כלת הים: מלודרמה טורקו-מצרית בינונית
משחק משובח של דאנה איבגי ועבודת צילום מצוינת לא מחפים על מחדלי תסריט ובימוי ב"כלת הים" סרטה של קרן ידעיה המוצג בפסטיבל קאן. סרטו המבריק של הבמאי קורנליו פורומבויו מאפיל עד כה על כל הסרטים האחרים. שניצר מדווח מקאן

כלת הים צילום: יח''צ מתוך הסרט
ידעיה מעידה על עצמה כמי שגדלה על ברכי הסרטים המצריים ששודרו בשנות השבעים והשמונים בטלוויזיה הישראלית. בהנחה שלהצהרה נרגשת זו יש כיסוי, מבקשת ידעיה לכונן מחדש את המבע הקולנועי שאפיין את הסרטים הערביים של פעם, שנהגו לדחוס יחד מהלכים רגשניים הגדולים מהחיים, ומשחק שהתרחק בקביעות מריאליזם. ואכן, במשימה זו ידעיה הצליחה בהחלט.
חבל רק שהג'סטות הטורקו-צריות הללו נופלות על חלל ריק של תסריט נטול כיוון. למען האמת, גם סרטה הקודם "אור" לקה במכה זו, אך שם הייתה זו הצטיינותם של השחקנית איבגי והצלם
הצרפתי לורן ברונה, שחילצו את ידעיה מצרות מיותרות. הפעם, עבודתם המשובחת של איבגי ושל הצלם הצרפתי אלן איים, אין בכוחה להועיל למחדלי התסריט והבימוי.
שלוש שנים לאחר שזכה ב"מצלמת הזהב" עבור בימוי "מזרחית לבוקרשט", שב גם קורנליו פורומבויו לקאן עם סרט חדש ושמו "משטרה, שם תואר" הסרט מוקרן במסגרת הקרויה "מבט מסוים", ולעת עתה הצליח להאפיל על יתר הסרטים שהוקרנו בקאן בכל המסגרות. זהו סרט מבריק, גם אם מתעתע וקשה לצפייה, המתמקד בעבודתו המשמימה והמייגעת של חוקר משטרתי, הנוקט עמדה מוסרית ומסרב להפליל נער ולהרוס לו את שארית חייו. הסרט יגיע לפסטיבל ירושלים הקרוב.
בתחרות הראשית נחשף "כוכב בהיר" של ג'יין קאמפיון, שזכה פה לתרועות הביקורת העולמית על אף שהוא סרט תקוע פתי צפוי, המחיה פעם נוספת את אותה אנגליה מוכרת היטב מהעיבודים הקולנוע עיים הפופולריים לספרי ג'יין אוסטן. עוד פעם אהבה, עוד פעם שברון לב, משפטים שנונים שהושמו בפיהן של נשים צעירות, והמון מלמלה וכובעים משונים. הסרט יגיע בקרוב לבתי הקולנוע בארץ.