פיתוח ישראלי מקורי: כל תלמיד יכול להצטיין
מני ברזילאי, ממפתחי שיטת מיכא"ל שמביאה תלמידים להישגים יוצאי דופן, מגלה כיצד היא עובדת, למה היא אפקטיבית ומדוע מתעניינים בה אפילו בדרום קוריאה ופינלנד, מהמובילות בהישגי תלמידים במבחנים בינלאומיים
מחקרים רבים נעשו על מיכא"ל והם הוכיחו שלתוכנית הישגים יוצאי דופן ומרשימים בכל קנה מידה. את שיטת מיכא"ל חקרו אנשי אקדמיה רבים, ביניהם פרופ' חיים אדלר, מיכאל לוטן, פרופ'

שיטת מיכא''ל
בדברי ההקדמה למחקר על מיכא"ל כותב פרופ' חיים אדלר: "לא מוכרת לי תוכנית אחרת בארץ או בעולם, המבקשת להעניק לתלמידים תחושה של סיכויי הצלחה – בעת ובעונה אחת – בכל-כך הרבה תחומים... התוכנית מצליחה לשפר את הישגי התלמידים... ומצליחה להגשים את מה שהיא מבטיחה לעשות".
משחר ההיסטוריה עברה האנושות מהפכות רבות, מתוכן שלוש מהפכות מעניינות במיוחד את תוכנית מיכא"ל. במהפכה החקלאית, איכר שהייתה לו מחרשה מברזל יכול היה להוריש אותה לבנו ובכך לשמור על העושר המשפחתי ועל מקור פרנסה בטוח ויציב. במהפכה התעשייתית, מי שהייתה ברשותו מכונה שייצרה משהו – התעשר, וכשהוריש את הציוד המכני לבניו נשמר העושר של המשפחה. כיום האנושות בעיצומה של מהפכת המידע, לראשונה המחרשה או המכונה אינם חיוניים והכלי להצלחה בכל תחום הוא היצירתיות אשר נמצאת בידי כל אחד ואחת מאיתנו. שיטת מיכא"ל טוענת שאת היצירתיות, שהיא התנאי להצלחה, ניתן ואפשר לפתח את הפוטנציאל בכל אדם בעזרת קורס קצר, מדויק, עם מתודה ברורה ועם תוצאות מוכחות.
לפרטים נוספים - לחצו כאן
שלושה גורמים משפיעים על הלמידה האפקטיבית של התלמידים: 1. המורה שמלמד 2. מידת המוטיבציה של התלמיד ללמוד 3. הרלוונטיות, העניין וסקרנות החומר הנלמד אצל התלמיד. כל אלו מקבלים מענה בשיטת מיכא"ל.
המורים בשיטה הזו הם אלה שעברו דרך השיטה. הם בוגרים שלה שהצליחו והם כעת אקדמאים, רופאים, עורכי דין ועיתונאים, המהווים מודל לחיקוי וגם הוכחה שאפשר להצליח. לתלמידים יש מוטיבציה להשתתף מכיוון שזו בחירה שלהם. מול בית הספר אין לתלמידים בחירה - הם מחויבים להשתתף, גם אם החומר משעמם אותם. במיכא"ל הגשת החומר היא אחרת, גם מכיוון שהתכנים מעניינים וגם כי הם יודעים שהם מקבלים כלי מוכח להצלחה, שישרת אותם בהמשך החיים. זה צ'אנס אדיר שילדים לא רוצים לפספס.
כל זה קורה למרות שיש כללי השתתפות מאוד נוקשים: אסור לאחר אפילו בדקה, אסור להחסיר אף שיעור וקיימת חובת הכנת "כיופי בית". מי שמפר את הכללים נושר מהתכנית - ולמרות זאת, רק ארבעה אחוז נושרים. הילדים מצביעים ברגליים והם יודעים למה, כיום הם הרבה יותר אינטליגנטים.
מיכא"ל מקנה לתלמיד תחושת מסוגלות שנותנת לו את הביטחון לגשת לחומר ולהתמודד איתו בלי פחד. זאת משיגים דרך יצירת תהליך רגשי ותודעתי של חוויית הצלחה. שיטות הלימוד כביכול לא קשורות לנושא, ועוד לפני שהוא מצליח להבין במה מדובר, או לייצר איזו התנגדות, הוא כבר מפנים את הרעיון, וכשיוצרים מאסה קריטית של תחושת מסוגלות ויכולות התמודדות, אפשר לעזוב אותו לעצמו. מתודה כזו
מנכ"לית משרד החינוך לשעבר אמרה על מיכא"ל, דלית שטאובר: "משרד החינוך מייחס חשיבות רבה לפרויקט מיכא"ל, מעריך מאוד את תוצאותיו ומוביליו. מיכא"ל ידוע בחדשנות שלו. חדשנות שמתחילה בחשיבה פורצת גבולות של הוגיו, בתפיסה מולטי-דיספלינארית, באמונה בלתי מסויגת בכוחו של האדם, בשיטות שהוא נוקט, אבל בעיקר במיצוב הלומד במרכזה של ההוויה האישית שלו. זוהי תוכנית שיש בה שיעור חשוב לחיים כולם. קבלו את ברכתנו, את ברכת משרד החינוך, על שאיפתכם לבנות ולטפח תרבות איכותית וערכית ועל מחויבותכם להפוך את המצוינות לדרך חיים".
בוגרי התוכנית מעידים כאלף עדים, על הצלחות השיטה. מבין מאוד אלפי הבוגרים המרוצים של התוכנית כותבת תהל ועקנין מדימונה את הדברים הבאים: "כל מה שלמדתי ב- 14 מפגשי תוכנית מיכא"ל לא למדתי בכל חיי... זו הייתה אחת החוויות המדהימות שעברתי בחיי".
לפרטים נוספים - לחצו כאן
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg