ראשי » חליפה עסקית

טיפים לראיונות עבודה – ההצלחה בידיים שלכם

עשו עבודת תחקיר קצרה, הקפידו על הרושם הראשוני והגיעו רבע שעה לפני הזמן שנקבע. יש לכם ראיון עבודה? קבלו את הטיפים שיסייעו לכם לעבור אותו בהצלחה

בשיתוף עם ''חליפה עסקית'' | 22/12/2014 10:29 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לאחר שניסחתם כראוי את קורות החיים וקיבלתם הזמנה לראיון עבודה, זה הזמן לוודא שתצליחו לעבור את הראיון ולהתקבל לעבודה.

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להצליח בראיון:

1. לפני הראיון חשוב להבין את הרקע של האדם (או האנשים) שמראיינים אתכם. לכן, ערכו מחקר מקדים על המעסיק, על המגייס ועל המשרות המוצעות. ככל שהמחקר שלכם יהיה יותר נרחב, כך תבינו
ושיהיה בהצלחה
ושיהיה בהצלחה 
יותר את המעסיק וכך גם תוכלו לתת מענה טוב ונכון יותר על השאלות שיוצגו לכם במהלך הראיון.

מקורות המידע למחקר שלכם כוללים את אתר האינטרנט של החברה, חומרים על החברה שפורסמו ברשת וחברים ומכרים שאולי מכירים את החברה מקרוב.

2. הכינו תשובות לשאלות הצפויות בראיון העבודה. ערכו ברור מעמיק לגבי סוג הראיון שצפוי לכם. תוכלו לשאול מכר או חבר שעובד בארגון. המטרה היא לרשום מספר תשובות מפורטות אבל עם זאת תמציתיות וממוקדות שיכללו דוגמאות והישגים שלכם.

תוכלו למצוא באינטרנט מספר כלים שיעזרו לכם להכין תשובות לשאלות הצפויות. חפשו דוגמאות לשאלות מסורתיות, טכניקות שונות לקיום ראיון עבודה או חיבור תשובות כתובות לשאלות בראיון.

3. התלבשו כראוי. תכננו ללבוש בגדים שמתאימים לתרבות הארגון, שיקנו לכם מראה מקצועי. לבשו בגדים במידה שלכם (לא צמודים מדי), נקיים ומגוהצים. השתמשו באופן מינימלי באביזרים ובתכשיטים. נסו לא לעשן או לאכול ממש לפני הראיון.

4. לפני ראיון העבודה שימו בתיק עותקים נוספים של המלצות וקורות החיים (רצוי לוודא שקורות החיים שלכם כתובים כהלכה). אם יש לכם תיק עבודות או דוגמאות, הביאו אותם אתכם. אל תשכחו להכניס לתיק עט ובלוק נייר כדי לרשום הערות.

5. הגיעו לראיון בזמן והתכוננו להצליח. כדאי להגיע כרבע שעה לפני שעת הראיון כדי שתוכלו להתארגן ולהכין את עצמכם לראיון. אגב, כשתגיעו קצת יותר מוקדם גם תהיה לכם הזדמנות לבחון את הדינמיקה שמאפיינת את מקום העבודה.

6. רושם ראשוני. חשוב שכל מי שאתם נתקלים בו במקום העבודה יקבל עליכם רושם ראשוני טוב. כלל ברזל בראיונות עבודה הוא להיות מנומס ולברך את כל מי שאתם פוגשים, כולל פקיד הקבלה וכן הלאה. לעיתים קרובות המעסיק סקרן לדעת איך המועמד לעבודה מתייחס לחברי הצוות האחרים.

כשמגיע זמן הראיון זכרו את הרושם הראשוני, זה שמרשים את המראיין בשניות הראשונות בהן הוא מקבל את פניכם בברכה. רושם ראשוני זה יכול לקבוע אם תצליחו או תיכשלו. צרו רושם ראשוני טוב על ידי לבוש הולם והגעה מוקדמת, וכאשר אתם מברכים את המראיין עמדו, חייכו וצרו קשר עין.

זכרו שיחס חיובי והבעת התלהבות למשרה ולמעסיק הם חיוניים בשלב הראשוני של הראיון. מחקרים
מלמדים שמגייסי עובדים מקבלים החלטות קריטיות על המועמדים לעבודה ב-20 הדקות הראשונות של הראיון.

7. היו אותנטיים, ממוקדים, בטוחים ותמציתיים. ברגע שהראיון מתחיל, איכות התגובות שלכם היא המפתח להצלחה. עליכם לענות באופן אמיתי וכן על שאלות המראיין ולהתמקד בהפגנת כישורים, ניסיון והתאמה שלכם למשרה ולמעסיק. ספקו דוגמאות מוצקות של פתרונות שהצעתם והישגים שלכם בעבודה, אבל עשו זאת בקצרה ולעניין.

8. שפת גוף. הימנעו מהרגלים רעים. אמנם לתוכן התשובות שלכם בראיון יש חשיבות עליונה, אבל שפת גוף שמעידה על חולשה כלשהי, יכולה להסיח את הדעת מהעיקר וליצור רושם פחות חיובי. שפת גוף יעילה כוללת: חיוך, קשר עין, יציבה איתנה, הקשבה פעילה והנהון. שפת גוף מזיקה כוללת כתפיים שמוטות, מבט למרחק, משחק עם העט, ישיבה עצבנית על הכיסא, עיסוק בשיער, נגיעה בפנים, לעיסת מסטיק ומלמולים.

9. ולבסוף, לעולם אל תתפתו ללכלך על המעסיק הקודם, על הבוס או על עמית בעבודה הקודמת.

הראיון הוא עליכם ואתם המועמדים האידיאליים לתפקיד.

בהצלחה בראיון העבודה הבא שלכם!

• הכתבה מאת חברת ההשמה מנפאואר.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''חליפה עסקית''

כותרות קודמות
כותרות נוספות