לוליטה לעניים: "אורנג'ס" היא מלודרמה חובבנית
אין ב"אורנג'ס" דבר שלא היה קודם לכן ב"אמריקן ביוטי" המהולל. הבדל בולט בין שני הסרטים: רמת המוצר
''אורנג'ס'', בימוי : ג'וליאן פארינו, ארה''ב 2012


שתי משפחות בורגניות, אחת בתוך המרק של האחרת, מתגוררות זו מול זו בפרבר משמים בניו ג'רזי. המשפחה האחת כוללת אבא, אמא ובת בוגרת קולג', ואילו זאת שממול מציגה הרכב דומה, ואף מוסיפה לכך בן בוגר.
ביום ההודיה, כלומר בשלהי חודש נובמבר, נוחתת לפתע הבת של המשפחה האחת - היא כבר בת 24 ומתגוררת בקליפורניה - בווילת הפרבר, לאחר שניתקה את יחסיה עם האוויל שלו עמדה להינשא. סיטואציה זו קורצת לאמא המודאגת שלה, וזו משתדלת לשדך אותה צ'יק צ'ק לבן הבוגר של המשפחה שממול. אבל ראו איזה סקנדל יוצא מכל זה: הגברת הצעירה מעדיפה את אביו של הבחור על פני המיועד לשידוך. סיטואציה טעונה בהחלט ששווה מלודרמה של ממש. ולא היא.
אין ב"אורנג'ס" דבר שלא היה קודם לכן ב"אמריקן ביוטי" המהולל, שליווה גם הוא רומן פרברים אסור בין גבר נשוי לעלמה רכה בשנים. אבל הבדל בולט באמת - רמת המוצר - ניצב בין הסרט המוצלח ההוא, בכיכובו של קווין ספייסי, לבין הקשקוש הכאילו קומי הנוכחי, ששום דבר בו לא מתחבר לכלום. אפילו קדחת חג המולד האמריקאית, שיש בה פוטנציאל לסאטירה עוקצנית, אינה מנוצלת ב"אורנג'ס" כמעט בכלל.
למרות שאשמת הכישלון של סרט זה מתחלקת בין הבמאי לצלם ובין השחקנים לעורכת, הרי שעיקר האשמה נעוצה בתסריט שהכינו איאן הלפר וג'יי ריס - שני טירונים בכתיבה לקולנוע, שלא שמעו כנראה לא על פאנץ' ליין וגם לא על בלוטות הדמע. חוש תזמון לקוי של ג'וליאן פארינו, שביים את "אורנג'ס", וגם של חבורת שחקני
יוצא דופן בחבורה האפרורית הזאת הוא יו לורי, המוכר כיום כד"ר האוס מסדרת הטלוויזיה הנושאת שם זה. ב"אורנג'ס" הוא מלוהק לתפקיד הגבר המבוגר ששוכח את עצמו ואת מחויבויותיו המשפחתיות ומתאהב בשכנתו הפעוטה, תוך שהוא משליך מעליו את הדאגה לאשתו, לבתו ולבנו ומתרכז אך ורק באושר של עצמו. בהחלט עניין לגמרי לא פשוט, כשלוקחים בחשבון את המוסר הבורגני-פרוטסטנטי שמאגד יחד את יושבי הפרברים האמריקאיים. לורי, בניגוד להיעדר המקצוענות של שותפיו לעבודה, לוקח ברצינות את בניית הדמות שהוטלה עליו. אך מה לעשות - אין לו פרטנרים המגיבים לאתגר הזה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום טלוויזיה -
