ספקטר: לא בסטנדרטים של סקייפול, אבל סבבה
ההרפתקה החדשה בסדרת ג'יימס בונד בכיכובו של דניאל קרייג, לא מדגדגת את "קאזינו רויאל" המבריק ולא מורכבת כמו "סקייפול" המרתק, אך כוונת יוצריה לחשוף משהו ממעטה המסתורין של הסוכן החשאי מוסיפה פן חדש ומרענן לדמות האהובה. ותסמכו על בונד להפתיע בעיצוב מרשים, אקשן דינמי וליהוק אפקטיבי, גם בפעם ה-24
''ספקטר'', במאי: סאם מנדז

אז איך "ספקטר" בהשוואה לפרקים הקודמים בסדרת ג'יימס בונד של דניאל קרייג? בוא נאמר שמבין ארבעת הסרטים של קרייג עד כה, "ספקטר" אינו הטוב ביותר, אך גם לא הגרוע ביותר. הוא לא מדגדג את הקצה של "קאזינו רויאל" המבריק, אין לו את המורכבות של "סקייפול" המרתק, אך אל מול "קוונטום של נחמה" האנמי והמרושל, הוא מצטייר כיצירה בונדית משעשעת, מהנה ואפילו מעוררת מחשבה.
עוד כותרות ב-nrg:
• עסק שחור: הרדיו שמירי רגב לא הייתה מממנת
• לא מה שחשתבם: למה רובין וויליאמס התאבד?
• דוגמניות נאבקות בבוץ: בשביל זה יש ריאליטי
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
אחת הסצנות היותר מעניינות ב"ספקטר" מתרחשת בדירתו של בונד – לוקיישן אשר מבין כל 24 הסרטים עד כה, נחשף זה הפעם השלישית בלבד, כאשר הפעם האחרונה הייתה אי שם בשנות השבעים ב"חייה ותן למות". החשיפה של עוד פרט משמעותי מאישיותו המסתורית של בונד, כמו פרטים נוספים מעברו המתגלים בהמשך העלילה, הם אלו אשר מהווים הפעם את לב הסיפור והופכים את "ספקטר" לסרט בונד מעניין, או לפחות לכזה העושה מאמץ מודע להיות יותר מאשר עוד הרפתקה בונדית שגרתית.

בסרט ה-24, הגיע הזמן לאתחל את ג'יימס בונד. ''ספקטר''

בונד מורכב יותר, בוגר יותר, מעניין יותר. ''ספקטר''
צילום: באדיבות פורום פילם
"ספקטר" אף ממשיך את הקו העלילתי שהציבו שלושת הסרטים הקודמים וכן את הרעיון המוביל – שדמותו של 007 הפכה מורכבת יותר, בוגרת יותר (או לכך לפחות נראה כי יוצריו שואפים) כאשר כל פרק הוא מעין חלק בפאזל שחיבורו חושף עוד פרט מאישיותו של בונד, עניין אשר הסרטים טרום עידן קרייג, כלל לא טרחו לחקור. סרטיו של קרייג כאילו מנסים לשאול - מיהו ג'יימס בונד האמיתי? מה מגדיר אותו? האם מאחורי החזות הקשוחה-אלגנטית מסתתרת דמות בעלת רגשות, זיכרונות, פחדים, תסביכים? או שהוא אינו יותר מאשר רעיון, סמל, פנטזיה, רוח רפאים מן העבר הקולנועי המסרבת להיפרד מאתנו מתוך כוונה למחזר את עצמה שוב ושוב?

אקשן מסוגנן כמו תמיד. ''ספקטר''
צילום: באדיבות פורום פילם
לזכותו של "ספקטר" יאמר כי הוא מציב מספר סיקוונסים מרשימים, הן מבחינת העיצוב החזותי והן מבחינת האקשן הדינמי. הוא כולל ליהוק אפקטיבי של שחקן האופי המשובח כריסטוף וולץ לתפקיד הנבל, תפקיד אותו הוא מבצע בחן רב. מה גם שמבין רביעיית הסרטים של קרייג זהו בהחלט הסרט המשעשע מביניהם. אך דווקא ההומור בסרט, ששונה הפעם באופיו מקודמיו, נדמה לעתים כי פועל לרעתו, שכן חלק מהבדיחות והקריצות מרגישות חורקות, בעיקר ברגעים בהם הסרט משנה טון והופך בלי התראה מוקדמת למעין גרסה רוג'ר-מורית מחויכת, שאינה תואמת את מידותיו של קרייג וחבל. באורך של כשעתיים וחצי, "ספקטר" יכול היה להימנע מרגעים מיותרים שכאלה.
חרף הליקויים, מדובר בהרפתקה בונדית שאפתנית ומהנה, וגם אם לא המוצלח ביותר מבין סרטי ג'יימס בונד, "ספקטר" הוא לחלוטין הארוך ביותר אי פעם.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg