סקס עם אלוהים: צעדים ראשונים בתרגול הרוחני, פרק 10
ההבנה היסודית שהאנרגיה המינית היא הדחף להתאחד עם מקור החיים מערערת מיד אמונות ורעיונות מגבילים שצברנו ביחס למין. דורית בר מוכיחה שיש סקס אחר

אחת הסוגיות הסבוכות ביותר עבור תלמיד במסע הרוחני היא הסוגיה המינית. הדחף המיני הפועם בכל אדם, פועל את פעולתו בעוד התלמיד מנסה להבין כיצד יוכל להאליה (להפוך לאלוהי) את התנהגויותיו המיניות ומה המשמעות העמוקה של האנרגיה המינית בתוך הפאזל הרחב של החיים.
אם נפגוש ישירות את השאלה מהי האנרגיה המינית ונהגה בה ממעמקי גופנו, בראש בראשונה נחוש את אנרגיית החיים עצמה המפעמת בנו ולמעשה מחברת אותנו לכל הקיום החומרי. באופן טבעי נחוש אותה בתחילה באיברי המין שלנו, וככל שנתיר לה להתפשט נוכל לחוש חיות וחיוניות
שאלות רבות מתעוררות כשמתחילים לעסוק בקשר שבין מיניות לרוחניות – האם רוחניות נשית שונה מרוחניות גברית? מהם התפקידים המובחנים של נשים וגברים במעשה האהבה? כיצד נוכל לעבור דרך כל ההתניות החברתיות, התרבותיות, הרגשיות והמחשבתיות שמצמצמות ומגבילות את הביטוי המיני שלנו? ומה הקשר בין כל אלה לבין הארה ושחרור רוחני?
לצורך החקירה יהיה עלינו להניח בצד את כל מה שאנחנו כבר יודעים על מיניות, יחסי מין, גבריות ונשיות, כדי שנוכל להיפתח לחדש ולהתבונן על הנושא בצורה מרעננת.
בספרו 'זרעים של בריאה חדשה', שי טובלי, הוגה דעות וסופר, מתייחס למיניות בתור מה שאיפשר את הבריאה של 'היש' מתוך 'האין המוחלט' שבראשית הכל. הוא מסביר שבאמצעותה נוצר הפיצול הראשוני בין אנרגיה נקבית וזכרית. בהמשך לכך הוא אומר ש"יחסי מין בין בני אדם אמורים להביא להרמוניה בתבנית הבריאה בין האנרגיה הזכרית והאנרגיה הנקבית. איחוד זה, המתרחש באמצעות יחסי מין, מסייע לנו לחוות ולהבין את אחדות כל האנרגיות העומדות בבסיס הבריאה".
הוא ממשיך ומתייחס לקשר שבין האנרגיה המינית לבין הארה - כדי להבין אותו יש להרחיב את התפיסה של האנרגיה המינית אל מעבר לתחום הצר של מערכות יחסים גופניות, ולשחרר את הכוח הבסיסי הפועל ביקום מגבולות האגו שרוצה לנכס לעצמו עונג, ערך עצמי, אהבה ועוד.
הוא מסביר שקיים מתח בסיסי תמידי בין האנרגיה הזכרית הטהורה לאנרגיה הנקבית הטהורה, מתח שמאפשר לבריאה לקרות – וכאשר המתח הזה מתפרק לחלוטין בתוך אדם אז מתרחשת ההארה וההתהוות כאינדיבידואל נפרד חדלה.
ההבנה היסודית שהאנרגיה המינית היא למעשה הדחף של החיים עצמם להתאחד ולהתמזג עם מקור החיים מערערת מיד תפיסות, אמונות ורעיונות מגבילים שצברנו בתוכנו ביחס למין. אמונות דתיות, טבואים חברתיים, מסרים חינוכיים ושאר רעיונות הטבועים בתוך גופנו ונפשנו יצרו בלבול וחוסר הבנה לגבי החכמה הרוחנית העמוקה שיכולה להתגשם דרך מיניותנו.
