כוכב נולד: לא מצליחה ללדת
מאז העונה השנייה "כוכב נולד" לא מצדיקה את השם שלה הרייטינג אמנם בגבהים, אבל כוכבים לא ממש נולדים ורבים מהם גם מתקשים אחר כך לצאת מההלם העונה השישית תחל בשבוע הבא, ותביא איתה שוב אודישנים בלתי נגמרים, אינספור הפסקות פרסומות ורווחים לחברות הסלולר, אבל השאלה הגדולה היא מה השתבש בתפר שבין הראל והראל לשלומי בראל

איך זה שמתוך כמאה מתמודדים שהגיעו לשלבים הסופיים של הריאליטי המושקע והמפומפם, על חבר שופטיו עטורי הפאייטים והמבינים כל כך, רק חמישה (נינט טייב, שירי מימון, שי גבסו, הראל מויאל והראל סקעת), כולם משתי העונות הראשונות, הצליחו גם למכור דיסקים בכמות משמעותית.
ואיך זה שחונטת רימון (קרן פלס, מירי מסיקה, איה כורם ואריק ברמן), שאין מאחוריה זכיינית טלוויזיה עשירה ומשרד הפקות ענקי, מכרה פי שניים מכמות התקליטים של כל בוגרי "כוכב נולד" לדורותיה?
דן-דן מתיוק, עורך מוזיקלי בגלגלצ, מסביר: "אנחנו עומדים בקשר מתמיד עם המאזינים וגם עכשיו הם עדיין רוצים בעיקר את השירים של נינט, שירי ושני ההראלים. שיר חדש של נינט, גם חמש שנים אחרי, עדיין יותר יעניין משיר חדש של בועז מעודה. יש פער עצום בין ההייפ שהתוכנית הזו מייצרת לבין המציאות בשטח".

השופטים, כמובן, לעולם לא יודו שהמחסור בכוכבים הוא בעצם אשמת ההפקה. "התאוריה הזו לא ממש נכונה, שלא לומר מופרכת", פוסק גל אוחובסקי. "העונה השלישית באמת הייתה בעייתית ולאחר מכן קרתה תקלת ג'קו, אבל גם אצלו דברים יסתדרו והוא מנסה להילחם בטירוף שהפך אותו לאויב העם.
מארינה ובועז מעודה עוד יהיו גדולים, כבר יש לזה הוכחות בשטח. 'כוכב נולד' היא הכוח החזק ביותר בעולם המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות. כל אלה המכונים 'חבורת רימון'
"אני לא אוהב את ההגדרות האלה של 'אנשים שנעלמו'", אומר מיכאל קירקילן, פיינאליסט העונה השלישית. "זה אולי נכון באופן כללי, אבל עם כל הכבוד שיש לי לשירי ולנינט, שאותן אני מאוד אוהב, יש גם אנשים שיושבים בבית וכותבים. זה שלמישהו אין חוזה בחברות תקליטים לא אומר שהוא לא מוצלח. אחרי הכול, היו גם חברות תקליטים שלא רצו את הביטלס".
אבל מי אחראי לכך שנעלמת לגמרי בשלוש השנים האחרונות?
"לטדי הפקות יש לא מעט אשמה. אנשים יוצאים מהתחרות מבוהלים ורגע אחרי הגמר כולם שמים עליך פס. אין לך עם מי לדבר. אם אתם מביאים מישהו עד לקו הגמר, למה נותנים לו ליפול ככה? שנייה אחרי 24 באוגוסט 2005 הדלתות של טדי נסגרו ואסור היה לי לפתוח את הפה.
עברתי מהפנימייה בירושלים לתל אביב כדי להשתתף ב'כוכב נולד', אבל לא יכולתי לעבוד כי הייתי כל הזמן בתוכנית, בהפקה הרי לא ממש נותנים לך שקל במשך התקופה הזו וצריך לחיות ממשהו. אחרי הגמר ממש עברו בי מחשבות התאבדות".
טמירה ירדני, בתגובה: "טדי עובדת עם מי שמתאים לה ועם מי שטדי מתאימה לו. אנחנו דואגים לא פעם לאלה שעוזבים את התוכנית למצוא סוכנים. במקרה של קירקילן, היה לו מנהל אישי שכבר הגיע איתו וקיבלנו את זה בברכה. לפעמים כשמישהו לא מצליח, הוא ממורמר".

בעונה הקרובה נדמה שהוחלט ללכת על גישה קצת פחות ממלכתית מזו של העונות הקודמות. הנבחרת השנתית החדשה מורכבת בעיקר מיוצרים רגישים ומאשכנזים, עם נציגות של בחור אחד מעדות המזרח - שם קוד "דורון רוקח", שמתפקד כנהג משאית ביומיום.
"כוכב נולד' היא קודם כול תוכנית בידור מוזיקלית שמנסה לעזור לאמנים להיחשף", אומרת ירדני, "אנחנו נותנים כלים לאנשים, אבל לא יכול להיות שכל מי שיזכה בתוכנית יהפוך אוטומטית לכוכב ענק. זה בלתי אפשרי.
ג'קו הרס לעצמו את הקריירה עוד לפני שהיא התחילה, וזו לא ארץ קלה בשביל מי שעשה טעות כזו. גם האלבום שהוא הוציא לא היה קומוניקטיבי במיוחד, אבל הוא הלך על משהו אישי שלא הצליח. ג'קו, אם יהיה לו כוח לשרוד את כל זה, עוד יהיה גדול. זה שמישהו מופיע מול 40 אלף איש לא אומר שמחר הוא יכול למכור 80 אלף עותקים".
הכתבה המלאה במוסף "תרבות מעריב" של יום שישי