כמו שצריך: בקום איל פו מבטלים את העונות
האם יובילו ב"קום איל פו" מהפכה שתשנה את תעשיית האופנה הישראלית? במותג החליטו להפסיק להוציא קולקציות לפי תכתיבי מזג האוויר בעולם, ולהתמקד בארבע קולקציות בשנה
- הצטרפו לעמוד הפייסבוק של סגנון
לא ברור מדוע עולם האופנה הישראלי מיישר קו עם מדינות העולם, ובעיקר עם אירופה, שם החורף מתחיל מוקדם מהרגיל, מה שהופך את הכנסת קולקציות הקיץ לעניין מוצדק. בישראל נוצר מצב אבסורדי שבו מזג האוויר מתקרר לקראת אוקטובר, אבל כבר ביולי תתקשה תתקשה הלקוחה הישראלית למצוא את מבוקשה – ביגוד שיתאים למזג האוויר המקומי.
מתוך הבנת הבעיה החליטו בקום איל פו על שינוי אסטרטגי מהותי במבנה הקולקציות השנתי שלהן. בקולקציה החדשה, שנחשפה היום, הכריזו בחברה על חלוקה לארבע קולקציות שונות מדי שנה, שיגיעו לחנויות בדיוק בתזמון הנכון להן מבחינת מזג האוויר.

"המשמעות של השינוי היא פשוטה: להתאים את הקולקציה לאקלים המקומי, ולשווק אותה בחנויות בזמן שמתאים ללקוחה שלנו", הסבירה המעצבת הראשית של המותג, אירה גודלמן. "במקום להכניס עכשיו קולקציית חורף לחנויות, אנחנו מכניסים את החלק השני של קולקציית הקיץ, שנבנתה על פי הקונספט החדש – Time to Market. בעצם הבנו שבחודשי השיא של הקיץ הלקוחה שלנו לא תמצא למשל יותר בגדים לבנים או גופיות, אלה דברים בסיסיים כמעט לקיץ הישראלי, ואז הוחלט על השינוי בתפיסה, וליצור קולקציה שנייה".
לצד הרענון האסטרטגי ניתן לראות בקום איל פו גם התחברות לעולם השיווק הדיגיטלי: תוויות הקולקציה החדשה, משלבות ברקוד בטכניקת QR CODE הניתן לקריאה בעזרת אפליקציה חינמית לטלפונים חכמים כגון אייפון ואנדרויד. האפליקציה מאפשרת סריקה של הקוד בעזרת מצלמת הטלפון ומובילה לכתובת רשת בה מופיע סרטון העונה שיצרו במותג עם האמנית תמר לצמן. סרטון הווידאו מתאר שלוש נשים, במרחב הביתי, מבצעות פעולות יומיומיות תחת הכותרת Slow Fashion.
בקולקציה הנוכחית, שנוצרה בהשראת מסע מדברי, יצרו גולדמן ואפרת זיו בגדים ששאבו מהמדבר את הצבעוניות, והגאומטריה. מראה הספארי של שנות השבעים של איב סאן לורן משולב עם מעט משנות ה-50. הצבעוניות מונוכרומטית למדי, ועיקר הקולקציה עוסקת בצורניות – התעגלויות במכפלת, צלליות מרובעות ורפויות, לצד מעט טקסטורות, בעיקר נקודות הפולקה.
מהפריטים המוצלחים בקולקציה בולט מעיל אוברסייז במראה ספורטיבי, עשוי כותנת אורגנדין שקופה עם הדפס נקודות עדין, או מכנסי קאפרי (אורך 3/4) בטקסטורת נקודות עדינה.

החומרים שמהם מורכבת הקולקציה מותאמים במיוחד לקיץ הישראלי – בדים נושמים ואוויריירים כמו כותנה, ויסקוזה ופשתן באריגה קלילה, יוצרים שמלות מכופתרות או חולצות אריג ששומרות על מרחק נינוח מהגוף. "הקולקציה הבאה שלנו תיכנס באוקטובר, אז הטמפרטורות מתחילות לרדת מעט בארץ, והפריטים יותאמו לתקופה", אומרת גולדמן. "עוד דבר שחשוב לציין הוא שאין יותר 'תקופת סייל', הקולקציה החדשה מגיעה לחנויות, ואז הקולקציה הקודמת נכנסת אוטומטית להנחות משמעותיות".

מהסתכלות על הקולקציה הראשונה של קום איל פו בקונספט החדש נוצרת אמנם תחושה שהיא עדיין נמצאת בשלבי גיבוש וחיפוש: לא כל הפריטים מתחברים האחד עם השני, לא תמיד הבגדים נאמנים למקור ההשראה ולא בהכרח צמחו כולם מתוכה, אך יש לציין כי השינוי האסטרטגי עליו הכריזה החברה הוא מבורך ומרענן, שכן מרבית הפריטים עשויים בטעם טוב והם עדכניים לתקופה ומתחשבים בלקוחה הלא מאוד צעירה של המותג.
מעל הכל, זו עשויה להיות תחילתה של מהפכה בתעשיית האופנה הישראלית, וכעת רק נותר לקוות כי עוד רבות הן החברות שילכו בעקבות קום איל פו.