בספרו 'טנטרה ההבנה העילאית' מצטט אושו את שירו של מהמודרה שכתב המורה הנאור טילופה: "כשהגוף מאבד את הגבולות, כשהגוף נעשה למשהו כמו אד, כשהגוף מתאדה באופן יסודי, ורק אנרגיה נשארת, קצב מסתורי, תגלה שזה כאילו אתה אינך. רק באהבה עמוקה יכול האדם לנוע אל תוך זה. אהבה היא כמו מוות; אתה מת בכל מה שנוגע לתדמית החומרית שלך, אתה מת ככל שתחשוב שאתה גוף; אתה מת כגוף ואתה מתפתח כאנרגיה, אנרגיה חיונית".
אושו מסביר את טילופה ומתאר את המפגש בין שניים כביטוי להתמזגות ולהרמוניה שבין יין (האנרגיה הנקבית) ויאנג (האנרגיה הזכרית). הקישור בין אהבה למוות, אנרגיה מינית וחדילה הוא מהות הטנטרה, שכן הקריסה של היין לתוך היאנג ושל היאנג לתוך היין מותירה רק את האחדות רוטטת, ריקה ודוממת.
הדרך הארצית המקובלת לתפוס יחסי מין שואפת לעונג של שני הצדדים, לביטוי של אינטימיות, חברות ואהבה אך לא יותר מכך. המין נשאר בתוך הגבולות הצרים של 'האני' הפסיכולוגי שלנו, ולכן נתקל בפיצול הבסיסי שקיים בתוכנו בין 'אני' ו'אחר.
כל הגישות הטנטריות מנחות כיצד נוכל לעבוד עם האנרגיה המינית ולהעלות אותה אל עבר מרכזים אנרגטיים גבוהים כדי לאחד בין הזכרי והנקבי בתוכנו. כך יחסי מין הופכים לפולחן מקודש שאינו שונה מכל תרגול רוחני אחר.

"הרגע הזה הוא הכי אלוהי שיכול להיות, וזה הבית היחידי שיהיה לך אי פעם, האהוב היחידי שתדעי לעולם, אפילו כשהוא מופיע בדמותו של האהוב המיתולוגי שלך, לילה.
"אם את מבקשת לך רגע יותר טוב – או מאהב יותר טוב – עדיף שתתפרי את החריץ הזה שלך כבר עכשיו... את רוצה בגבר שתוכלי לבטוח בו לפני שתתני את כל כולך לגמרי, לילה. ולכן את ממתינה עוד ועוד, חסרת חדווה ובלתי פתוחה, לפני שתציעי את עצמך להיות נבעלת לזיון של אלוהים... האם את יכולה לפתוח את הכוס שלך ממש עכשיו?
"האם את יכולה לקבל אל תוכך את הכוח שמכחיד אותך אל סוף העולם, הכוח שממלא אותך עד שאת הופכת להיות גדולה כמו התפשטות היקום כולו? לילה, למה את חושבת שקוראים לזה 'המפץ הגדול'? הכוח של היקום – הכוח של אלוהים – הוא הכוח של הזיון" (דיויד דיידה, מתוך 'לילות פרא').
דיידה מכוון לעבר הפוטנציאל העמוק ביותר של מעשה אהבה עם האלוהות עצמה – הוא דורש פתיחות מוחלטת והתמסרות כנה לכאן ועכשיו תוך ויתור על דימויים, תפישות ורצונות אישיים. כך מתרחש באורח פלאי הזיון של אלוהים.
חיים ומוות, ויתור עצמי ואהבה, התמסרות וחגיגה – כל אלה מעורבבים יחדיו בתוך מעשה האהבה של אלוהים עם בריאתו, ושלנו איתו. בפרק הבא נעמיק לתוך גבריות ונשיות במעשה האהבה, ההתניות, המחסומים והדרכים לשחרורם.
לאתר של דורית בר - אימון אישי
קורס מיניות נשית 'יש סקס אחר' בהנחיית דורית בר ייפתח ב-31 באוגוסט בתל אביב