על המהפך שעבר השיווק באינטרנט
אמנם מדובר במדיה צעירה, אבל היום - בלי אינטרנט אין לכם עסק. קרן הומל אלון מציגה את רשימת הצעדים הראשונים שלכם ברשת
הסיבות לכך מתחלקות, כמו תמיד, לשלוש:
1. המסר השיווקי באתר האינטרנט אינו משכנע ואינו ממוקד.
2. האתר אינו בנוי על הפלטפורמה המתאימה, ולכן אינו מתעדכן כראוי.
3. הגולשים המגיעים לאתר אינם הלקוחות המתאימים.
לא פעם אני משווה את אתר האינטרנט למשרד הממוקם בבניין הגבוה ביותר בבייג'ין שבסין. כדי למכור צריך להביא אל פתחו ובין כתליו את מיליוני הסינים הרצים בזריזות ברחוב למטה.
איך עושים זאת?
מציבים שלט בתחתית הבניין, מפרסמים מודעות בעיתונות ועל גבי שלטי חוצות, מחלקים פליירים עם הצעה מזמינה. אלו רק הצעדים הפרסומיים. מעבר לאלו, ניתן לקחת חלק בפורומים עסקיים, ימי עיון וכנסים בהם מתבצע תהליך של נטוורקינג דרכו אנו חושפים את עצמנו ואת העסק שלנו.
כל אלו קיימים גם באינטרנט:
פרסום לינקים לאתר ברחבי הרשת = השלט בתחתית הבניין
מודעות ממומנות לגוגל אדוורדס ובאתרי מידע = פרסום בעיתונות ועל גבי שלטי חוצות
פוסט קצר בפייסבוק עם הפניה לדף נחיתה = חלוקת פליירים עם הצעה מזמינה
השתתפות בקבוצות ופורומים אינטרנטיים (ברשתות חברתיות ובאתרי תוכן)
הבעיה היא שלרוב, המבקר באתר שלך - גם אם התרשם לטובה - לא יבצע קניה מיד. רוב הלקוחות לא קונים מאתר בביקור הראשון. אנשים במעמד קנייה בודקים את העסק שלך מול המתחרים שלך. הם מתמקדים באתרים שם הם אוהבים לקנות ושאותם הם מכירים.
אז מה הפתרון?
הנה רשימה של צעדים חשובים לביצוע שיווק אפקטיבי כיום:
1. היו מעורבים בכתיבת התוכן באתר שלכם. הנגיעה האישית בתוכן תהווה את ההבדל מול המתחרים.
2. שלבו באתר הזמנה אטרקטיבית להצטרפות לרשימת התפוצה שלכם, כך תוכלו לשמור על קשר במייל. רצוי שגם הגולשים אקראיים המגיעים לאתר ייחשפו לאפשרות.
3. בנו זהות אינטרנטית אישית שלכם כמנהלי העסק וכמומחים בתחומכם על ידי פתיחת כרטיסים ברשתות חברתיות כפייסבוק, לינקדאין וקפה דה מרקר.
4. שלבו באתר שלכם בלוג אישי ובו תוכן מקצועי שאתם כמנהלים כותבים. נוכחותכם ברשתות החברתיות וכתיבת בלוג יקרבו אתכם ללקוחות שלכם, ייצרו לכם תנועה אמיתית של מתעניינים לאתר שלכם וישמרו לאורך זמן את הקשר כך שהמכירה תהיה פשוטה יותר.
זכרו: עסקים עושים עם אנשים
הכותבת היא מרצה ויועצת מקצועית במרכזי מ"טי בתחום שיווק הרשת, מייסדת ומנכ"ל בית תוכנה "שחף פתרונות" ו-"MeFirst" המתמחה בשימוש במדיה חברתית לצרכים עסקיים