קהל יעד: הגיל השלישי, השיטה: מדיות דיגיטליות

המפרסמים במדיה הדיגיטלית נוטים להתרכז בצעירים ומתעלמים כמעט לחלוטין מהגיל השלישי. מדובר בטעות בסיסית: לקהל זה יש את השילוש הקדוש בכל מה שקשור להצלחה במהלך שיווקי דיגיטלי: זמן, כסף ויש להם מה להגיד

אפרת צרי | 27/11/2011 14:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: יזמות
בחופש הגדול, תקופת החגים ותחילת שנת הלימודים האקדמית, געשה הרשת בקמפיינים שמיועדים לקהל הצעיר. ישנה נטייה טבעית למפרסמים לשייך את המדיה הדיגיטלית, הבלוגים והרשתות החברתיות לעולם של צעירים. לתפיסתם הקהל הצעיר הוא טכנולוגי יותר, פנוי יותר, זריז יותר ועם אצבע על ההדק של ה"לייק".

רוב המותגים פונים לקהל זה באמצעות אפליקציות מתוחכמות, הנחות ומבצעים ותוכן צעיר וממוקד. העמודים המועצבים, הקצב שלהם והנחת היסוד כי לצעירים יש אלפי חברים, מושכים את המפרסמים לפנות לקהל יעד זה.

מאידך, הגיל השלישי, הינו קהל שהוזנח עם צמיחתה השיווקית של המדיה הדיגיטלית. המפרסמים יוצאים מנקודת הנחה שהטכנולוגיה מרתיעה את אנשי הגיל השלישי ולכן אותם נמצא במדיות מסורתיות כמו טלווזיה ורדיו. חשיבה זו ביסודה מוטעית, מכיוון שלקהל זה יש את השילוש הקדוש בכל מה שקשור לפרמטרים של הצלחה של מהלך שיווקי במדיה דיגיטלית: זמן, כסף  ויש להם מה להגיד.

זמן: הגיל השלישי הינו הגיל שאפשר להתחיל. אנשים בגמלאות הם אנשים בעלי זמן פנוי יחסית לשוטט בנבכי הרשת, להכיר ולהיחשף לנושאים חדשים. אז נכון שטכנולוגית נדרשת מהם קצת העמקת יתר, מאידך בעידן הטכנולוגיות האינטואיטיביות, ניתן לצמצם את הפער הזה ולאפשר סביבה קלה טכנולוגית עבור אנשים מבוגרים.

כסף: אנשים בגיל השלישי, ביססו כבר את מעמדם הכלכלי, הילדים יצאו מהבית וההכנסה הפנויה שלהם יחסית גבוהה. יכולתם הכלכלית מאשפרת להם לקנות וההנגשה של המוצרים באון ליין יחד עם משלוח עד הבית מהווה פתרון מושלם עבורם. מפתיע לראות שגם גופים ש 100% קהל היעד שלהם הוא הגיל השלישי כמו חברות לציוד רפואי, אופטיקה, דיור מוגן וכד' אינם מופעים כלל במדיות הדיגיטליות.

יש מה להגיד: הדור השלישי הינו דור שחווה וצבר נסיון. זהו דור שגובשה דעתו בלא מעט נושאים. הדור הזה יודע להתנסח, יודע לבסס את דבריו על דוגמאות מהעבר וחלקם אף שימשו בנקודות מפתח בעולם העיסקי או העולם הציבורי ונקודת המבט שלהם הינה בבחינת פרספקטיבה מבוקשת.
נקודה מעניינת נוספת קשורה בכך שאת הילדים של היום מגדלים הסבים והסבתות בשל אורח החיים המערבי, אשר דורש שעות עבודה מרובות של ההורים אל מול פניות והארכת תוחלת החיים של הדור השלישי. המשמעות היא שהחלטות קניה רבות הקשורות בדור הצעיר מתקבלות בכלל ע"י הדור השלישי והמשווקים מתעלמים מהם.

מעניין לראות כי ברשת קיימים בלוגים של אקוטאליה המובלים ומונחים ע"י אנשים פרטיים בני הדור השלישי, אשר משתמשים במדיה החדשה להביע את דעתם ולהשפיע על אחרים מתוך איכפתיות, אזרחות טובה וכד' . דפי מעריצים העוסקים בציונות עכשווית כמו : My Israel, נהנה מקהל משולב ובולטת בו קבוצת הגיל השלישי. הצצה קצרה בפרופילים של אנשי הגיל השלישי בפייסבוק תצביע על אמירות בעלות משמעות, העלאת תכנים איכותיים ויכולת פיתוח שיחה על גבי ה"וול" הגוררת עשרות תגובות.

גיוס מובילי דעה בקרב הגיל השלישי יכול ליצור קמפיין באזז מעניין עם אפקט ויראלי אם רק נשכיל לתכנן את המהלך כך שיעודד הצטרפות בשפה שלהם, נקפיד על הטמעת טכנולוגיה פשוטה, ידידותית ומשכנעת ונשכיל לתגמל אותם בתועלות העונות לצרכים שלהם.

אם נתבונן קצת מה קורה בעולם, נראה כי בבחירות לקונגרס האמריקאי השתמשו רוב הסנטורים בקמפיין מאסיבי ברשתות החברתיות הפונה ישירות לגיל השלישי.  שירותים רפואיים ודיור מוגן הם פתרונות המוצעים לגיל השלישי מבעד לעמודי הפייסבוק. אם זה עובד בפוליטיקה ובמוצרים ייעודיים לקהל זה, למה שלא ליישם את זה כמשווקים? השיטה היא אותה שיטה, הכלים הם אותם כלים, קהל היעד מחכה לשתף פעולה.
הכותבת הינה יועצת שיווק ואסטרטגיה המתמחה בשיווק דיגיטלי.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...