המלעונה.

חזרתי לדירה כדי להזמין גרר. הדלקתי את המזגן המרכזי כדי להרגיע את העצבים הרופפים - וגם הוא טוטאל לוס. אתם יודעים איך זה, אם כבר צרות אז הן באות בצרורות. ברגע של כעס וזיעה חמה אמרתי שזהו, אני והגברת היפנית סיימנו את הרומן המתוקשר. מכאן אני הולך על אירופית צעירה, ואולי נצא להרפתקה עם איזו גרמנייה יעילה משטוטגרט. למה לא, גם לי מגיע להתפנק בגיל העמידה. אבל למחרת, אחרי 10 דקות של אבחנה וטיפול, התברר שזה כולה המצבר שהלך פייפן. גם לסיוויק שלי מותר להיות חולה מדי פעם.

הונדה היא יפנית במובן היפני של המילה. זאת אומרת שמי שהיה פעם ביפן יבין את זה מצוין. היא נאמנה, ממושמעת ומסורה לעבודתה, גם אם מזעיקים אות ה באמצע הלילה לנסיעה דחופה. וזה לא היה רומן קל, כי בהתחלה ציפיתי להרבה יותר. "הונדה, מציתה את הדמיון", שר לי השדון בתוך הראש במשך שנים. אז זהו, שלא. זה רכב יפה, אבל לא כזה שגורם לך לעשות סלטות באוויר מרוב התרגשות. הביצועים שלו מרשימים, אבל לפעמים גורמים לך להתמתח משעמום ולהרהר - זה הכל? מנגד, 3 שנים אני הולך לטסט השנתי ואפילו לבודקים האלה שתמיד אומרים "מה קרה לך, אתה נוסע עם ברקסים גמורים" אין ריג'קטים לרשום על הדף. אני מניע ונוסע. סלמאת כל טוב.
נסיעה לקיסריה

אני נוהג על הונדה 4 דלתות וחייב לציין שה-5 שאיתה ניהלתי סטוץ קצר די משונה לי. המראה הקצוץ מאחור לא עושה לי חשק של משפחתית, אבל כל אחד והטעם האישי שלו, ומתברר שכאן המתכנן הלך על אנשי משפחה שבכל זאת רוצים להרגיש את הכלי הכבד בין הידיים - ניצול האווירודינמיות עד הקצה, כולל שפצור של הפנסים האחוריים כדי להפחית את רמת החיכוך.

אמרתי לעצמי שאקח אותה לנסיעה בין-עירונית קצרה כדי לבדוק את איכות הביצועים, אולי בכל זאת יבוא לי להחליף את הישנה שלי במודל החדש. אז לקחתי את אבא שלי לטיול לקיסריה, שעה הלוך-חזור בשבת בבוקר. זה גם זמן טוב לשיחת גברים על מצב העיתונות הקשה, העתיד הלא ברור ולאן ממשיכים מכאן. אולי בכלל כדאי לעצור ולשבת על ספסל. אני חייב להודות שההונדה פינתה לנו מקום וזמן שיחה איכותי באדיבותה היפנית, וזה לא דבר ברור כל כך. היא שקטה הרבה יותר מבעבר. אם פעם חשבו שם שלשמוע את המנוע זה קול, גברי וספורטיבי, מתברר שלא מעט אנשים גרמו ליצרנית להבין שבמשפחתיות הם דווקא מבקשים שקט ושלווה כל הדרך לצימר בצפון.

גם רכות הנסיעה עושה את שלה. התחת לא כואב, הגב לא סובל. לחיצה על הדוושה מגלה שאם המכונית הזאת רוצה להיות מהירה, היא מסוגלת, אבל לא בהגזמה. מגיעה ל-100 קמ "ש ב-10.9 שניות , 142 כוחות סוס שלא דורשים שינסו אותם עד הקצה. מד המהירות דיגיטלי, בדיוק כמו בהונדה שלי, ויש אפשרות להחלפת הילוכים בהגה, מה שאין לי, וכפתור ECON שמטרתו לחסוך בצריכת הדלק, ובימים אלה הוא דבר די חשוב, בטח כשחבית נפט בדובאי עולה כמו דירה בפלורנטין.

ובכן, מערכת ה-ECON די חכמה, אם חושבים עליה לעומק. היא פועלת בעיקר בבקרת האקלים ובלחיצה על דוושת הגז. הרי במיזוג הסטנדרטי אם תכוונו אותו ל-19 מעלות תקבלו את אותו ביצוע עד שתגיעו לאילת. כאן למערכת יש אפשרות

לשחק עם טווח של 3-2 מעלות - להעלות או להוריד את הטמפרטורה בהתאם לתנאים ברכב, בידיעה שלא תיחנקו למוות. גם בדוושת הגז, כמו שהיא נקראת, יש למערכת אפשרות לתמרן. הרי היום זה לא כבלים כמו פעם, ובמקום זאת הלחיצה על הדוושה משגרת נתונים של מתח חשמלי. ואם לוחצים עד הסוף והמערכת חושבת שאין צורך היא תחליט בשבילכם מה נכון.

הנהג החובבן כנראה לא ירגיש בהבדל ברכב, אבל מי שרוצה להרביץ ביצועים של נהג מרוץ בטח לא יטרח ללחוץ על הכפתור היעיל, אלא ייתן ליכולת שלו לעשות את שלה. לפי נתוני היצרנית, הכפתור הנ"ל מוביללחיסכון של 10%-7% בצריכת הדלק. זה לא יהפוך אותנו למיליונרים כמו שתכננו, אבל בכל מקרה, השקיעו ב-ECON.

מידע אישי, הונדה היא לא מכונית חסכונית כשמדובר בשתיית בנזין, אבל הנתונים שמוצגים בפרוספקט מספרים שהיא מחסלת ליטר לכל 20 ק"מ בנסיעה בין-עירונית. בהונדה טוענים גם שמדד זיהום האוויר ידידותי לסביבה - דרגה 4 בדגם האוטומטי ו-3 בידני .

אבא שלי התרשם מאוד מהמרווח הפנימי ומנוחות הנסיעה, ואז שלפנו את הגימיק המנצח שהונדה מקווה שבעזרתו היא תשכנע את הישראלי המצוי לצרף אותה אחר כבוד לחניה - המג'יק סיטס (ובעברית, מושבי הקסם). האפשרות להשכיב את המושב האחורי ולהעמיד אותו, ליצור מאחור מבנה שיכול בקלות להכניס אליו את הארון החדש מאיקאה בלי להרוס את הריפוד היוקרתי. אני רואה כמה אנשים שהעיניים נדלקות להם ברגעים אלה. כן, זה מיועד במיוחד לכם.

צריך להתרגל למראה הזה של הונדה - האנטנה בצורת סנפיר כריש שעל הגג, התחת הקצוץ - אבל עם כל הכבוד לשוק הישראלי החם, הסיוויק הזאת נועדה להתחרות בשוק האירופי, לנסות לשפר את מיקומה בטבלת המכירות. שם היא צריכה להתמודד עם אאודי A3 ועם פורד פוקוס, וכרגע היא מגרדת את המקום העשירי באותה טבלה יוקרתית.

צילום: יוסי אלוני.
הונדה סיוויק 5 דלתות החדשה. שקטה הרבה יותר מבעבר. צילום: יוסי אלוני.
הנעה ראשונה

דגם הקומפורט עולה כאן 135 אלף שקל. הדגם הספורטיבי עולה 10,000 שקל יותר. לקחתי אותה לחיים עבאדי מ מוסך ימית בתל-אביב כדי שייתן מבט קצר על היפנית, והוא אישר את גרסתי המקורית.

"אומרים שהצרפתיות נוחות יותר, וזו אמת לאמיתה", הוא אמר, "אבל בתור אחד שמטפל בצרפתיות הייתי מעדיף יפנית כזו. להיכנס בבוקר ולהניע. לכל הלקוחות שלי שמחפשים לקנות רכב יד שנייה אני מציע יפניות בשביל הראש השקט. לא נדלקות לך פתאום נורות מיוחדות בלוח השעונים ואתה לא בלחץ כל הזמן. ההונדה הזאת יפה, רק מה, אבל אני לא מת על הצורה שלה".

בשביל מה צריך למות? צריך לנסוע. להיכנס, לקוד קידה יפנית מסורתית ולהניע בניסיון ראשון. מקסימום פעם ב-3 שנים יילך לכם המצבר באמצע הקיץ, תקללו, תריבו ותשלימו, בדיוק כמו כל זוג נשוי. וכדי לא לפזול לכיוונים אחרים - גרמניות מחומצנות למשל - תחשבו שאפשר להכניס אליה את הקניות מאיקאה.

eyal.levy@maariv.co.il

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים