תנובה משקיעה 30 מיליון בהפחתת סוכר ונתרן במוצריה

תנובה הכריזה אתמול על השקת תכנית 'המצפן התזונתי' בת חמש שנים תמתג את מוצריה כ"תזונה בריאה" - פחות סוכר, פחות נתרן וחומרים משמרים במוצרי החלב

תמר דרסלר | 2/1/2013 11:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"כחברת המזון הגדולה בישראל שמוצריה הבסיסיים מצויים בכל בית, יש לנו יכולת להשפיע על תזונה נבונה לשיפור בריאותו של הצרכן. אחד מגורמי הסיכון העיקריים המעלים את הסיכוי להשמנה ולתחלואה הינו תזונה לקויה ובמיוחד צריכה מוגברת של נתרן וסוכר. למרות שקטגוריית החלב היא קטגוריה בריאה במהותה ואבן יסוד בפירמידת המזון אנחנו לוקחים על עצמנו את המחויבות לשיפור מתמיד של סל המוצרים הבסיסי לתזונה ובריאה.
העיקר הבריאות, תנובה.
העיקר הבריאות, תנובה. צילום: יוגב אטיאס עריכה: גלעד לוסטיג


"חשיבות הנושא מקבלת משנה תוקף בקטגוריות הנצרכות על ידי ילדים מתוך הבנה שאם נרגיל את הילדים מגיל צעיר לצריכה בריאה, נקנה להם אורח חיים בריא יותר כבוגרים". כך אומרת ענת גרוס שון, מנהלת חטיבת השיווק בתשלובת החלב של תנובה.

מנתוני השנתון הסטטיסטי לשנת 2012 עולה, כי כמעט מחצית מהאוכלוסייה בישראל סובלת מעודף משקל או השמנה. דוח ה-OECD לשנת 2011 קובע, כי ישראל נמצאת במקום ה-11 והלא מכובד בעולם בדירוג השמנת ילדים.
השקעה של 30 מיליון שקל

הליך המחקר והפיתוח להתאמת המוצרים לדרישות החדשות, תוך שמירה על הטעם הקיים וללא שימוש בתחליפי סוכר ונתרן, החל לפני כשנה וחצי וצפוי להמשך עוד כשלוש וחצי שנים במהלכן תחליף החברה את המוצרים הקיימים בחדשים. תנובה מעסיקה כ30- טכנולוגים בתחום המזון ועוד כ-40 טכנולוגים בתחום הייצור והאריזה, בהליך המחקר והפיתוח משקיעה החברה כ-30 מיליון שקלים לאורך חמש שנים.

גם מוצרים הנחשבים לפחות בריאים ועתירי סוכר יזכו לטיפול במסגרת התוכנית, כצעד ראשון תשיק תנובה בחודשים הקרובים מספר מוצרים המיועדים לילדים בעיקר: מעדן שוקולד

ומעדן ווניל לילדים מופחת סוכר, ושוקו מופחת סוכר.

תנובה מתחייבת כי בתוך כ-5 שנים ת פ ח י ת באופן הדרגתי כ-25% נתרן במוצרי הקוטג' והגבינות הרכות וכ-20% סוכר במעדני השוקולד לילדים, ביוגורטים, ובגבינות הממותקות לפעוטות.

עם פרסום התכנית אמר אריק שור, מנכ"ל קבוצת תנובה, כי 'תכנית 'המצפן התזונתי' היא מהלך מתבקש בתעשיית המזון הישראלית, בדומה למהלכים שנעשים בכל העולם בחברות המזון המובילות. בצעדים אלו תנובה לוקחת את האחריות על תזונת הצרכן צעד קדימה ומאפשרת לכל בית בישראל ליהנות מתזונה נבונה ובריאה יותר".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים