המילה האחרונה: סוד הקסם של מילה קוניס

עם תואר "האישה הסקסית בעולם" בכיס, אשטון קוצ'ר במיטה ופרס מפסטיבל ונציה על המדף - מילה קוניס, ילדה טובה אוקראינה, היא בלי ספק הדבר הלוהט ביותר באמריקה

סופ
דנה קסלר | 20/10/2012 9:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
סיפור ההצלחה של מילה קוניס מלווה בהרבה מאוד מי היה מאמינים. מי היה מאמין שמילנה מרקובנה קוניס - ילדה יהודייה קטנה מהעיר צ'רנוביץ באוקראינה - תככב יום אחד על שערי מגזינים אמריקאיים? מי היה מאמין שהאקסית של מקולי קאלקין - הילד מ"שכחו אותי בבית", שלא עשה כמעט כלום מאז הבר מצווה - תכבוש יום אחד את לבו של האקס הנחשק של דמי מור? מי היה מאמין שג'קי ברקהארט, היבבנית הבלתי נסבלת מהסיטקום האינסופי "מופע שנות השבעים", תהפוך יום אחד לכוכבת הוליוודית לגיטימית? ומי היה מאמין שהכוכבנית סוג ג', שנודעה בשורה של סרטי ישר-לדי-וי-די מביכים כמו "אמריקן פסיכו 2", תזכה יום אחד בפרסים מכובדים בפסטיבלי קולנוע יוקרתיים?

הכי סקסית שיש. קוניס על שער האסקווייר
הכי סקסית שיש. קוניס על שער האסקווייר צילום השער
זה לקח לה לא מעט זמן, אבל עכשיו, בגיל 29, נראה שהכל מסתדר לה. בשנתיים הקרובות היא אמורה לפוצץ את המסכים בשורה של סרטים חדשים; היא בת הזוג של אשטון קוצ'ר; היא הצטלמה לשני קמפיינים יפהפיים של תיקי "דיור" (אם כי הוחלפה לאחרונה על ידי השחקנית הצעירה ג'ניפר לורנס מ"משחקי הרעב"); והיא בדיוק נבחרה כאישה הסקסית בעולם על ידי מגזין הגברים "אסקווייר".

סוד הקסם של קוניס שנוי במחלוקת. יש כמובן מי שנופל שדוד לרגלי שילוב הסקס אפיל הנגיש והלא מרוחק (יש המשווים אותה מהבחינה הזאת לג'ניפר אניסטון הצעירה), היופי המסתורי (להבדיל מאניסטון, כמובן) והתדמית של ילדה טובה ונורמלית עם רגליים על הקרקע - אף על פי שאין לה בעיה להצטלם לשערי מגזינים כשהיא חופנת את דדיה בידיה, מילה קוניס לא משתמשת בסמים, לא משתוללת במועדוני לילה עם בחורים מפוקפקים ולא נותנת לפפראצי לתפוס אותה בלי תחתונים (אלא בטרנינג ונעלי התעמלות).

אחרים, לעומת זאת, טוענים שאין בקוניס שום דבר מיוחד או יוצא דופן, ושהיא לא באמת לוהטת יותר מכל עלמה טובת מראה במועדון או על חוף הים. אבל לא משנה באיזה צד של מתרס הקוניס אתם ממקמים את עצמכם, עם דבר אחד אי אפשר להתווכח: המסע שקוניס עשתה מגדות נהר הפרוט ועד לשטיחי הוליווד האדומים ללא ספק מרשים וסינדרלי.
מתוך הסדרה
מי היה מאמין שזה מה שיצא מג'קי? קוניס עם אשטון קוצ'ר, ב''מופע שנות השבעים'' מתוך הסדרה
הסרט שסידר אותי

מילה הייתה בת שבע כשמשפחתה היגרה לארצות הברית עם 250 דולר בכיס - זה כל הכסף שהורשה לה לשאת עמה מברית המועצות. אביה נאלץ לוותר על עבודתו כמהנדס מכונות והפך לנהג מונית. אמה נטשה את מקצועה כמורה לפיזיקה והחלה לעבוד בבית מרקחת. מילה נכנסה לכיתה ב' בבית ספר בלוס אנג'לס בלי לדעת את השפה וחזרה הביתה כל יום בוכה במשך חודשים ארוכים. בתקווה שתכיר ילדים חדשים ומצבה החברתי ישתפר, וגם כי זה היה זול יותר מבייביסיטר, שלחו אותה הוריה בימי שבת לחוג למשחק. שם גילתה אותה סוכנת שחקנים שהפכה למנהלת שלה.

כמו כל ילדה יפה, גם קוניס התחילה בפרסומות - הפרסומת הראשונה שלה הייתה לברבי - ושלוש שנים אחרי שהגיעה לאמריקה היא כבר השתחלה לנכסי צאן ברזל אמריקאיים כמו אופרת הסבון "ימי חיינו" ו"משמר המפרץ". בגיל 14 שיקרה בקשר לגילה כשניגשה לאודישן לתפקיד ג'קי ברקהארט, הביץ' החמודה ב"מופע שנות השבעים" של רשת הטלוויזיה פוקס, שכן האודישנים היו פתוחים רק לשחקניות מעל גיל 18, אבל קיבלה כמובן את התפקיד.

כל זה כמובן היה מרשים מאוד, אבל לא ממש הכשיר את הקרקע למקום שבו קוניס נמצאת היום. עם קריירה טלוויזיונית שמורכבת מהגשת פאנצ'ים במכנסי פדלפון ופלטפורמות ודיבוב בסדרת אנימציה, העתיד הקולנועי של מילה קוניס

לא נראה אז מבטיח. בהפסקות בין עונה לעונה של "מופע שנות השבעים" - ששרדה לא פחות משמונה עונות (משעשעות תחילה, מייגעות אחר כך) - היא שיחקה בעיקר בסרטים שנזרקו היישר ל"פינת המציאות" בספריות הדי-וי-די, השתתפה בקליפים של אירוסמית והסטרוקס, וידעה גם כמה ניסיונות קולנועיים כושלים.

עד לא מזמן נראה היה שעתידה של קוניס טומן בחובו כמה עשורים טובים של שידורים חוזרים ותו לא, אבל לפני ארבע שנים התחיל המזל להאיר לה פנים. קוניס אמנם נכשלה באודישן לתפקיד הראשי ב"הדייט שתקע אותי" (שכידוע ניתן לקתרין הייגל), אבל נראה שמלך הקומדיה ג'אד אפאטו - האיש שאחראי לשורה ארוכה של שוברי קופות קורעים כמו "בתול בן 40" ו"סופרבאד: חרמן על הזמן" - בכל זאת התרשם ממנה והחליט לתת לה תפקיד מרכזי בסרט גדול, כזה שאנשים משלמים כסף כדי לראות באולם קולנוע ואפילו משקיעים בשבילו בפופקורן. אפאטו ליהק את קוניס לקומדיה הרומנטית "קח את זה כמו גבר" (Forgetting Sarah Marshall), שביים ניקולס סטולר ואפאטו היה בין מפיקיה. מבקרים כתבו שאי אפשר לראות את הסרט הזה בלי להתאהב בקוניס, והיו כאלה שאף הרחיקו לכת והשוו את משחקה של קוניס ב"קח את זה כמו גבר" לזה של קמרון דיאז ב"משתגעים על מרי". במילים אחרות - זה הסרט שסידר אותה.

AP
אי אפשר שלא להתאהב בה. קוניס AP

על מנת לבסס את מעמדה כסמל סקס קוניס בחרה מיד להשתתף בשני סרטי אקשן עתירי תקציב. הראשון היה "מקס פיין", שבו גילמה את הרוצחת הסדרתית מונה סקס, לצד מארק וולברג, ומיד אחריו הגיע סרט המדע הבדיוני "הנבחר", שבו כיכבה לצד דנזל וושינגטון, גארי אולדמן וג'ניפר בילס. במקביל חזרה לשורשים הקומיים שלה עם סרטים כמו "תמצית" (Extract) של מייק ג'אדג' ו"דייט לילי" עם טינה פיי וסטיב קארל.

אין ספק שלקוניס יש טיימינג קומי מרשים, אבל כמו שהיא בעצמה העידה בראיון ל"אסקווייר", היא לא באמת מצחיקנית. "אני חושבת שנקלעתי למצב של לעשות דברים מצחיקים, אבל אני לא מצחיקה. אני פשוט יודעת להגיש בדיחה. יש אנשים שבאופן טבעי מקרינים הומור וכל הזמן אומרים דברים מצחיקים, ויש אנשים שיודעים להגיש בדיחה. זאת מיומנות נרכשת. ב-20 השנים שאני עושה את זה, התאמנתי בזה. בשנייה שאתה חושב שאתה מצחיק, אתה מפסיק להיות מצחיק".

קומדיות וסרטי פעולה הניעו את הקריירה שלה, אבל הסרט שבאמת שינה את גורלה היה "ברבור שחור" - המותחן הפסיכולוגי של דארן ארונופסקי - שבו גילמה את דמות המתחרה של נטלי פורטמן על התפקיד הראשי בהפקה של "אגם הברבורים". קוניס המינית, הפתיינית והיצרית אמורה בסרט להוות אנטיתזה לפורטמן החנונה המתפרקת, וסצנת הסקס בין השתיים הוכתרה בכל מקום כסצנת הסקס הלוהטת של השנה (האמת, סתם כי זאת סצנה בין שתי בחורות).

אין ספק ש"ברבור שחור" היה הסרט המוביל של 2010. לא רק שהוא הוביל את פורטמן לאוסקר, הוא גם זיכה את קוניס בפרס השחקנית העולה בפסטיבל ונציה ובעוד כמה מועמדויות (כולל אחת לגלובוס הזהב), שקיבעו את מעמדה ככוכבת הוליוודית מהשורה הראשונה. העובדה שפורטמן וקוניס למדו לרקוד בלט לכבוד הסרט זכתה להערכה רבה בתעשייה ומיצבה את שתיהן כשחקניות רציניות שמוכנות לעשות הרבה בשביל תפקיד. "מעולם לא רקדתי", סיפרה קוניס על העבודה על "ברבור שחור". "הייתי באימונים במשך ארבעה חודשים, שבעה ימים בשבוע, חמש שעות ביום. היה לי יום חופשה אחד, ביום ההולדת שלי. הורדתי תשעה קילו ונקעתי את הכתף. יש לי שתי צלקות על הגב. וזה היה שווה כל רגע. אבל אני לא ארקוד יותר בחיים".

AP
העלה אותה דרגה אחת למעלה. עם פורטמן, ו-וינסנט קאסל בפרמיירה של ''ברבור שחור'' AP
בדרכי אנג'לינה

מאז הפך יומן הפרמיירות של קוניס דחוס. בקיץ האחרון היא כיכבה בקומדיה "טד", הסרט הראשון בבימויו של סת' מקפרלן, יוצר סדרת האנימציה "איש משפחה" - שבה היא מדבבת כבר שנים את דמותה החבוטה של מג גריפין. ב"טד" גילמה קוניס את החברה של מארק וולברג שנמאס לה לחיות עם הדובי שלו, שהולך, מדבר, מנבל את הפה ומזיין כל מה שזז. "טד" רק סיים לכבוש את המסכים וכבר יש לקוניס בקנה סדרה של פרויקטים חדשים. במרץ הקרוב יעלה בארץ סרטה החדש, "ארץ אוז" - פנטזיית הרפתקאות של אולפני דיסני, בבימויו של סם ריימי. ב"ארץ אוז" היא מגלמת את הצעירה מבין שלוש המכשפות (רייצ'ל ווייז ומישל וויליאמס הן שתי האחרות) המכרכרות סביב ג'יימס פרנקו, גרסה חתיכית במיוחד של הקוסם מארץ עוץ. מיד אחר כך תופיע קוניס ב-Blood Ties, המותחן החדש של גיום קאנה הצרפתי. בנוסף מסתובבת כרגע שמועה שקוניס תככב בעיבוד הקולנועי לרב המכר הארוטי ששיגע את העולם, "חמישים גוונים של אפור", וזה אחרי ששמותיהן של אמה ווטסון וקריסטן סטיוארט כבר נקשרו בעבר לפרויקט.

אבל עם כל הכבוד לסרטים שלה, בימים אלו עושה קוניס כותרות בעיקר בזכות העובדה שהיא מתנוססת טופלס (לא שרואים משהו) על שער גיליון נובמבר של "אסקווייר", הטוען שהיא "כוכבת הקולנוע היפה, הדעתנית, הפטפטנית והמצחיקה שכולנו מכירים מאז שהייתה בת תשע". זה כבוד לא קטן להיות מוכתרת על ידי"אסקווייר" כ"האישה הסקסית ביותר כיום". מבט חטוף בשלוש הנשים האחרונות שזכו לכבוד - השחקנית הבריטית קייט בקינסייל, הכוכבנית העולה מינקה קלי וכוכבת הפופ הלוהטת מברבדוס, ריהאנה - מוכיח שמילה קוניס נמצאת בחברה טובה. בשנים קודמות, אגב, כיכבו ברשימת הנשים הסקסיות של המגזין גם האלי ברי, שרליז תרון ואנג'לינה ג'ולי.

בניגוד חד לצילומים של קוניס בין דפי "אסקווייר", ששם היא מוצגת כפצצת מין מן המעלה הראשונה, מלאים מדורי הרכילות בצילומי פפראצי המתעדים אותה ואת אשטון קוצ'ר, המבוגר ממנה בחמש שנים, צועדים חבוקים ברחובות התפוח הגדול, שם היא מצטלמת בימים אלו לסרט The Angriest Man in Brooklyn, רימייק לסרט הישראלי "מר באום", עם רובין וויליאמס בתפקיד אסי דיין ב-90 הדקות האחרונות לחייו. בתמונות אלה נראים מילה ואשטון כמו זוג כל-אמריקאי חמוד, בבגדי ספורט הכי קז'ואליים שיכולים להיות.

יח''צ
יודעת לספר בדיחה. קוניס עם ג'סטין טימברלייק ב''ידידים פלוס'' יח''צ
שכחו אותי בבית

אלה שני הצדדים של קוניס: מול המצלמות היא לוהטת, פתיינית ומוקפדת; בחייה הפרטיים היא בחורה רגילה שמשחקת משחקי וידאו. וגם חפרנית לא קטנה. "מה שאני עושה ומי שאני זה שני דברים נפרדים, והם תמיד יהיו נפרדים", הבהירה בראיון ל"אסקווייר". "מה שקורה עם אנשים זה שהם שוכחים מי הם, והופכים למי שהם רוצים להיות או למי שאנשים אחרים חושבים שהם. אבל מה שזה לא יהיה, זה כבר לא מי שהם באמת. כל כך הרבה מהזהות שלך בתעשייה הזאת מבוסס על מה שהמבקר ההוא אומר, מה שהבמאי ההוא אומר, מה שהשחקן ההוא אומר. אנשים מתחילים להאמין בכל זה והופכים להיות מה שכל האחרים רוצים שהם יהיו. ואני חושבת שאני הפרדתי את שני החלקים האלה בחיים שלי באופן מודע. אני אוהבת את מה שאני עושה. אני לא יכולה לדמיין את עצמי עושה שום דבר אחר. אבל כשאני מסיימת לעבוד, אני מסיימת לעבוד. אני חושבת שאם הייתי מאמינה להייפ, הייתי שוכחת לגמרי מי אני, וחלק גדול ממי שאני זה מה שההורים שלי עברו ומה שהם השרישו בי".

כדי שיהיו גאים, קוניס מקפידה לנסות להוכיח שהיא לא הפרחולינה ההוליוודית המצויה. עובדה, היא מתעניינת בפוליטיקה. קוניס כבר לכלכה על הרפובליקנים בראיונות - בטענה שהיחס שלהם ליהודים ולנשים משפיל - ובהזדמנות זו גם חשפה את הערצתה לוולף בליצר, מגיש "חדר מצב" בסי אן-אן. "הלכתי לארוחת הערב לכתבים בבית הלבן עם וולף בליצר", סיפרה בהתרגשות. "זה מוזר: את מוזמנת על ידי אנשים שאת לא מכירה. הייתה לי החוויה הכי מדהימה בחיים. אני צופה בסי-אן-אן או ב-MSNBC כל יום, כל היום. אז אני פוגשת את וולף, ויוצא לי, 'או מיי גוד. הנה וולף בליצר'. אחרי שני משקאות אני פשוט מתחילה לדבר:'אז בקשר לאחיין של אחמדינג'אד...'. וולף היה מופתע שאני מתעניינת בפוליטיקה".

Wire
מאוהבים פלוס. קוניס וקוצ'ר Wire

למרות השבחים והמועמדויות, קוניס מקפידה לא לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות. בראיון במגזין הגברים GQ, שהכתיר אותה בשנה שעברה כ"פצצת השנה", לעגה קוניס לשחקני קולנוע שמגדירים את מה שהם עושים כ"אמנות": "אני אוהבת את מה שאני עושה, אבל התאוריה שלי היא שאנשים שמטילים ספק במה שהם עושים ורוצים להוכיח לך משהו, אומרים'זה אמנות, אני יוצר אמנות. זה אמנות אמנות אמנות'. ואני חושבת לעצמי - אלוהים אדירים, אתם פאקינג צוחקים עלי? אני רצה מפה לשם ומעמידה פנים שאני מישהי אחרת במשך 12 שעות... ואחר כך אני חוזרת הביתה ורואה 'ג'רזי שור".

השאירו אותו שבור. קוניס עם האקס מקולי קאלקין
השאירו אותו שבור. קוניס עם האקס מקולי קאלקין צילום: איי פי
 
עם הגישה הזאת, ואחרי הסבל הפיזי הרב שעברה בשביל "ברבור שחור", לא פלא שהפרויקט הבא שקוניס בחרה לעצמה היה הרבה יותר קליל. בקומדיה הרומנטית "ידידים פלוס" גילמה קוניס את היזיזה של ג'סטין טימברלייק, מה שכמובן הצית אוטומטית שמועות על רומן אמיתי בין השניים. קוניס וטימברלייק הכחישו את השמועות, ודקות ספורות אחרי שהאינטרנט התמלא בתמונות עירום של סקרלט ג'והנסון, שהאקר חילץ מהטלפון הסלולרי שלה לטובת האנושות, פורסמו ידיעות כי גם הנייד של קוניס נפרץ ונמצאו בו תמונות סקסיות שלה ושל טימברלייק. באחת מהן, כך דווח, טימברלייק הלץ חבש את תחתוניה של קוניס על הראש בתור כובע. השניים, כאמור, הכחישו, אבל גם אם באמת היה ביניהם משהו, זה כנראה לא היה רציני, שכן קוניס צמודה לאקס הטלוויזיוני שלה, אשטון קוצ'ר, שנשבע שלא היה לו מושג שכשמייקל קלסו וג'קי ברקהארט התנשקו ב"מופע שנות השבעים", זאת הייתה הנשיקה הראשונה של קוניס בחיים.

קלסו אולי עשה טעות כשעזב את ג'קי, אבל קוצ'ר תיקן אותה. היום הם יחד כבר יותר מחצי שנה ולאחרונה קוצ'ר אפילו סחב את קוניס לערב ראש השנה במרכז לקבלה בניו יורק. על פי כל הדיווחים, מערכת היחסים בין השניים רצינית, וזה לא מפתיע, שכן קוניס היא בחורה רצינית. היא כבר סיפרה בראיונות שמעולם לא יצאה לדייטים, וכל מה שהיא מכירה זה מערכות יחסים ארוכות. ואם לדייק, מערכת יחסים ארוכה אחת, שהיא ניהלה במשך לא פחות משמונה שנים עם הכוכב-ילד לשעבר, מקולי קאלקין, שנשבר לרסיסים כשקוניס עזבה אותו.

קוניס וקאלקין התחילו לצאת ב-2002, כשקוניס הייתה בת 18. היא הייתה אז שחקנית טלוויזיה עולה, הוא היה כוכב עבר. השניים ניהלו את מערכת היחסים המאוד יציבה שלהם הרחק ככל האפשר מאור הזרקורים, אבל הכל נגמר בתחילת 2011, כשאנשי יחסי הציבור של קוניס אישרו את הפרידה, ודיווחו כי "הפרידה הייתה ידידותית, והם נשארו חברים קרובים". כנראה שזה לא ממש סיפק את קאלקין, שצהובוני אמריקה מיהרו לדווח על ההידרדרות שלו וההתמכרות שלו לסמים קשים בעקבות הפרידה. גם דמי מור לא מי יודע מה מאושרת מסיפור האהבה של קוצ'ר וקוניס, בייחוד לאור העובדה שהשניים הודו שהם היו דלוקים אחד על השני עוד בתקופת "מופע שנות השבעים".

אבל בזמן שקאלקין ומור מלקקים את הפצעים, קוצ'ר וקוניס עושים חיים. כי אם יש דבר אחד שהקריירה שלה מוכיחה, זה שיום אחד אתה למטה ויום אחד אתה למעלה. סה לה וי.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום סרטים וקולנוע -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

ביקורות וטורים

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים