אילנ'ס מאשימה את שטראוס במונופול. שטראוס:"הטענה מגוחכת"
שבוע לאחר ששטראוס נכנסה לשוק הקפסולות למכונות קפה מלחמת הקפה מחריפה, רשת אילנ'ס טעונת כי שטראוס מהלכת אימים ויוצרת מונופול בשוק
בשטראוס מעריכים את גודל שוק מכונות קפסולות האספרסו בארץ בכ-200 מיליון שקל לשנה. מספר המכונות הביתית בישראל מוערך בכ150-אלף. בשוק שולטת מזה 25 שנים חברת נספרסו העולמית, המחזיקה נכון לשנת ,2011 ב-82% מהצריכה ובכ-85% מנתח השוק במונחים כספיים. בניגוד להערכות קודמות בשוק הקפה הישראלי, בחרו בשטראוס שלא להשיק קו מכונות ביתיות משלהם, בשלב זה.

מכונת קפה יחצ
ייצור הקפסולות התואמות לנספרסו מתאפשר בזכות טכנולוגיית הקפסולות שמציעה חברת ריאלטו מקריית גת. כעת טוענים באילנ'ס כי חברת שטראוס, שפתחה את שוק הקפסולות לתחרות, מנסה ליצור מונופול ברשתות השיווק. עוד טוענים באילנ'ס, שהניסיון להתקשר עם חברת ריאלטו ורשת סופרפארם לשיווק קפסולות הקפה של אילנ'ס גרר איומים בתביעה מצד חברת שטראוס על ריאלטו.
משטראוס נמסר לעסקים, כי אמנם הפטנט שייך לחברת ריאלטו אך הפיתוח של הקפסולות נעשה בשיתוף מומחי שטראוס ובהשקעה כספית עצומה שלה ולכן בשטראוס מצפים שההסכמים עליהם חתמו שני הצדדים יכובדו. "שיווק הקפסולה שפותחה בשיתוף עם הטכנולוגים של שטראוס ברשת 'סופר פארם' הוא הפרה של ההסכם שנחתם בין הצדדים לפני כשנה. לפי ההסכם, לשטראוס יש בלעדיות למכירת קפסולות אספרסו בשוק הקמעונאי בישראל, תוך החרגה לריאלטו למכור בנוסף לבתי קפה כמו איל'נס וחנויות חשמל בלבד (בדרך-כלל מדובר במשווקים של מכונות הקפה), ולא לרשתות כמו סופרפארם. אנו מצפים מחברת
ריאלטו לכבד את ההסכם עליו היא חתומה והעברנו את הסתייגותנו בנושא לחברה, תוך עדכון יתר הנוגעים בדבר", אומרים בשטראוס.
בשטראוס הוסיפו כי הטענות של אילנ'ס על מונופול "מוגזמות" וכי הם אינם מונעים שיווק של הקפסולות בבתי הקפה, ברשת האינטרנט, בשיווק באמצעות הטלפון ובחנויות החשמל. "אנחנו אפילו שמחים שיהיו עוד שחקנים בשוק, אלא שאנחנו לא מוכנים שהמוצר, שפיתחנו יחד עם ריאלטו, יינתן למי שלא השקיע בפיתוחו", אומרים בשטראוס. לא מדובר במונופול שיווקי, למרות טענות אחרות המושמעות כעת.
עו"ד דן שוורץ ממשרד גדעון פישר ושות' המייצג את רשת קפה אילן'ס אמר בתגובה לעסקים, כי "מרשתנו, רשת קפה אילנ'ס התקשרה כדין עם חברת ריאלטו לצורך ייצור קפסולות קפה בעבורה, ובין השאר לרשת סופרפארם. לתדהמת מרשתנו ,התברר, כי חברת שטראוס החלה להלך אימים הן על חברת ריאלטו והן על רשת אילן'ס, כל זאת, כאשר ידוע לשטראוס, כי אין לה כל סמכות שבדין למנוע את התקשרות ריאלטו עם מרשתנו ובטח ובטח שבין מרשתנו לרשת סופרפארם. התנהלותה של שטראוס מהווה ניסיון נפסד למניעת תחרות חופשית בשוק הקפה, כל זאת תוך פגיעה עסקית במרשתנו ובאם תמשיך בדרך זו, תאלץ לתת את הדין על מעשיה והתנהלותה", טוענים באילן'ס.
שוורץ הוסיף, כי "לאור הביקוש לקפה בקפסולות המותאמות למכונות קפה ביתיות, החליטה רשת קפה אילן'ס להצטרף לתחום והשקיעה כסף רב בתהליך פיתוח של קפסולות קפה איכותיות במשך יותר משנתיים. בכדי להביא את בשורת הקפה האיכותי של רשת קפה אילן'ס במחיר שווה לכל נפש לקהל הצרכנים הרחב. הושג שיתוף פעולה לשווק קפסולות הקפה האיכותיות והייחודיות של רשת תערובות הקפה המשובחות של אילן'ס שהמובילה ביניהן היא תערובת הבית "קו המשווה" בעלת תו סחר הוגן יופצו בתוך תואמי קפסולות, ויאפשרו ללקוחות השבויים - ליהנות ממבחר תערובות איכותי- בשימוש במכונות ה"נספרסו" שברשותם.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב