"מרגלת": מליסה מקארתי מצחיקה ממבט ראשון

גיבורת אקשן שנלחמת, קופצת, רצה ושולפת שורות מחץ עם לא מעט קילוגרמים עודפים ודימוי עצמי נמוך? "מרגלת" קנה את דני לרנר כבר בקונספט, גם אם בסופו של דבר התברר להיות עוד מפגן צחוקים מוכר בחסות מליסה מקארתי

דני לרנר | 5/6/2015 7:49

''מרגלת'', במאי: פול פייג

"מרגלת" הוא מסוג הסרטים שמעלים חיוך כבר מהקונספט, כבר מהפוסטר - מליסה מקארתי בתור סופר מרגלת סטייל ג'יימס בונד, על כל משמניה, אלתוריה וההומור הפרוע שהפכו מאז "מסיבת רווקות" לסימן ההיכר שלה. תארו לעצמכם אותה קופצת, רצה, יורה, נלחמת בקרבות סכינים פנים אל פנים ומוצאת זמן לשלוף שורות מחץ משעשעות. כל זה מצחיק ממבט ראשון, כי בוא נודה, מקארתי לא נראית ומתנהגת כמו המרגלת הטיפוסית מהסרטים.

עוד כותרות ב-nrg:
מולי שגב: "היינו עדינים מדי עם בוז'י"
די לאפליה: חגית יאסו חוזרת לאתיופיה
אפוקליפסה עכשיו: משחקי הכס התעוררה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

בדרך כלל מרגלות קולנועיות נדרשות להיות מסתוריות, סקסיות, קוליות וסופר אתלטיות, כמו למשל אנג'לינה ג'ולי ב"סאלט" או אומה ת'רמן ב"קיל ביל" או סקרלט ג'והנסון בתור האלמנה השחורה מסרטי "הנוקמים". מקארתי, כמובן, רחוקה שנות אור מהדימוי הזה. "מרגלת" מבקש לנפץ את הקלישאה הקולנועית המקובלת אם תרצו, בכל הקשור למראה הנשי. עד כמה שזה ישמע מופרך, מקארתי מפתיעה בסרט בשלל סצנות אקשן מגניבות ומוכיחה שלמרות הקילוגרמים העודפים, היא לא פחות גיבורת אקשן מכל שחקנית אחרת.
 
צילום: באדיבות פורום פילם
רצה, קופצת ויורה. ''מרגלת'' צילום: באדיבות פורום פילם

הפתיחה של "מרגלת" קורצת ללא מעט סרטי ג'יימס בונד ושאר מרגלים קשוחים. ג'וד לאו, בטוקסידו ומשקה, חומק מהמסיבה אל המרתף השמור והמאובטח של אחוזה אי שם במזרח אירופה. משימתו היא לאתר פצצת אטום אבודה שנמכרה לשוק השחור. וכן, אנחנו יודעים היטב לאן סצנה כזאת מתפתחת. הוא ימצא עצמו נרדף, יחסל באלגנטיות מרשימה עשרות מאבטחים כשהוא צופה מבעוד מועד לאן הם יורים ומהיכן הם צצים. אבל רגע... קאט למשרד קטן וצפוף אי שם במרתפי ה-CIA, אל סוזן קופר (מקארתי), אשת-קשר הדבוקה אל מסך המחשב, רואה בדיוק לאן עליו ללכת בתוך המבוך התת קרקעי והיכן נמצא כל באד-גאי המתקרב לעברו. היא הקול באוזניה הסמויה אשר רק בזכותה הוא שורד ונראה סופר קול, כאילו היה גיבור-על בעל חוש שישי.

 
קטעים נוספים

מתברר חיש מהר שגיבורת הסרט, סוזן קופר, אשר סיימה קורס ריגול בהצטיינות יתרה, מעולם לא זכתה לצאת לשטח ולהפגין את כישוריה. מאחר והיא אינה נראית כמו מרגלת וגם בשל ביטחונה העצמי הירוד, היא מצאה עצמה קבורה במרתפי ה-CIA והפכה לאשת קשר אפרורית החבויה מן העולם. כל זה משתנה יום אחד כשכל גלריית המרגלים נחשפת ולא נותר לארגון ברירה אלא לשלוח פרצוף חדש וטרי. במהרה מלבישים את סוזן, למורת רוחה, כמו דודה רווקה חובבת חתולים ושולחים אותה למשימת מעקב פשוטה. הסיפור מסתבך כמובן והיא נדרשת לקחת יוזמה, מה שמחזק את בטחונה העצמי ומשנה את האופן בו העולם, הן הגברי והן הנשי, רואה אותה ומתייחס אליה.

"מרגלת" הוא אמנם מהתלת ריגול קומית תזזיתית ומצחיקה הנעה על הקו הדק שבין קומדיה לפרודיה, קצת כמו "קינגסמן" שעלה לא מזמן, אבל הנושא המרכזי של הסרט, וזה שהופך אותו למעניין, נוגע בדימוי העצמי של הגיבורה והאופן שבו העולם רואה אותה. בגדול, הסרט ממשיך את הקו שהתווה "עצבניות אש" (2013), שיתוף הפעולה הקודם בין הקומיקאית מקארתי לבין הבמאי-תסריטאי פול פייג. הסרט היה סרט באדי מובי משטרתי סטייל "נשק קטלני" אשר הציב נשים במרכזו של ז'אנר גברי מאוד ובחן את האופן שבו הגיבורות נאבקות גם האחת בשנייה וגם יחד, על מקומן בחברה, אבל מעבר לכך הצלחתו נבעה מהיותו תערובת מרעננת של אקשן וצחוקים עליהן פיקדה בעיקר מקארתי. "מרגלת" עושה בערך את אותו הדבר.
צילום: באדיבות פורום פילם
מליסה מקארתי ב''מרגלת'' צילום: באדיבות פורום פילם
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

המומלצים

מרחבי הרשת

פייסבוק