המירוץ לאוסקר: קטגוריית השחקנית הטובה ביותר
התחרות בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר היא אחת הצמודות והקשות ביותר לניבוי השנה. פרסי גלובוס הזהב לא עשו דבר כדי להבהיר את המצב, להפך. קשה להצביע על שחקנית כלשהי שנמצאת בירידה, אלא רק על מובילות
אחת שחורה, אחת לבנה; אחת מגלמת עוזרת שזכויותיה נרמסות, השנייה - אישה הידועה בתור רומסת זכויות עובדים. אמנם מריל סטריפ זכתה בגלובוס הזהב כהרגלה על תפקיד מרגרט תאצ'ר ב"אשת הברזל", אבל ויולה דיוויס קיבלה ימים בודדים לפני כן את פרס איגוד המבקרים. עבור סטריפ זו תהיה

האקדמיה אוהבת את הוליווד, האקדמיה אוהבת את כוכבי הוליווד, והאקדמיה אוהבת שחקנים שמגלמים את כוכבי הוליווד מהעבר. קייט בלאנשט קיבלה פרס על חיקוי מוצלח של קתרין הפבורן ב"הטייס". מישל ויליאמס המקסימה לא רק מבצעת חיקוי מרשים של מרילין מונרו ב"השבוע שלי עם מרילין", אלא מוסיפה לו גם פגיעות ואנושיות. הזכייה שלה בגלובוס הזהב (בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר בקומדיה או במיוזיקל) מחזקת את מעמדה, והיא עשויה אפילו לאיים על צמד סטריפ את דיוויס בפסגה.

זה לא משהו ששרליז ת'רון עשתה שגרם לה להישכח בצדי המסלול; היא היתה בסדר גמור. התחרות פשוט קשה מדי. ב"תקועה", מהצוות של "ג'ונו" - הבמאי ג'ייסון רייטמן והתסריטאית דיאבלו קודי - ת'רון מגלמת סופרת מדוכאת ואנטי סוציאלית שחוזרת לעיירת הולדתה כדי ללכוד ברשת את החבר לשעבר, שהוא עכשיו נשוי ואב לילדים. ההופעה שלה קצרה שבחים רבים, אבל הסרט עצמו לא הצליח לצבור תנופה בדרך לאוסקר, וההופעה המדופרסת שלה לא זוהרת מספיק כדי לגנוב את הפרס לגדולות.

אם יש שחקנית אחת שסבלה בשביל האמנות שלה השנה, זו היתה רוני מארה: כדי לגלם את ליסבת סאלאנדר, ההאקרית המקועקעת, הגותית, הגאונה, הנקמנית והספק אוטיסטית, היא גזזה את השיער ועשתה פירסינג בגבה, בשפה, בפטמה ובאף - הכל בתוך יום אחד. אחרי שיצא ואכזב בקופות, "נערה עם קעקוע דרקון" נחשב לבעל סיכויים חלשים באוסקר, אבל מספר מפתיע של מועמדויות ופרסים נחשבים החזיר אותו למירוץ; וכל מי שראה את הסרט מסכים שאם מישהו ראוי לפרס, זוהי מארה.

