"רובוטריקים 5": עוד פרק רעשני בסדרה ילדותית
כשזה מגיע לרובוטריקים, אין חדש תחת השמש, גם לא בפרק החמישי בסדרה. אמנם הפעם השכיל מייקל ביי להזריק קצת הומור לעלילה הילדותית, אבל בימוי מסורבל ותסריט מטופש הופכים את הסרט בן השעתיים וחצי לעוד אחד בסדרה של כישלונות // ביקורת קולנוע
''רובוטריקים: האביר האחרון'', במאי: מייקל ביי

בחלק השלישי, למשל, זה התחיל על הירח כאשר התברר שהנשיא קנדי שיגר אדם לחלל בעיקר כדי לבדוק מה הרובוטריקים החביאו שם. בחלק הרביעי זה בכלל התחיל בעידן הדינוזאורים, שם מתברר כי הם נכחדו למעשה על-ידי רובוטים מן החלל. גם החלק החדש והחמישי במספר של סדרת סרטי "הרובוטריקים" מספק סיקוונס פתיחה מגניב, כמיטב המסורת. הפעם הסרט נפתח בזווית מקורית על סיפור מיתולוגי מוכר, כאשר על המוקד המלך ארתור, חרב הפלאים שלו והקוסם האגדי מרלין.
אי שם בערבות אנגליה, המלך ארתור מנהיג צבא של אבירים למלחמה. זהו קרב קשה ונראה כי אבירי השולחן העגול עומדים להפסיד בו. לא הרחק משם הקוסם מרלין מנסה להציל את המצב בעודו ממהר אל מקום סודי. מתברר שמרלין יודע היכן חבויה ספינת חלל רובוטית והוא אף נוהג להשתמש תכופות בטכנולוגיה העתידנית והמתקדמת שלה. לבני עמו הוא מציג זאת כמעין קסם. הוא מקבל מהרובוט השומר על החללית מטה פלאים שהוא למעשה נשק בעל עוצמה אדירה ודרקון רובוטי פולט אש, וממהר להעבירם אל המלך ארתור על מנת שינצח בקרב.
במהרה מתברר שאחד הנשקים שקיבל המלך ארתור הוא סוג של נשק יום הדין, אשר עתיד עוד להציל את העולם ביום מן הימים. קאט להווה, מאות שנים מאוחר יותר וקייד ייגר (מארק וולברג), גיבור הסרט הקודם, מגלה שהוא ניחן בכל התכונות הדרושות בכדי להיות אביר, וכי הוא אף נבחר באופן קוסמי למשימה מיוחדת. משוגר לאנגליה ומצוות במהרה אל פרופסורית בריטית נאה, נצר לקוסם המפורסם מרלין, השניים נשלחים על-ידי היסטוריון בריטי המתמחה בהיסטוריה של הרובוטריקים, לאתר את אותו נשק יום הדין אשר יציל את כדור הארץ מפני סכנה ברורה ומיידית.

הפרק החדש בסדרת "הרובוטריקים" ממשיך היכן שהסרט הקודם הסתיים וכולל, לצד המשך הרפתקאותיו של הממציא-הרפתקן אותו שיחק וולברג, את המשך סיפורו של הרובוט אופטימוס פריים. סדרת הסרטים עמוסת האפקטים בבימויו של מייקל ביי ("ארמגדון") אשר כבר מהסרט הראשון לא הבריקה אלא בעיקר הלכה והתדרדרה (הפרק השני היה איום ונורא) ניסתה בפרק הרביעי להמציא עצמה מחדש עם ליהוקו של מארק וולברג לתפקיד הראשי, מה שלא ממש שינה הרבה. התסריטים נותרו חלולים ומטופשים, הבימוי של ביי נותר מסורבל, סצנות האקשן הגדולות ועמוסות האפקטים לא כל כך הלהיבו ובעיקר מדובר באחת מסדרות האקשן-מד"ב-אפקטים הרעשניות והילדותיות ביותר שיצאו מהוליווד.
"האביר האחרון", כפי שמכונה הפרק החמישי, מנסה להזריק לתוך העלילה לשם שינוי הרבה יותר הומור ממה שידעה הסדרה עד כה, בין אם דרך דמותו המשעשעת של הקוסם מרלין בסיקוונס הפתיחה (אותו מגלם השחקן הקומי סטנלי טוצ'י), באמצעות משרת רובוטי אנגלי המזכיר לא מעט את C3PO מסרטי מלחמת הכוכבים, רובוטריק שנתקע לו מבטא צרפתי או דרך רומן המתפתח בין הדמות שמשחק וולברג לבין הצלע הנשית של הסרט, אותה פרופסורית אנגליה המצטרפת אליו להרפתקה. זה בהחלט עוזר פה ושם לצלוח את השעתיים וחצי (!) המאד-מאד ארוכות של הסרט, אבל אינו מחפה על תסריט שבלוני, עלילה שלא פעם מתקשה לעניין ואפקטים רובוטיים ממוחזרים שאין להם הרבה מה לחדש לנו מעבר למה שכבר ראינו בארבעת הסיבובים הראשונים.

ג'וש דהמל וג'ון טורטורו, מהקבועים שבצוות שחקני הסדרה, חוזרים להופיע בתפקידים צעקניים שכלל לא משפיעים על הסיפור חרף כל המהומה שהם יוצרים. מצטרפים חדשים כוללים את אנטוני הופקינס בתור ההיסטוריון הבריטי המסתורי אשר מצוות בין הגיבורים, כאשר דמותו בסרט מזכירה לא מעט את זאת אשר שיחק בסדרת הרובוטים של HBO "ווסטוורלד".
לורה האדוק ("שומרי הגלקסיה 2"), המזכירה מאוד במראה שלה את מייגן פוקס (משני סרטי הרובוטריקים הראשונים) מצטרפת לקאסט בתור הפרופסורית הבריטית וזו דווקא הכימיה בינה לבין וולברג האמריקאי שמצליחה להרים טיפה את הסרט, לטעון בו מעט הומור ורומנטיקה אשר נדירים מאוד במחוזות "הרובוטריקים".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg