כישרון הוא בזבוז: קייטי פרי שוברת שיא

קייטי פרי היא הזמרת הראשונה בהיסטוריה שהכניסה חמישה להיטים מאותו אלבום לראש המצעד האמריקאי. עכשיו ניאלץ להזכירה בנשימה אחת עם מייקל ג'קסון

אמרי מרמור | 22/8/2011 9:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: קייטי פרי
קייטי פרי נכנסה בשבוע שעבר לספרי ההיסטוריה של הפופ, כש-"Last Night Friday" היה לסינגל החמישי מאלבומה "Teenage Dream" שמגיע למקום הראשון במצעד האמריקאי. בכך שברה פרי את השיא של וויטני יוסטון ומריה קארי והשוותה את זה שקבע מייקל ג'קסון בשנת 1988 עם האלבום "Bad". לרוע מזלה של פרי משך ההישג לא מעט אש כשגרר השוואה לא מאוד מחמיאה - וגם לא ממש הוגנת - בין מידת הכישרון וההישגים האמנותיים שלה לבין אלה של ג'קסון. נראה שרוב המבקרים היו חשים נוח יותר אילו שוברת השיא הייתה אדל או ביונסה.
 
שובל של קצפת מתוקה. קייטי פרי
שובל של קצפת מתוקה. קייטי פרי צילום מסך

מה שמוביל לשאלה הבלתי נמנעת: למה דווקא קייטי פרי? התשובה יכולה להיות: מי אם לא קייטי פרי? בזמן שהקולגות שלה מרכזות מאמצים מיותרים להעמקת תדמיתן כסוגה עילית, לא מתיימרת פרי, בתו של כומר מקליפורניה, לספק דבר מעבר לפופ מתוק וקליט. בשעה שביונסה מתנסה בביטים מלחמתיים וחוברת למפיקים מחתרתיים הולכת פרי על בטוח עם עוד להיט מסטיק מפס הייצור הסקנדינבי שלא מכזיב לעולם; ושעה שליידי גאגא מרססת כדורים מחזייה דמוית רובה M16, היא יורה קצפת מתוקה מחזה השופע בקליפ ל"נערות קליפורניה", כאילו הייתה הינדוס אנושי של בטי בופ וג'סיקה ראביט.

קל לנחש מי מדברת לקהל רחב יותר ובאיזה גובה. פרי הצליחה לבדל את עצמה בתור דמות קומיקס צבעונית שלא לוקחת את עצמה או את המוסיקה שלה יותר מדי ברצינות. חכמה מספיק כדי לא לאיים על אף אחד.

הרצף הבלתי ניתן לעצירה של פרי התחיל עוד בקיץ שעבר עם הלהיט הגדול "California Gurls". אחריו הגיעו "Teenage Dream", שזכה לחיים חדשים אחרי קאבר א-קפלה מוצלח של התיכוניסטים המזמרים מ"Glee" ; המנון ההעצמה האישית "Firework" ;"E.T", שקיבל חיזוק משמעותי בזכות האורח הפופולרי קניה ווסט; וכעת "Last Friday Night", שחייב חלק נכבד מהצלחתו לקליפ המשעשע שאליו לוהקו סנסציית הזמר האינטרנטית רבקה בלאק וכוכבת הנעורים המקשישה דבי גיבסון בתפקיד אמה.
אף שמדובר בשירי פופ יעילים הם רחוקים מלהיות פורצי דרך ראויים לציון, בוודאי אם משווים אותם לשירים כמו "You Make Me Feel The Way" ו "in the Mirror Man" מהסריה המנצחת של ג'קסון.

מצד שני, השניים לא באמת משחקים על אותו מגרש; לא האמנותי - בכל זאת, מייקל ג'קסון - וגם לא המסחרי. אם בשנות ה-80 נמדד כובד המשקל בקריירת פופ לפי מכירת אלבומים, הרי שבעידן הנגנים הדיגיטליים ראש החץ הוא הסינגל שניתן לרכוש ב-99 סנט בלי לצאת מהבית ושמשווק כאירוע בפני עצמו. המספרים מראים זאת היטב. כשהסינגל החמישי של ג'קסון הגיע למקום הראשון כבר נמכר האלבום המלא "באד" ביותר משישה מיליון עותקים; "Teenage Dream" מכר שני מיליון עותקים בלבד.

לא שזה צריך לגמד את ההישג של פרי. הזמרת האמריקנית הצעירה, בת 27, תאחז מעתה בתואר המלכותי "זמרת האלבום הלהיטי ביותר של דור האייטיונס", תואר שלא גאגא ולא ביונסה מתקרבות אליו, אולי כי בניגוד לעמיתותיה הבכירות לא מעניינת את פרי ההצהרה האמנותית. היא פשוט מפריחה לאוויר בועות פופ ריקות ומבריקות, נישאות על שובל של קצפת מתוקה מהציצי.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/music/ -->